Ik zocht wat op en las over fijt. Dat leek wel aardig overeen te komen met wat ik met m'n duim heb. Wat zou ik er nog meer aan kunnen doen dan een 'sodabadje?'.
Ik wil namelijk (nog) niet naar de dokteeeer..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Quellian schreef:Gedenatureerde alcohol op smeren (of Sterilon). Is even jodelen, maar daar gaat het echt van over
Marloez schreef:Oke bedankt.Ik zal het zo proberen..
Er is alleen geen open wond, werkt het dan wel?
Quellian schreef:Oh dat weet ik niet, dacht nl dat fijt alleen kon ontstaan door een opening (wondje) in de huid.
Ik bijt zelf altijd de velletjes rondom m'n nagels weg en heb soms dus ook ontstoken vingers. Dan dus smeren, jodelen en zeggen 'het is je eigen schuld Mieppie!' en dan jezelf beloven dat je het niet meer doet...
Maar er is dus helemaal geen open plekje? Kan hij niet gekneusd zijn ofzo?
Quellian schreef:Mijn moeders buurvrouw maakte me er altijd bang mee als kind ja, dat dan je vingers geamputeerd moesten worden. Heeft niets geholpen, kluif er nog steeds op los.
Quellian schreef:kluif er nog steeds op los.
Chiqa schreef:Zit wel een kern van waarheid in hoor, wees maar voorzichtig met fijt!
Het kan namelijk je bot aantasten en dan gaat je buuf wel gelijkkrijgen in het ergste geval..![]()
Ik had het laatst ook, zag geen wondje, op een gegeven moment werd het groe/ geel langs de nagel, ik heb toen een spelt ontsmet en erin geprikt; de hele handel kwam eruit.
Ik heb het ingesmeerd met Tea tree daarna, het was daarna snel over...
Weken in blauwe soda kan zowiezo nooit kwaad, maar houd het dus wel goed in de gaten!