tandpijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

tandpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 12:10

ik heb nu ong 5 jaar geleden een ongeluk gehad, waarbij mijn lip helemaal gehecht moest worden, en mijn 2 voortanden er voor de helft af waren, daar zitten nu stiftstukjes op. sinds gister heb ik heel erg pijn aan mijn tand, gisteravond 800 mg ibuprofen genomen, en rond 03.30 werd ik wakker door de pijn, weer 800 mg genomen, en nogmaals mn tanden gepoetst. het kan eigenlijk niet aan mijn tand liggen, want daar zit de zenuw niet meer in.
het is een trekkend gevoel, en ik moet er ook niet aanzitten want dan doet het al helemaal pijn.
dan zou je zeggen naar de tandarts! maar dat is dus een probleem, ik ben als de dood voor de tandarts.. en durf er eigenlijk niet heen.. heel stom, maar ik ben er gewoon bang voor.. mijn tandarts is heel ruig, en trekt bijna je wang tot aan je oor, met als gevolg dat je mondhoek gewoon stuk is..
het doet me wel heel pijn.. en ik heb het idee dat hij los zit, toen het ongeluk is gebeurd, zou ik een beugel krijgen, dit kon niet doorgaan omdat ze bang waren dat ze af zouden sterven, beugel heb ik inmiddels gehad, en die is er alweer uit..
iemand een idee hoe dit kan komen? dat trekkende en soms klopppende gevoel boven mijn tand zeg maar?

Bienotje

Re: tandpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:08

Ik denk dat je even ´door moet bijten´ en echt een afspraak moet maken bij de tandarts.. Ach gut

En geloof me, ik weet hoe moeilijk dat is als je angst hebt voor de tandarts (ben heel trots dat ik laatst sinds tijden die stap weer heb durven nemen) Knipoog

Het zal je achteraf als hij de oplossing heeft gegeven erg blij maken. Klinkt namelijk wel iets als een zenuwuiteinde dat ontsteekt (misschien niet geheel behandeld vorige keer). Als je niet gaat wordt het echt van kwaad tot erger vrees ik. Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:10

maar mijn zenuw is eruit? ik ben al aan het bellen idd, ze zijn in gesprek, maar ben echt ontzettend bang, als ik vandaag terecht kan, toch maar met lood in mijn schoenen heen..
bedankt!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:32

Tja, ik kan het natuurlijk ook niet zeggen van hier achter de computer hé.. Knipoog

Maar ja, je zult net zien dat je de pech hebt dat bij de zenuwbehandeling van de vorige keer net even dat kleine stukje is overgeslagen ofzo. Snap je wat ik bedoel?

Hardstikke goed dat je in ieder geval moed verzameld voor een afspraak! OK dan! Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:36

ik snap je idd, ik hoop het toch niet, iemand zei ook al iets over een wortelkanaal behandeling, die erg pijnlijk is, hoop dat het meevalt..
die zenuw is er 5 jaar geleden uitgehaald, hoop toch dat dat het niet is, maar ik hoor het wel.. ik hoop maar dat het iets kleins is, een onsteking ofzo..
ze zijn nog steeds in gesprek, hoop wel dat ze snel bellen, anders kan ik pas na het weekend.. nog een paar slapeloze nachten..

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 23:58

Je meot naar tandarts tik tak gaan, weet niet wara je nu bij zit? hij is angst tandarts geweest en heeft mij (toen ik ook door verwezen werd naar de angst tandarts) geholpen met een wortelkanaal behandeling nog wel, ik ben er nu helemaal vanaf gaan moet je toch want je kan hier neit mee rond blijven lopen, als je meer info wilt oid spreek mij dan maar ff aan via pb of msn iig veel sterkte!

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 15:24

Wortelkanaalbehandeling verdoven ze je, daar voel je niks van. (

Echt even gaan; die dag dat je naar de tandarts moet of deze weken met een zere tand. Kom op; ik weet hoe het voelt. Ik ben ook als de dood voor die kerel. Maar probeer het toch..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 18:11

het is nu dus weer over.. TA gister niet meer te pakken gekregen, en heb er geen last meer van..

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 10:27

ijslanderfan schreef:
Wortelkanaalbehandeling verdoven ze je, daar voel je niks van. (

Echt even gaan; die dag dat je naar de tandarts moet of deze weken met een zere tand. Kom op; ik weet hoe het voelt. Ik ben ook als de dood voor die kerel. Maar probeer het toch..

Heb je uberhaupt wel eens een wortelkanaalbehandeling gehad? Ondanks die verdoving is dat allerminst prettig en de last die je er naderhand nog van hebt was bij mij ook helemaal geen pretje..

Als het moet, dan moet het. Maar die verdoving maakt echt nog niet dat het aangenaam wordt hoor Knipoog

Dees_daan. Hou het wel even in de gaten, dat als het weer terugkomt dat je misschien alsnog een afspraak moet maken. Mooi dat je er voor nu weer vanaf bent in ieder geval en hopenlijk was het eenmalig!

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 10:33

ga om half 1 naar de tandarts! Mijn verstands kies komt door maar heeft er niet echt te ruimte ervoor dus druk alles een beetje tegen elkaar doet erg pijn! en laatst is er zelfs een stuk van een kies afgebroken gewoon zomaar? komt dat door te weinig kalk? heb zelfs nog 2 melktanden die er niet uit willen.
Maar goed ben ook bang der voor maar de tandarts zei zelf we kijken nu alleen nog en derna zien we verder wel! Als er geboord moet worden of iets kan je vragen of je je mp3 in mag doen helpt bij mij wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 10:37

ja ik denk er idd wel om, als het terugkomt ga ik alsnog, sucses wendyelst!

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 10:41

Dankje, als ik terug kom zeg ik wel even hoe het ging!

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 12:26

Dat je zoveel pijn hebt gehad kan dat niet aan je tandvlees liggen?
Ik heb dat laatst ook gehad en 2 jaar geleden.Enorm veel pijn niet kunnen slapen.Wakker worden van de pijn.En na een paar dagen trekt het weer weg.
Ik heb goed gespoeld met corsodyl(kan je krijgen bij etos ed)en nergens meer last van.

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 12:43

ja dat had ik dus ook? snachts wakker worden en als je ging tandenpoetsen deed dat ook geen pijn ofz wat meestal bij kiespijn wel zo is! En nu is het over? nergens meer last van echt raar

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 13:20

pff ben zenuwachtig! nog kwartiertje ..

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 16:21

en..
hoe is het gegaan? Lachen

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 16:29

ben ook wel benieuwd hoe het gegaan is.
Overigens zou ik gewoon naar een andere tandarts gaan als deze je niet zint..

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 22:47

het was dus blijkbaar niet mijn verstandkies! die komt wel door maar daar heb ik geen last van heb wel 4gaatjes Boos! en me melktand moet eruit getrokken worden want die andere wilt er maar niet door komen, en heb bij 1 kies nog een stukje tand van mijn melkkies erzitten moet er ook uitgetrokken worden, Allemaal met verdoving vind het echt eng!
De eerst volgende afspraak is pas 25april van een halfuurtje, daarna wil die afspraken maken van een uur en misschien nog iets langer.
Maar gaatjes vullen met verdoving of zonder? En verdoving blijf je dan zoals toen ik klein was de halve dag moet en met zo'n lam gevoel lopen in je mond?

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 22:48

Oja en de tandarts heeft gewoon erg goed gepraat, want vorig jaar ben ik niet komen opdagen omdat ik het eng vond want onze oude tandarts was overleden, nou deze tandarts is zelfs nog aardiger! als je iets niet wilt dan doet die het ook echt niet mocht zelf ook gewoon meekijken en alles.
Oja maar met verdoven is de kans dat die mis gaat in een zenuw bijvoorbeeld erg groot want zulke rampen verhalen hoor je nog wellis?