Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

marleen_usar schreef:Wat je kan smeren is arnica dat werkt goed, alleen met gekneusde ribben ben je wel een paar weken zoet.
of arnica tabletjes lottehorse schreef:Hoe weet je dan dat ze gekneusd zijn?ik ben niet naar een arts geweest, me moeder vond dat niet nodig,, morgen ga ik waarschijnlijk wel even langs,, de pijn is niet te harde
Vorig jaar heel dom gevallen in de stal over een deken (dus nog niet eens van een paard af
) en breek me daar een rib. En ja het doet zeer en ook wel een poos. Het enigste wat helpt is rustig aan doen, bij breuk willen ze ook nog wel eens intapen, maar verder kan je weinig kwa middeltjes. Die moet je idd van je HA krijgen. Pijnstillers ed werken toch niet afdoende en voor hetzelfde (als het een breuk is) kan het nog knap gevaarlijk zijn ook. Je merkt nl minder van de pijn en gaat mss toch te veel doen waardoor een rib door je longen gaat. Nee last van de ribben is niet om mee te spelen. Dus meis op naar je HA. Heel veel sterkte ermee
MSQuincyTE schreef:Wat tegen gekneusde ribben helpt is rust, en niet lachen en hoesten en ook niet niezen

lottehorse schreef:ja ik wil ook naar de HA mijn moeder vindhet alleen niet nodig!
ik heb afgesprlken dat als ik last hou ik morgen even langs ga,,
bedankt voor de hulp!
ps" Asprine en zow helpt niet,,!!

MSQuincyTE schreef:Wat tegen gekneusde ribben helpt is rust, en niet lachen en hoesten en ook niet niezen