Teveel drinken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daantje1981

Teveel drinken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 09:58

Ik vroeg me zo af hoe lang jullie ongeveer ziek zijn als je een avond teveel alcohol gedronken hebt?
En dan teveel drinken in de zin van dat je nog wel alles weet.
Kun je daar echt dagen last van hebben? 1 Keer kotsen en het is over? Of ben je na 1 dag weer de oude?

Ik drink zelf niet, maar vroeg het me af.

annebe

Re: Teveel drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 10:03

Nu ik wat ouder word heb ik daar zeker wel 2 dagen last van, maar meer in de zin dorstig, moe en lusteloosheid.
Goeie reden om dit te beperken tot enkele glaasjes en daarna heel veel water.

_Zoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 10:29

Laatst had ik zoveel gedronken, dat ik op dezelfe avond 2x gekotst heb en de helft van de avond kwijt ben.
Maar de dag daarna had ik nergens last van! Ik heb nooit een kater..

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 10:42

ikl drink niet, dus ben er nooit ziek van geweest;)

Fnenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 12:07

Meestal ben ik alleen de dag daarna brak Haha! Maar soms ben ik ook alleen 's ochtends wat moe ofzo en heb ik verder nergens last van! Hangt er ook vanaf wat ik gedronken heb Knipoog

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 12:08

Ik heb nooit ergens last van. Wel gewoon moe, maar geen hoofdpijn,nadorst etc.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 12:09

Hm ik ben gelukkig nog maar 2 keer zo'n beetje de weg kwijt geraakt, en ik was steeds minstens 3 dagen brak. Als ik in bad ging was ik zeeziek, eten ging niet lekker en drinken al helemaal niet..
Daarom voor mij geen liters alcohol meer! Clown

Beauty_yana0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 13:37

Het ligt eraan wat ik drink, heb toen een keer op een avond alles door elkaar heen gedronken plus nog heel wat goldstrike en ben daar 4 dagen goed ziek van geweest!
Op een normale uitgaans avond of feest ben ik meestal de dag erna wat beroerd en hoofdpijn verder niet veel, heel soms dat ik er 2 dagen last van heb maar dat is alleen als ik niet lekker in orde ben en dan naar een feest of iets ga!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 13:38

overgeven ja, en hondsberoerd op bed liggen te duizelen.
volgende ochtend niks meer aan de hand.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 13:42

Heb eigenlijk nooit ergens last van..
1 keer na veel goldstrike bah!!maar toen ook alleen dezelfde avond en daarna gewoon nog naar de stad gegaan.Maar nix meer gedronken..volgende dag geen last van gehad.sinds toen word ik al misselijk als ik die goldstrike ruik pff Tong uitsteken

maar normaal ben ik alleen de volgende dag moe..maar dat ligt denk ik ook aan maar 1 op 2 uurtjes slapen..

Beauty_yana0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 13:45

Arabian_Girl schreef:
Heb eigenlijk nooit ergens last van..
1 keer na veel goldstrike bah!!maar toen ook alleen dezelfde avond en daarna gewoon nog naar de stad gegaan.Maar nix meer gedronken..volgende dag geen last van gehad.sinds toen word ik al misselijk als ik die goldstrike ruik pff Tong uitsteken

maar normaal ben ik alleen de volgende dag moe..maar dat ligt denk ik ook aan maar 1 op 2 uurtjes slapen..

Whaha, dat heb ik nu ook, hoef alleen al goldstrike te zien of te ruiken en moet alweer half overgeven Tong uitsteken
Of je gaat na een of ander tuincentrum waar het ineens na kaneel ruikt, dan ga ik alweer half over me nek Tong uitsteken
Sindsdien lust ik geen kaneelthee, kaneelstok van de kermis en appelflappen meer Clown

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 13:52

Het meest ernstige wat mij overkomen is, is dat ik die avond heb lopen overgeven, 's ochtends nog vrij 'goed' wakker werd, wel wat brak, maar OK, logisch, en vervolgens in de douche bijna flauwgevallen ben. De rest van de dag had ik overigens geen last van een kater Tong uitsteken
Maar als ik een kater heb, dan kan die soms wel tot 16u duren ofzo, maar nooit dat ik er meer dan 1 dag last van heb.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 13:56

Heb wel eens een kater van een paar dagen gehad, gelukkig maar 1 keer want het is vreselijk. Meestal heb ik alleen zondag een verrotte dag en dan de dag erna om 4 uur 's middags omvallen van vermoeidheid.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 16:10

Vroegaah (ik ben nl al zooo oud), had ik nooit ergens last van. Op een gegeven moment kwam daar helaas een ommekeer Haha!
Nu ben ik brak als ik niet goed uitslaap. Bij vroeg opstaan heb ik t een beetje zwaar. Mijn maag protesteert dan vooral. Black outs heb ik eigenlijk nooit (op een enkel keertje na, maar dat wilde ik nooit meer). Koppijn heb ik ook nooit.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 17:16

Vaak alleen de ochtend erna een misselijk gevoel, ik probeer dan voorzichtig wat te eten/drinken en gewoon dingen te gaan doen, dan gaat het vaak na een paar uur wel wat beter.
Een enkele keer ben ik wel eens een hele dag beroerd geweest, maar meer dan dat nooit.
Als ik moet kotsen, blijft dat helaas niet bij een keer Huilen van het lachen.

Hoofdpijn zelden, soms wel de dag na the day after nog moe.

garfieldjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 17:59

Ik heb ook eigenlijk nooit last van een kater. hoogtens wat nadorst & moe. Schijnheilig

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 19:33

Bij mij valt het opzich ook wel mee, zolang ik maar geen witte wijn heb gedronken.
Heb het wel redelijk te pakken gehad na een avondje met een vriendin doordrinken(met z'n 2en een paar flessen coebergh). Op de avond zelf had ik weinig last, sliep wel wonderlijk snel(ondanks dat er iemand liep te schreeuwen over de gang) en de volgende dag was ik wel brak. Heb toen 2x overgegeven, maar voelde me ook verrot omdat ik niet genoeg geslapen had.

Met witte wijn is het anders, daar hoef ik echt maar 2 glaasjes van gehad te hebben. Dan ben ik de hele nacht in de weer met naar de wc lopen. Dus witte wijn heb ik af gezworen

caat_eve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 19:34

Ik ben 1 dag met carnaval superzat geweest, ik had beetje te veel whisky geshot Tong uitsteken
Toen was ik de volgende dag ongeveer de hele dag misselijk.. ofja tot een uur of 5 ofzo...

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 19:35

Ik heb nooit last van misselijkheid the day after, hoogstens een beetje hoofdpijn of een piep in mn oren. Overgeven van teveel drank heb ik nog nooit gedaan, terwijl ik op sommige feestjes toch aardig wat naar binnen had. Dingen door elkaar drinken doe ik eigenlijk nooit, t blijft vaak bij 1 of 2 soorten alcohol

Hey Truf, waarom wist ik dat je hier zou zijn? Clown Die coebergh smaakte goed he Vingers aflikken

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 20:00

Ik heb meestal 's nachts last van kater, in de middag wordt ik wel weer fit Ja

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 20:01

Ik heb nergens last van Lachen Alleen heel erg dorst Haha! Maar dat is op te lossen met water Lachen Ik drink eigenlijk ook nooit todat ik er ziek van ben Ja Als ik merk dat ik iets te 'los' word Bloos dan stop ik vaak Lachen
Laatst bijgewerkt door Liedje op 11-03-07 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 20:03

Ik drink nooit zoveel dat ik er last van heb eigenlijk. Na een paar wijntjes, lekker dansen en dan een flink aantal uren slapen ben ik zondags weer goed fit. Vork Overgeven van de drank heb ik ook nog nooit gedaan, al ben ik wel een keer vreselijk misselijk geweest nadat ik op een avond allerlei drankjes door elkaar dronk. Niet weer dus. Lachen

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 20:13

Ik drink bijna nooit. Heb mijn "wilde" jaren wel achter de rug (raar om dat te zeggen op je 18e). Meestal was het bij mij veel te veel drinken, vervolgens goed kotsen en weer gewoon verder gaan. Soms zelfs wel een 2e keer kotsen. De volgende ochtend stond ik weer vrolijk en opgewekt op. Heel raar, nooit een kater gehad, ik gooide gewoon alles weer er uit.

faxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 20:14

Ik heb eigenlijk nooit echt kater. Alleen 's morgens een beetje moe en dorstig maar verder gelukkig niks!

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 23:45

Toen ik geslaagd was voor mn examen heb ik zo veel gedronken dat ik die nacht alles eruit heb gegooid. Ik was begonnen in de middag met drinken (uurtje of 2), toen de uitslag er was, en gestopt toen ik heel erg misselijk werd (het was nacht toen, 1 uur denk ik). Ik heb er echt 3 dagen lang last van gehad. ik kreeg op donderdag uitslag, en zondagochtend toen ik op wedstrijd ging met mn pony ben ik nog een keer afgestegen om over te geven... Die maandag voelde ik me weer topfit haha