nobody is perfect

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

nobody is perfect

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 00:08

Het valt me op dat er inneens weer een opkomende stroom naar schoonheidsperfectie is
ooglidcorrectie, borst vergrotingen, liposuctie, botox. Zoals ik ze al op bokt heb tegengekomen.

Ik vraag me af wanneer mensen eens gaan leren om blij met zichzelf te zijn, en gaan inzien dat niemand zoals de magazine meisjes kan zijn. Want die perfectie streven ze allemaal door liefste vriend fotoshop

Wat ik me ook afvraag is dat die mensen volledig blij zijn met hun lichaam nadat ze dat hebben laten doen. Volgens mij vind je telkens iets nieuws om over te klagen

nobody is perfect, leer van jezelf houden zoals je bent. En wees blij met een goede gezondheid

Hoe staan jullie er tegen over?

Marieke_K

Re: nobody is perfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 00:12

Ik ben het met je eens, niemand is perfect en er kan altijd wel iets beter of mooier, maar daar zijn we mensen voor, toch?

Ik denk dat het komt doordat mensen graag idealiseren; het gras is altijd groener bij de buren. Vooral wat jongere mensen die al in een onzekere periode in hun leven zitten zijn makkelijk beinvloedbaar. Ik vind wel dat dat enigszins aan banden moet gelegd worden; soms zie je op tv meisjes van 16 die een neuscorrectie krijgen voor hun verjaardag. Dat gaat wel erg ver..

Ik vind dat schoonheidscorrecties alleen moeten plaatsvinden als je er lichamelijk of geestelijk echt last van ondervind en niet omdat je er mooier van wilt worden. Schoonheid is niet alles, en dergelijke operaties brengen ook een hoop gezondheidsrisico's met zich mee, iets wat niet iedereen zich realiseert.

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 00:14

Ben het helemaal met je eens.
Gisteravond was er trouwens een goede docu over op tv, is nog te zien op http://www.uitzendinggemist.nl

Het is ook erg krom allemaal, dat er wordt geroepen dat we onszelf moeten zijn, maar dat er ondertussen toch een perfect ideaalbeeld opgedrongen wordt.
Neem vrouwenbladen, kreten zoals zelfacceptatie worden afgewisseld met advertenties met bewerkte 'perfecte' modellen.

Ik vind het walgelijk zoals het gaat. En vreselijk hoe meisjes en vrouwen belemmerd worden hiervoor. Het kost je bijna de helft van je leven om je over dat schoonheidsideaal heen te zetten, als het al lukt.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 00:18

Ja dat is echt niet leuk; vrouwen of meisjes die geobserdeerd zijn door het schoonheidsideaal wat zij willen bereiken.

Helaas is de hedendaagse media nog altijd gefocust op hoe je eruit moet zien ipv wie je bent. Veel programma's op tv werken dit ook in de hand vind ik; denk maar aan make me beautiful, de nexttopmodellen reeksen etc.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 00:20

Inderdaad, meisjes die op hun 25ste botox willen. Met het excuus kijk hoe mooi ze in de blaadjes zijn

Maar hoeveel doet goede belichting, make up, een fotograaf, en retouche wel niet.

Als ik kon kiezen zou iedereen in de morgend verplicht vijf positieve dingen over zichzelf moeten opzeggen

kuzzie_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 00:22

Opzich ben ik het met jullie eens,
maar toch kan ik het me ook wel voorstellen dat sommige mensen iets willen veranderen aan hun lichaam.
Zo heb ik zelf bijvoorbeeld best wel een rare neus, en geloof me, het is niet leuk om dag in dag uit mensen te horen fluisteren over 'die neus'. Ik sta er nu wel boven, maar er zijn tijden geweest dat ik gewoon altijd met mijn hand mijn neus verborg, als ik langs een groepje mensen moest. Gewoon omdat ik het niet meer aan kon horen om steeds mensen over 'die neus' te horen praten.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 00:26

Maar dat is weer iets anders, ik zie het als correctie daar heb ik absoluut niets op tegen. Zoals borstverkleining wegens medische problemen.

Maar dat is iets anders dan botox ofzo

Hopelijk snap je wat ik bedoel.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 00:33

@kuzzie_annie ik snap je; ik heb zelf verschrikkelijk kromme tenen en uitstekende hielbotjes (echt iedere teen is krom, behalve mijn grote tenen -> als kind zijnde per ongeluk te lang doorgelopen met te kleine schoenen, foutje van moeders die moest het ook nog leren en de hielbotjes is gewoon een foutje Knipoog) en ik durfde in mijn puberteit echt geen schoenen aan met een open teen of open achterkant omdat mensen ook vaak opmerkingen maakte over mijn tenen of gekke botjes.

Ben zelfs een keer bij de huisarts geweest om te vragen of er wat aan te doen was. Dat kon wel, maar dan moesten al mijn tenen gebroken worden en opnieuw gezet worden, zag ik niet zo zitten. Vervolgens vertelde mijn moeder een horrorverhaal dat een oudklasgenootje van haar zich ook aan dr uitstekende hielen had laten opereren en dat ze in de narcose was gebleven en is overleden..

Inmiddels sta ook ik er boven al heeft dat wel wat jaren geduurd en soms vraag ik me nog steeds af of mensen mij niet uitlachen om mijn gekke voeten zomers en ik kijk altijd naar andere 'mooiere' voeten. Maar dan denk ik altijd: ieder heeft wat!

De media zou wat meer aandacht mogen besteden aan het feit dat niemand perfect is en dat ook topmodellen zo hun onzekerheden hebben.

kuzzie_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 00:37

@ katiavl: Ja ik snap je, daarom zei ik ook dat ik het opzich wel met jullie eens ben.
Maar ik wou toch even melden dat niet iedereen het doet om aan het schoonheidsideaal te voldoen.
Veel mensen denken er niet aan dat het ook kan dat iemand écht heel onzeker is over een bepaald lichaamsdeel, en dat ze daarom iets willen laten veranderen, om van die onzekerheid af te komen.
Ikzelf hoef bijvoorbeeld echt geen perfect modellenkoppie, ben tevreden met hoe ik er nu uit zie. Alleen die neus, die had ik graag anders gezien, gewoon omdat ik dan eindelijk over straat kan, zónder bang te zijn voor opmerkingen.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 00:52

Ik ben het volledig met je eens.
Wat me trouwens de laatste tijd opvalt is dat in bijvoorbeeld reclame's steeds minder 'barbie poppen' worden gebruikt, om het maar even grof te zeggen. Steeds meer 'doornormale vrouwen' die niet super slank en geen perfect lichaam hebben zie je terug in de reclame's. Ik ben van mening door hier mee door te gaan, en ook in vooral jongeren en dames tijdschriften 'doodnormale vrouwen en meisjes' in te zetten er minder eetproblemen zullen ontstaan. Je zal het nooit volledig kunnen voorkomen, en ook mensen die zich laten ombouwen. Maar vaak streven deze mensen naar perfectie omdat ze ook in hun tijdschriften en op tv dit soort mensen zien, en tja. Wie zou niet ontzettend knap willen zijn.

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 00:54

Dat zullen vooral de reclames van Dove zijn die je bedoeld, of niet?

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 00:55

Onderandere, maar het is me al bij meer reclames opgevallen.

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 01:03

Hmm, dat is dan zeker geen slechte zaak. Lachen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 01:05

ja ik zie ook steeds meer bushalte poster met dikkere vrouwen
ga zo door reclamewereld!

ik heb zelf niks te klagen hoor....maar kan me wel irriteren aan mensen die maar zeuren over het schoonheidsideaal...je bent wie je bent toch?
en gaat tenslotte allemaal om dat koppie wat erop zit Knipoog

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 01:15

Het gaat om het geheel, vind ik.
Dat je niet super dun hoeft te zijn betekend niet dat je moddervet moet zijn, er zijn gewoon mensen die in mijn ogen echt fout bezig zijn. Maar als je een paar kilo teveel hebt vind ik dat er niks aan hand is.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 01:24

Nobody is perfect.....my name is Nobody Haha!

Ik doe echt niet meer mee aan die onzin, m'n hele leven een zelfcomplex gehad...en nu...: my name is Nobody !!!

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 01:29

Voor de mensen die hier tegenin willen gaan:

Op www.beperkthoudbaar.info kun je actie ondernemen, oa door actietape om over reclameposters te plakken.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 01:33

Lindy schreef:
Voor de mensen die hier tegenin willen gaan:

Op http://www.beperkthoudbaar.info kun je actie ondernemen, oa door actietape om over reclameposters te plakken.

Hier hangen nu echt overal van die dove posters, als ik daar voorbij loop voel ik me elke keer weer wat beter, ik hoef niet persé een supermodel te zijn om me mooi te mogen voelen.

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 01:41

Als wie het nou graag willen? De producenten? Ja, die worden wel gelukkig van het neerhalen van het zelfbeeld van vrouwen. Daar kunnen zij lekker mee verdienen! Ook al worden die vrouwen er zelf ongelukkig van, en laten ze zich daarom maar ombouwen, wat jij zelf vreselijk zegt te vinden.

Dus hoe kom je er bij dat niemand er slechter van wordt.
Dat klopt dus helemaal niet, dat is waar het hier om draait.

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 01:41

Huh, waarom heb je nu je bericht aangepast Laartjuh?

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 01:47

Lindy schreef:
Huh, waarom heb je nu je bericht aangepast Laartjuh?

Zag het niet goed Clown, Had de site niet goed doorgelezen, dacht dat het tegen plastische chirurgie was (slaapt half geloof ik)

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 01:50

Haha oke Tong uitsteken

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 02:22

Sja, sorry hoor, maar als ik de centen had zou ik toch echt wel iets aan mezelf laten verbouwen...

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 09:22

delerium schreef:
Sja, sorry hoor, maar als ik de centen had zou ik toch echt wel iets aan mezelf laten verbouwen...

En dan ben ik benieuwd wat! Wil je dat hier vertellen?

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 10:31

tuurlijk, geen moeite mee.
-zo'n operatie waarbij er een stuk darm weggehaald wordt om eindelijk eens van het eeuwige zinloze dieten af te zijn
-geen complete facelift maar ik zou wel mijn wangen laten bijtrekken (heb een boxer-gezicht), daarbij ook mijn oogleden
-een hele berg littekens verwijderen
-overtollig vel dat ontstaat na operatie nr 1 weghalen.

Maar dat zijn allemaal zoete dromen die geen plaats zullen vinden. Maar als de kans er zou zijn; direct.
Alleen de littekens spaar ik al jaren voor maar er zit absoluut geen schot in.

Dit alles wil niet zeggen dat ik ongelukkig ben; helemaal niet. Maar mij lijkt het de investering wel waard. Perfect hoef ik ook niet te worden hoor.