Klaplong, wie heeft dit ook gehad?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xThalyx

Klaplong, wie heeft dit ook gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 19:08

Hallo,

Ik heb sinds vorige week zondag een klaplong, ik was mijn paard aan het longeren nadat ik gewerkt had, en opeens kreeg ik het uit het niets benauwd bij het ademhalen. Omdat ik hetzelfde 2 weken geleden heb gehad (wat toen waarschijnlijk dus ook al een klaplong was) en dat na een uur wegtrok, ben ik gewoon doorgegaan en het werd inderdaad minder.. Bloos Ik heb daarna de stal nog uitgemest en ben naar huis gegaan en mijn bed ingedoken. De dag erna.. voelde ik nog een lichte druk maar het viel mee.. dus ging ik naar stal en ik wilde toch nog even proberen te gaan rijden.. stap ging goed, draf was echt een hel.. ik had het gevoel of er iets in me heen en weer werd geschud.. Knipoog Clown
Ik heb een afspraak bij de dokter gemaakt en ik mocht gelijk door naar de SEH, foto's gemaakt van mijn longen en wat blijkt.. flinke klaplong.
Ze wilden me eigenlijk opnemen en een drain willen plaatsen maar er was geen plek en ik zou dus overgeplaatst moeten worden, ik was hier erg op tegen dus ik mocht gelukkig naar huis. Ach gut
Dinsdag mocht ik weer terug voor een foto, het was niet verergerd dus mocht ik weer naar huis.
Ik moet nu voorlopig mijn rust nemen en niet inspannen.
Maandag moet ik terug en dan gaan ze weer een foto maken en kijken of de long verder ontplooit is..

Iemand die dit ook heeft meegemaakt?? Deel je verhaal Knipoog:)

Gr. Ilona

Revanches

Re: Klaplong, wie heeft dit ook gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:54

Mijn moeder heeft het ooit eens gehad!
En ik maak het geregeld mee bij mij op de werkvloer! Dat patienten met klaplong binnen worden gebracht!

xThalyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 10:19

Hoelang duurt het gemiddeld voordat de long weer helemaal ontplooit is? En heb je wel is meegemaakt dat hij geplakt moest worden?

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 10:37

nemo schreef:
Hoelang duurt het gemiddeld voordat de long weer helemaal ontplooit is? En heb je wel is meegemaakt dat hij geplakt moest worden?

mijn man heeft in het totaal 3 klaplongen gehad en vervolgens hebben ze hem geplakt!
het schijnt geen pretje te zijn...(het plakken dan)

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 19:05

Is inderdaad heeel vervelend! Hebben ze bij jou um teruggezogen met een Drain?

Meestal zeker 2maanden rust, geen inspanning en heffen & tillen. Heb je veel last van een benauwd gevoel?

Mijn vriend heeft 3 maal links en 1maal rechts een klaplong gehad waarbij ze de laatste keer zijn long geplakt hebben, heel pijnlijk. Het wordt verdoofd met een nekprik (zelfde als ruggenprik alleen dan boven in ). Daar blijft een draadje zitten voor toevoer van morfine. Het lijmspul doet onwijs zeer want je long kan je niet verdoven, dan kan je immers niet meer ademen dus het is een procedure die niet 100% kan worden verdooft.

Ps: Mijn moeder werkt met jou moeder hoorde ik Tong uitsteken Bedankt nog voor de springschoenen!

Heel veel sterkte!

xThalyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 20:04

Benauwdheid valt nu wel mee, het eerste uur dat het gebeurde had ik het alleen echt benauwd.. Ze wilden hem wel terugzuigen met een drain alleen ze hadden geen plek in het ziekenhuis en ik wilde ook erg graag naar huis Bloos
Ik moet morgen weer terug en dan gaan ze weer foto's maken en verder kijken.. Ik hoop maar niet dat het geplakt moet worden.

Megantjuh: Mijn moeder werdt idd met jouw moeder Clown
Ze kwam de dag nadat jij de springschoenen opgehaald had naar me toe, ken jij ene Megan, k zeg uhh.. die heeft gisteren die springschoenen opgehaald.. heel toevallig Lachen