moe, flauwvallen, niet reageren.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dooby

moe, flauwvallen, niet reageren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 23:03

Drie jaar geleden begon het allemaal. Veel moe.. Bloedarmoede werd het altijd op afgeschoven.. nu drie jaar later is er nog veel niet bekend.

Het probleem is dat ik overdreven moe ben. Slaap tot tien uur 's ochtends.. Als het kan wil ik 's middags ook nog gaan liggen en 's avonds lig ik ook vaak voor half elf in bed op slechte avonden soms al om half negen.
Mijn bloeddruk werkt ook niet echt mee.. hij is altijd te laag. Als mijn bloeddruk "normaal" is. Is de bovendruk rond de 75 en de onderdruk rond de 50. Soms is die dagen te laag (bovendruk ong. 50 onderdruk ong. 30).
Ook reageer ik vaak niet op de omgeving ofzo. Me moeder zegt dan dat ze me al had geroepen. Ook als ze bv. thee komt brengen schrik ik me dood omdat ik der gewoonweg niet hoor kloppen.
Ik val dan ook regelmatig flauw.. Paarden en school staan dan ook op een laag pitje. Wat natuurlijk niet mag. Ben 17 moet dingen doen.. Uitgaan zit er niet in want daar ben ik weken van uitgeput.. (maar daar is nog mee te leven als dat neit kan zeg mar..)

Ik slik nu medicijnen met irritante bijwerkingen en ze willen me gaan opnemen in het sophia kinderziekenhuis.. Zie er best wel tegenop.. omdat ik bang ben dat er tog weeer niks uit komt zoals in de afgelopen drie jaar. Als die onderzoeken die toch niks opleveren..

ik vroeg me eigenlijk een beetje af wie er ook zulke dingen hebben..

Groetjes Rianne

Nijn

Re: moe, flauwvallen, niet reageren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 23:05

Ben je wel eens getest op een B12 tekort?
Mijn moeheid is altijd op mijn fibromyalgie afgeschoven maar nu de B12 is getest blijkt het daar van te komen.

Ook mijn ouders kunnen mij blijven roepen, ik reageer blijkbaar wel maar weet er totaal niets van en schrik dan ook overal van Ja

Dooby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 23:06

Ben al helemaal door de molen heen gehaald. en word nu nog elke maand op alles getest...

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 23:15

Ik herken dit wel. Ik heb er nooit zo heel ernstig last van gehad. Wel rare momenten dat ik of abslouut niets meekrijg van mijn omgeving, of dat ik gewoon normaal reageer maar enkele minten later daar compleet niets vanaf weet. Maar het laatste jaar ongeveer ben ik erg moe. Ik ga vaak om een uur of 10 slapen, tot 12 uur of later opblijven als iemand jarig is ofzo is lastig voor me en daar heb ik ook echt nog dagen last van. De laatste tijd heb ik echter ook dat ik (met name onder de douche, door de warmte denk ik) dreig flauw te vallen, als ik maar snel ga zitten met mijn hoofd laag dan trekt het wel weer weg...
Ik heb nooit de moeite genomen om me te laten testen ofzo. Ik kom de week wel door als ik het gewoon niet al te laat maak en niet te veel doe. Maar als het erger gaat worden, met name dat flauwvallenw ant dat vind ik toch wel vervelend/riskant dan zal ik wel moeten vrees ik.
Ik ga dit topic in ieder geval in de gaten houden!

Wat doet B12 eigenlijk precies, dat dat bij jou zo geholpen heeft?

Dooby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 23:18

Ja zoals jij beschrijft voelde ik me in het begin. Maar de doktoren zeggen gewoon van Flauwvallen is neit gevaarlijk hoor. Nou toch behoorlijk gevaarlijk als je midden in je wedstrijd van je paard in gelop flauwvalt. Of van je fiets opweg naar school.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 23:18

Over B12 tekort:
http://home.hetnet.nl/~hindrikdejong/symptoom.htm

Niet om het een of ander, maar het heeft zin om je dieet na te gaan. Veel jongeren eten gewoon te weinig, te onregelmatig en ongezond (en zetten daar enorm veel werk, school en sport tegenover). En dat kan een dokter niet vinden, maar heeft wel grote gevolgen.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 05-03-07 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Dooby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 23:20

jaa in het begin dachten ze ook dat het daarmee te maken had omdat ik haast geen vlees at.. maar na al die prikken is het nog niet over gegaan

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 23:47

Voor een student eet ik behoorlijk gezond, en eerder ook altijd meer dan genoeg. Ik kreeg regelmatig de vraag waar ik al dat eten liet zonder dik te worden Tong uitsteken Sinds deze zomer kan ik nog maar vrij weinig eten, na een kleine portie zit ik gewoon helemaal vol. En ja, niet al te lang na het avond eten heb ik wel weer honger, maar dat had ik vroeger ook als ik al 2 borden op had. mijn spijsvertering heeft zich inmiddels wel aangepast aan het minder eten, dus afgevallen ben ik niet. En omdat ik minder eet probeer ik er met koken en door de dag heen wel op te letten of ik genoeg variatie heb, Een tijdje heb ik vitamine pillen geslikt, maar dit leek geen effect te hebben dus daar ben ik weer mee opgehouden. (misschien toch maar weer eens mee beginnen, ben erg vaak/snel ziek de laatste tijd)
Een aantal van de klachten op die site herken ik wel, maar sommige zijn ook heel algemeen en kunnen bij tal van ziektebeelden voorkomen :/

Dooby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 11:20

lusitana: Ik heb een speciaal dieet waar ik me aan moet houden van het ziekenhuis.

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 11:35

Er bestaat ook bloeddruk verhogende medicatie (dyhydergot) ofzo...misschien kun je het flauwvallen bespreken met je huisarts. Ik had toendertijd een hele lage bloeddruk en viel daarom flauw. Medicatie heeft mijn bloeddruk behoorlijk goed gekregen. En er zal vast nog meer spelen,maar het is misschien een begin?!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 11:46

Wat dat ziekenhuis dieet betreft, Dooby, dan zal dat deel wel in orde zijn, als je je er aan houdt.

Maar ik zie op bokt heel veel veel te magere mensjes voorbij komen met allerlei klachten die direct verband kunnen houden met slecht eten, vandaar de opmerking dat je en dan bedoel ik ieder, ook eens moet nagaan waar je eigenlijk op leeft en wat je daartegenover doet.

Ik heb mijn eigen lichaam behoorlijk verknald, voor mij is het al te laat. Ik was met mijn 1.65m 42 kilo en reed veel paard en sjouwde met hindernissen, mestte uit enzo, lang op de fiets, fietste altijd hard etc. Ik heb nu artrose, Tietze, andere reumatische klachten (weke delen), neurologische problemen, een zwak hart en astma. Bijna alles is terug te voeren op de roofbouw die op mijn lichaam is gepleegd door te weinig een te slecht te eten en begonnen toen ik in de twintig was.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 11:51

Naranga schreef:
Een aantal van de klachten op die site herken ik wel, maar sommige zijn ook heel algemeen en kunnen bij tal van ziektebeelden voorkomen :/

Neurologische klachten zijn vooral kenmerkend. De rest kan inderdaad bij andere dingen ook voorkomen, vandaar dat je latijd gewoon getest moet worden.
Maar je kunt dus gewoon vrij snel heel hard achteruit gaan op chronisch B12 tekort en op een gegeven moment zelfs geen kracht meer hebben om adem te halen. Het kan dus levensbedreigend zijn. Dit is het tekort wat ontstaat als je lichaam het niet (meer) omzet, dus dan helpen vitamine pillen ook niet en moet je geinjecteerd.

Maar vitamine B12 tekort is 1 van de dingen waar je aan kunt denken bij klachten als flauwvallen, duizelingen, vermoeidheid.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 11:53

Ik ken het helemaal
Bij mij is het altijd op mijn lage bloeddruk afgeschoven maar ik denk dat het wel meer is.. Maar ik heb de moeite er ook nog niet voor genomen.. moet t toch maar is gaan doen denk ik Knipoog
sorry ik weet dus niet meer voor je;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 11:59

Ik herken het. Ik heb dat ook een aantal maanden heel erg gehad. Gevoel van flauwvallen, zwart zien voor je ogen, traag of niet reageren, de hele dag moe ookal slaap ik 12 uur, slappe spieren enz enz. Ik slik nu tabletten Supradyn en daardoor gaat het ietsje beter. Maar uitgaan zit er ook bij mij niet in, dat trek ik gewoon niet. Ook reageer ik nog heel traag of niet af en toe. Zoals vandaag met volleyballen bij schoolgym. Ik had steeds makkelijk die ballen kunnen hebben, maar ik was gewoon te traag. Ook ben ik snel misselijk als ik me inspan. Misschien moet je ook eens Supradyn proberen, het werd er bij mij iig minder van.

Dooby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 12:03

Ik heb nu al medicijnen die moeten zorgen dat mijn bloeddruk omhoog gaat.. De dosering word steeds verhoogd omdat ik er minder op begin te reageren.

Loop nu al drie jaar bij de kinderarts in het sophia. Waar ik twee keer per maand heen moet.
Het stadium huisarts zijn we dus al lang gepasseerd.

mhtimmerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 14:40

mag ik vragen hoe oud je bent?
er is iets wat tegenwoordig veel voorkomt bij jonge meisjes rond 12 jaar en iets ouder ivm hun menstuatie , gebeurd er iets met je bloed toevoer in je lichaam waardoor je lichaam anders reageert. en je bloeddruk ineens daalt waardoor je een lich logische reactie krijgt flauwvallen en onaanspreekbaar zijn en erg moe.
ws kan op dat moment het lichaam alle veranderingen niet aan en en door hormonen en lage bloeddruk gaat het mis.

wie weet kan dit iets zijn voor je succes