Groeiende borsten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Groeiende borsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 03:16

Moest vandaag (of nou ja, gister) bij de huisarts zijn en heb ook al een tijd (zo'n anderhalve maand) last van m'n borsten -met name rechts- en er zitten bulten in, leek me dus niet geheel onverstandig om er even naar te laten kijken.

Hij zei dat mijn melkklierweefsel is opgezet, doordat mijn borsten aan het groeien zijn. Toen ik vroeg waardoor het kwam, zei hij dat het door de pil kon komen. Toen ik zei dat ik die al 10 jaar slik leek hem dat ook redelijk onwaarschijnlijk.

Het schijnt dus weleens voor te komen bij volwassenen, wist ik dus echt niet. Ik word deze week 25, dus zou de puberteit al achter de rug moeten hebben.

Zijn er meer mensen met dit gekke verschijnsel?

whissie

Re: Groeiende borsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 03:22

dit lijkt me toch een raar verschijnsel... helemaal omdat je zegt dat er bulten in zitten, met name aan de rechterkant.
ik zou er even op aandringen dat er desnoods even foto's gemaakt worden (hoe vervelend dat misschien ook is) maar dan heb je wel meer zekerheid! de dokter heeft geen rontgenogen.

en ookal is het melkklierweefsel opgezet (en je bent niet zwanger?) dan moet daar toch even wat aan gedaan worden. helemaal omdat je er al aardig lang last van hebt.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 10:38

Hij zei dat het vanzelf weg gaat. Volgende week moet ik er voor iets anders zijn en als ik er nog last van heb, dan ga ik gewoon piepen. Dan moet hij me idd maar ff doorsturen Lachen

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 10:40

whissie schreef:
dit lijkt me toch een raar verschijnsel... helemaal omdat je zegt dat er bulten in zitten, met name aan de rechterkant.
ik zou er even op aandringen dat er desnoods even foto's gemaakt worden (hoe vervelend dat misschien ook is) maar dan heb je wel meer zekerheid! de dokter heeft geen rontgenogen.

en ookal is het melkklierweefsel opgezet (en je bent niet zwanger?) dan moet daar toch even wat aan gedaan worden. helemaal omdat je er al aardig lang last van hebt.

Met een rontenfoto kan je dat niet zien hoor, neem ik aan. Want daarmee kan je alleen maar botten enzo zien en die opgezette klieren zijn geen botten of iets wat je kan zien op zo'n foto.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 11:53

hmm, daar heb ik ook nog nooit van gehoord...Ik zou er ook even op aandringen dat er beter naar gekeken wordt.
Maar ik wil je niet ongerust maken hoor. Misschien kan het!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 11:56

Zijn ze gespannen of worden ze echt groter,ik heb ook altijd knobbels en gespannen borsten gehad is echt pijnlijk.Als het blijft kan je edelsteen om hangen, een Amethyst die werkt erg goed.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 11:57

Heb je ook last van je buik, dus opgezet en zo?

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 11:58

misschien echo dan kun je wel aan de binnenkant kijken is idd niet goed dat je er al zo lang last van hebt

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 12:29

ThaGirl schreef:
Met een rontenfoto kan je dat niet zien hoor, neem ik aan. Want daarmee kan je alleen maar botten enzo zien en die opgezette klieren zijn geen botten of iets wat je kan zien op zo'n foto.

nee, maar op zulke borstfoto's kunnen ze wel zien of het geen enge andere knobbels zijn, zoals borstkanker oid, want op die manier ontdekken ze het heel vaak. Er is niet voor niets voor vrouwen van een bepaalde leeftijd/met bepaalde familiegeschiedenis een borstonderzoek eens in de zoveel tijd!
niet schrikken quellian, dat zal het vast niet zijn, maar dan weet je dat iedergeval zeker.

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 12:32

Dat noemt met mastopatie. Heb ik zelf ook last van. Voordat ik ongesteld moet worden heb ik een dikke pijnlijke knobbel in mijn rechterborst. Er zijn röntgenfoto's van gemaakt en echo. Dat zijn als het ware goedaardige zwellingen, opgezet melkklierweefsel zeg maar. Kan geen kwaad en heeft helemaal niks met kanker of zo te maken. Maar wel verstandig om dat te laten nakijken ja.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 12:57

@ Suus, dan zou ik daar toch eerder last van gekregen moeten hebben? Bedoel; ben 12 jaar ongesteld en 10 jaar aan de pil, beetje vreemd dan Scheve mond

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 12:59

een mammogram laten maken, als ik de huisarts was geweest ha dik je allang doorgestuurd
dring erop aan dat je een mamogram wilt, je bent nog jong, maar je weet maar nooit !!

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 14:57

Nou ik ben 14 jaar aan de pil geweest en toen ik stopte kreeg ik weer last. Het heeft in mijn geval met hormoonwisselingen te maken. Google eens op mastopatie zou ik zeggen, en kijk of dat beeld een beetje overeenkomt met jouw klachten. Succes en sterkte ermee.