Sinds kort fitness ik naast het paardrijden ook 4 keer per week. Nu was ik Dinsdag aan het lopen op de loopband, en kwam mijn hartslag naar voren. Ik had een manueel programma, en niveau 4, dat is gewoon normaal wandelen, zoals je dat op straat doet, voor mij nog langzamer zelfs. Gebruikelijk is dat je hartslag tussen de 110 en 120 zit vernam ik van een vriendin. Die van mijn vriendin hing op 113, en die liep een helling op. En die van mij zat op 147 (!!!!), extreem hoog dus. De eigenaar erbij gehaald, en die vond het ook erg hoog, hij zei kijk straks maar even bij de cool down, dan moet hij flink zakken. Bij mijn vriendin zakte hij tot 86, maar bij mij bleef hij nog echter hangen op 123 (!!).. beetje eng dus. Aan mijn conditie kan het niet liggen, want ik ben niet buiten adem, en ik ben vrij sportief, en rij natuurlijk paard! 2 weken terug ben ik in Oostenrijk geweest, en liep ik elke dag een onwijs steile heuvel..
Ik heb wél hyperventilatie, dat heb ik ook voorgelegd, en hij zei dat het er eventueel mee te maken kon hebben, maar ik vond het toch wel eng. Heeft iemand hier ervaring mee, en wat zou dit kunnen betekenen? Zou een bezoekje aan de dokter verstandig zijn?