Maagspiegeling? Iemand ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Maagspiegeling? Iemand ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 23:39

Ben op zoek naar mensen die hier ervaringen mee heb. Moet een maag en darmspiegeling laten doen. Ik ben hiervoor doorverwezen door de reumatoloog. Als deze testen goed zouden zijn dan zou ik Fybromyalgie hebben.

Maar ik wordt bij de gedachten aan die test al broerd. Zijn er mensen hier die er ervaringen mee hebben en weten hoe het gaat?

Alvast bedankt. Lachen

Wilawander

Re: Maagspiegeling? Iemand ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 13:57

Helemaal niemand?

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 16:14

hoe gaat dat precies?

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 16:31

D.mv een gastoscopie geloof ik (dunne slang) wordt binnenkant slonkdarm maag en 12 vingerige darm bekeken.

Heb er overigens nog nooit van gehoord dat dit gedaan wordt om fibromyalgie te constateren

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 17:27

Er zijn veel makkelijke manieren te vinden die doen vermoeden dat je het hebt.Vind deze methode wel ver gaan, maar laat je het doen dan?

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 18:45

Vindt deze methode eerlijk gezegd ook erg apart om fibromyalgie te constateren. Zeker door een reumatoloog.

Tsja, weet waarover ik praat, het is bij mij vorig jaar ook geconstateerd. Ook door een reumatoloog....
Ken eerlijk gezegd ook niemand die deze test moet doen van reumatoloog om de diagnose te kunnen stellen

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:11

Weet wel dat ik nog zo'n onderzoek moet ondergaan om te kijken waar mijn lage hb vandaan komt.
Heb overigens ook fibro en die diagnose is zowel door reumatoloog als revalidatiearts gesteld.

jokeomar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:14

Ik heb ook fybro, maar dat onderzoek heb ik nooit van gehoord hoor. Bij mij is bloedonderzoek gedaan en foto's gemaakt, die waren allemaal goed. Maar door het aanraken op de tenderpoints en de reactie daarop, is fybro geconstateerd.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:18

Dat een dergelijk onderzoek wordt gedaan om verdere klachten uit te kunnen zoeken is iets anders dan om een ziektebeeld te kunnen diagnosticeren.
Komt idd wel vaker voor dat er wanneer fibromyalgie eenmaal is vastgesteld, toch aanvullende onderzoeken worden gedaan. Vaak zijn er niet alleen de "eigen" klachten, maar zijn er daarnaast ook darmklachten / (extreme) vermoeidheidsklachten. In een dergelijk geval kan dus achteraf zo'n onderzoek worden gedaan.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 11:32

Het is ook niet om Fybro te constateren. Ze gaan er voor bijna 100 % van uit dat ik Fybro heb. Ik heb daarnaast last van maagklachten en kan geen melkproducten verdragen. Dat zou met fybro te maken kunnen hebben maar ook wat anders zijn. Daarom willen ze dat ik een maagspiegeling laat doen en een lactosetest. Als bij deze beiden niks aan de hand is dan zou het dus inderdaad Fybro zijn.
Ik zal het wel moeten doen. De artsen hebben hier zo hun best voor mij gedaan. Als ik nu zeg van dat doe ik niet dat lijkt me ook niet echt verstandig.
Hadt gehoopt dat iemand hier misschien er ervaringen mee hadt?
Ga overigens wel onder narcose heb ik Vrijdag gehoord.

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 11:35

Kijk nu is het wat duidelijker.

Nee heb er nog geen ervaring mee, ik zou dit onderzoek 12 januari gehad hebben maar is niet door gegaan omdat er "iets"tussen kwam (gebroken arm en been)

Succes vrijdag!

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:49

Ik heb zo'n maagonderzoek gehad, maar wel niet onder narcose, ik zou het als het ooit weer zou moeten doen wel onder narcose doen.

Succes vrijdag.

Ik had het onderzoek, wegens veel pijn in de ribbenstreek die onverklaarbaar was, er moest zo een onsteking worden uitgesloten van de 12 vingerige darm en maag.

Als je wat meer wilt weten vraag het gerust, om hier nou een verslag van neer te zetten, zou ik geen behoefte aan hebben Knipoog , mss jij wel?

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 16:17

aha nu is het me stukken duidelijker. Hoe je het in je eerst ebericht zette was het alsof dit onderzoek voor de diagnose zou zijn....

Succes in elk geval alvast!

Laa tje ons weten hoe het ging?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 17:18

Heb dat Vrijdag nog niet. Moet er eerst heen voor een gesprek en dan een afspraak maken voor de spiegeling.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:24

ah zo....

Ben blij dat ik in elk geval niet zodanig last heb van darmklachten dat ik een dergelijk onderzoek moet ondergaan. Lijkt me geen pretje......

Sta nu wle ingeschreven voor revalidatieprogramma speciaal op fibromyalgie gericht, balen alleen dat wachttijd zo lang is....

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:44

risje schreef:
Sta nu wle ingeschreven voor revalidatieprogramma speciaal op fibromyalgie gericht, balen alleen dat wachttijd zo lang is....

Pijn de baas?

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:47

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 18:01

Ah het roessingh, ik heb toentertijd (en dan spreek ik over heel wat jaartjes geleden 1992) pijn de baas gevolgd in Blixembosch (Eindhoven)

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 18:04

Roessingh staat goed bekend om hun programma en woon er 3 minuten fietsen vandaan. Tsja dan is de keuze voor revalidatiecentrum snel gemaakt. Als ik nog bij mijn ouders had gewoond was het blixembosch geworden, daar werkt mijn moeder;-). Was alleen iets verder fietsen dan nu, wel 5 minuten;-)

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 18:09

Ja dan is de keuze makkelijk als je er zo dicht bij woont

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 23:16

Heb 3 jaar op het Roessingh gerevalideert. Dat is ook toevallig. ben toen naar Duitsland vertrokken. Kwam ook uit Enschede. heb toen een ongeluk gehad. Heb naast deze problemen ook nog een whiplash en 2 hernia's. Heb toen Pijn de baas o.a. gedaan.