Slechte knieen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kipje39

Slechte knieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 09:03

Ik ben toen ik 11 jaar was, van mijn pony gevallen.
Het eerste waar ik op terecht kwam was mijn knie.
Kon er toen ook niet op lopen, vriendin heeft mij op paard gehesen en zo zijn we naar huis gegaan.
Toen ben ik met mijn ouders naar de eerste hulp gegaan, daar hebben ze er niets aan gedaan, omdat het er niet gebroken o.i.d. uitzag.
Dus met een verband alleen ging ik weer naar huis, terwijl ik nog steeds door mijn knie heen ging.
Ik ben nu 20 dus het is 9 jaar geleden, ben meerdere malen naar de HA geweest, die er maar niets mee deden.
Tot deze week, ik weer naar de HA omdat ik niet meer een dagje kon winkelen, ik ging door me knie als ik de trap opliep.
Ze heeft allerlei tests gedaan, maar het zijn niet mijn kniebanden, of minscus(schrijf ik dat goed??)
Dus zij gaat er eigenlijk van uit dat er van binnen iets kapot is, maar in die 9 jaar tijd heb ik nu dus last van mijn beide knieen.
Heeft iemand enig idee, wat het kan zijn om de kniebanden en miniscus heen??
Ik ben nu dus doorgestuurd maar dat duurt nog even voordat ik terecht kan.

Kipje39

Re: Slechte knieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 07:36

heeft echt niemand een idee??

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 08:08

Het zou toch je meniscus kunnen zijn. Ik heb 6 jaar met een scheur in mijn meniscus rondgelopen, en het is dus pas heel laat ondekt. (Meniscus testen zijn namelijk niet altijd heel duidelijk, er kan ook niks uitkomen terwijl er wel iets van een scheurtje inzit)
Ik zak ook altijd door mijn knie, vooral als ik de trap oploop.
Als ik jou was zou ik eisen dat je wordt doorgestuurd naar een orthopeed. Die kan bijvoorbeeld een MRI aanvragen voor je knie(en). /edit ik zie dat je al doorgestuurd bent....
Ik had (en heb) nog steeds last van beide knieen. Omdat ik 1 knie onbewust toch ontlastte, is mijn andere knie inmiddels aardig versleten door die 6 jaar...
Succes in ieder geval!

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 17:07

'kraken' je knieën ook? Dat als je hem langzaam beweegd, je hem echt voelt kraken?
Dan is het misschien wel retro patellaire chondropathie. Dan is er iets mis met het kraakbeen achter je knieschijf.
Maar dat kan ook zonder bekende oorzaak.
In ieder geval succes ermee meid!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 22:41

als ik mijn hand er op leg voel ik hem idd kraken..
26 maart moet ik naar het ziekenhuis.. dan laat ik het wel weten.
bedankt iig.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 22:58

Kraken is GEEN teken van RPC hoor.
Kraken op zich hoeft namelijk niks te betekenen.
Het kan wel voorkomen wanneer je RPC hebt, alleen is niet de manier om dit te diagnosticeren.
Wannee rje RPC hebt spoort je knieschijf niet goed en kan daardoor je kraakbeen gaan slijten. Een knieschijf heeft aan de onderkant een v-vorm. De punt hiervan loopt (ook wel "spoort" gneoemd) in de groeve van je kniegewricht.
Dit kan bijvoorbeeld op een rontgenfoto worden gezien. Behandeling kan uit verschillende dingen bestaan, bijvoorbeeld een kijkoperatie om kraakbeen te shaven en zodoende oppervlakte weer glad te maken. Maar vaak wordt er zowiezo eerst begonnen met tapen van je knie. Met speciale manier van tapen kan je fysiotherapeut de knieschijf weer goed laten sporen en ook krijg je dan vaak oefeningen mee.

Denk echter aan wat de TS beschrijft dat het eerder iets anders of meer is dan alleen RPC. RPC wordt ook wle eens een jonge vrouwen klacht genoemd en gaat vaak gewoon weer over.

@TS:
Houdt je ons op de hoogte?
Wanneer je doorverwezen bent vraag dan zowiezo naar röntgenfoto's, daar kan al veel op gezien worden!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 07:54

Ik moet een half uur eerder aanwezig zijn voor rontgenfoto's.
Maar mijn dokter zelf dacht eerder aan een beschadiging in de knie wat dus alleen op een foto te zien is.
Als ze nou 9 jaar geleden meteen foto's hadden gemaakt, had ik er misschien niet zo lang last van gehad.
Ik hoop iig dat er wat aan gedaan kan worden, kan niet eens meer een dagje shoppen.
Ja dat kan wel maar dan kan ik de rest van de avond niet meer zonder pijn lopen...