Hoge hartslag..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoge hartslag..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 11:23

Sinds kort fitness ik naast het paardrijden ook 4 keer per week. Nu was ik Dinsdag aan het lopen op de loopband, en kwam mijn hartslag naar voren. Ik had een manueel programma, en niveau 4, dat is gewoon normaal wandelen, zoals je dat op straat doet, voor mij nog langzamer zelfs. Gebruikelijk is dat je hartslag tussen de 110 en 120 zit vernam ik van een vriendin. Die van mijn vriendin hing op 113, en die liep een helling op. En die van mij zat op 147 (!!!!), extreem hoog dus. De eigenaar erbij gehaald, en die vond het ook erg hoog, hij zei kijk straks maar even bij de cool down, dan moet hij flink zakken. Bij mijn vriendin zakte hij tot 86, maar bij mij bleef hij nog echter hangen op 123 (!!).. beetje eng dus. Aan mijn conditie kan het niet liggen, want ik ben niet buiten adem, en ik ben vrij sportief, en rij natuurlijk paard! 2 weken terug ben ik in Oostenrijk geweest, en liep ik elke dag een onwijs steile heuvel..

Ik heb wél hyperventilatie, dat heb ik ook voorgelegd, en hij zei dat het er eventueel mee te maken kon hebben, maar ik vond het toch wel eng. Heeft iemand hier ervaring mee, en wat zou dit kunnen betekenen? Zou een bezoekje aan de dokter verstandig zijn?

Rinske

Re: Hoge hartslag..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 11:25

Ik heb ook altijd een hele hoge hartslag, bij mij ligt hij in rust rond de 100 slagen per minuut. Weet ook niet waar het aan kan liggen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 13:45

Een normale hartslag ligt tussen de 50 en 80 per minuut. Mijn hartslag ligt in rust tussen de 150 en 175 en slik daar ook medicijnen voor.

Ik weet dat het normaal bij iemand -tijdens inspanning- op kan lopen tot 175, zonder dat het verontrustend hoeft te zijn.

Maar als je je er niet lekker bij voelt, moet je gewoon ff langs de HA gaan.

Cantheon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:25

Mijn hartslag gaat ook heel makkelijk omhoog, 180 is echt geen uitzondering als ik intensief bezig ben. Hij daalt wel weer snel. Het hangt ervan af wat voor jou normaal is. Als het altijd zo is zou ik me geen zorgen maken. Als het ineens heel erg veranderd zou ik toch eens naar de HA gaan. Succes!!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 20:17

ik heb ook altijd een hoge hartslag gehad. Als ik op de lopende band hardloop (10 minuten rond de 8,5km/pu) dan zit ik ook zo op de 190.. hij zakt altijd wel weer gauw naar beneden achteraf (rond de 120/130. Ik heb er verder geen last van, maar omdat mijn vader hart patient is ga k het eerdaags wel eens even naar laten kijken, just in case

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:21

Extreem hoog vind ik het niet. Als je een beetje koffie op hebt, of je vooraf ingespand hebt, kan ie zo 145 zijn. Mijn hartslag is in rust 50-60 en zodra ik op de band ga staan komt ie niet onder de 100. ga ik hardlopen, schiet ie tot 164. Crosstrainen doe ik meestal op 155.
190 is dan wel weer erg hoog, dat zou ik na laten kijken.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:23

het is inderdaad heel hoog, maar hij zakt ook binnen 10 seconden terug naar 160 en nog geen halve minuut later zit ik al weer op de 130 of lager. Ik heb er verder ook geen last van ofzo. Ben niet erger buiten adem of iets dergelijks dan wanneer mijn hartslag ongeveer op 160 zou liggen.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 21:26

Ik zit in rust ook ruim boven de 100. Volgens mijn huisarts was het geen probleem. Een tijd geleden had ik veel overslagen, toen is er wel naar gekeken, maar ik hoefde me niet ongerust te maken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 21:50

Opzich is het niet heel verontrustend hoog, maar hij hoort zeker wel te zakken bij een cooling down. Misschien adem je op de verkeerde manier? Omdat je ook last van hyperventilatie hebt...