Conditie verbeteren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nevony

Conditie verbeteren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 10:25

Ik heb dus een vraagje, hoe kun je op een makkelijke (evt. snelle) manier je conditie verbeten, zonder dat je hoeft te gaan hardlopen of naar e sportschool moet?

Ik dacht zelf aan iets van touwtje springen enzo, maar hoe lang zou je dat elke keer moeten doen voordat je een betere conditie krijgt?

iig sport ik ook genoeg hoor, ik ffiets iedere dag een half uur heen en halfuur terug nar school
ik badminton ong. 5 uur in de week en verder rijd ik ook 2 a 3 keer in de week paard.

Iemand ideetjes?

Anoniem

Re: Conditie verbeteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 12:12

Voor een echt betere conditie moet je cardio workouts doen, dus toch hardlopen enzo Knipoog Touwtje springen zal ook wel goed zijn, maar dan moet je het wel goed volhouden. Er wordt aangeraden minstens een half uur per dag te bewegen, én voor een goede conditie én een betere gezondheid. Onder bewegen wordt verstaan: een flinke inspanning, dat je hart harder moet gaan kloppen (= cardio training) en je er stevig voor moet ademen. Dus touwtje springen is ook goed. Een half uur hoeft niet achter elkaar, het mag ook 3x 10 minuten zijn bv, of 2x een kwartier. Vaker mag natuurlijk altijd.

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 12:29

oke, dank je wel, maar ik heb niet echt de tijd om een half uur hard te gaan lopen ofzo en volgens mij houd ik dat ook nooit vol, op school hebben we namelijk wel eens cooper, zoveel mogelijk rondjees in 12 minuten en dan ben ik echt helemaal dood.

_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 12:38

je kan gaan mountenbike!
dat doe ik in de zomer ook dan ga ik een rondje..ik woon in 'tharde dan ga ik door het bos achtige padje naar dornspijk en soms dan nog richting elburg/hoge enk..en dan weer naar huis!
en je bent ook weer lekker fris na het fietsen!

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 12:40

Ik heb geen moutainbike
En bovendien houd ik niet zo van fietsen, omdat ik al elke dag een uur op en neer naar school fiets Clown

ik ben ook wel een beetje lui, maar houd wel heel erg van sporten

_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 12:42

kan je anders niet veel gaan lopen met je paard?
is ook nog eens goed voor je paard Lachen (als je die hebt he Tong uitsteken).
je kan trouwens ook gewoon gaan fietsen maar ik las net dat je niet zo van fietsen houd Tong uitsteken

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 12:42

Tja, als je geen tijd om regelmatig een half uurtje te gaan sporten, dan kan je simpelweg geen conditie opbouwen.
Met hardlopen ga je het snelst, natuurlijk niet in 1x een half uur, maar rustig opbouwen, genoeg schema's op internet te vinden.

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 12:50

Lieke schreef:
Met hardlopen ga je het snelst, natuurlijk niet in 1x een half uur, maar rustig opbouwen, genoeg schema's op internet te vinden.

Inderdaad! Zoek een maatje waarmee je kan lopen (en zorg voor goede schoenen Knipoog ), dan is het ook nog gezellig, succes!

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 13:03

*LOL* Touwtje springen vind ik wel erg leuk Tong uitsteken
Maar ik ga eens even aan mijn vriendin vragen of die geen zin heeft om met mij te hardlopen, of anders mijn broertje, maar dat is echt zo'n sportman Nagelbijten / Gniffelen
Maar das juist leuk Lachen

Bedankt allemaal
*Zoekt schema's op internet*

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 13:21

Wandelen, fietsen en hardlopen Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 17:28

al moet je voor wandelen wel STEVIG wandelen, dus zodat je hartslag omhoog gaat en je flink moet ademhalen, anders is het alsnog geen cardiotraining en dus nog niet goed voor je conditie...

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 19:48