Vroeger (begin pubertijd) had ik dit ook, maar ik toen had ik ook erg veel last van acne in mijn gezicht, overbeharing, zeer onregelmatig ongesteld etc etc. Ik ben toen aan een zware pil gegaan (Diane 35), maar na bijna 10 jaar vond ik dat toch eigenlijk wel genoeg. Stonden ook allerlei waarschuwingen in de bijsluiter voor rokers, en aangezien ik tot voor kort een stevige roker was, vond mijn huisarts het ook beter om er mee te stoppen (is officieel ook een "tijdelijke" pil)
Ik ben toen overgestapt op de microgynon 30. In het begin had ik even last van wat heftigere bloedingen, wat acne, maar dat verdween al vrij vlot, toen mijn lichaam er eenmaal aan gewend was. Nou heb ik het blijkbaar een tijdje niet door gehad, maar laatst viel me op dat mijn hele bovenrug onder de mee-eters en pukkeltjes zit, en deze groeien soms echt uit tot een grote ontstoken pukkel. De huid is daar heel droog en vaak trekkerig, wat het nog vervelender maakt.
Heeft iemand tips om hier vanaf te komen? De zomer komt er weer aan, maar op deze manier ga ik mij niet in hemdjes etc vertonen