galstenen laten verwijderen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Askim

galstenen laten verwijderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 21:15

Mijn moeder zit zelf niet op bokt dus vraag ik het even hier Haha!

Ze heeft galstenen en word er aan geopereerd maar nou vraagt ze zich af hoe dat in zijn werking gaat, dus zoals hoelang moet je daar blijven word het een kijkoperatie!

Dus heeft iemand hier op bokt zijn galblaas laten verwijderen mijn moeder wil er graag meer over weten.

tallie

Re: galstenen laten verwijderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 21:42

ik moest 2 dagen in het ziekenhuis blijven en heb toen de rest van de tijd thuis uitgerust..

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 21:42

Mijn schoonpapa heeft ze laatst laten weghalen.
Hij ging er op donderdag heen, en was zaterdag alweer thuis.
Hij mocht de eerste 2 weken niet werken en geen dingen tillen.
Hij moest rust houden, maar hij liep zondag alweer vrolijk door het huis Haha!
Hij mocht ook niet te raar met zijn eten doen, klein porties ed.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 22:13

Ik heb ongeveer 15 jaar geleden m'n galblaas er uit laten halen.
De kijkoperatie-methode was toen net in opkomst.
Mijn OK duurde geloof ik 18 minuten.
Na een paar dagen mocht ik al naar huis,
heb alleen een paar dagen last van mijn schouders gehad.
Dit kwam door het gas wat ze tijdens de OK in je buik blazen.

Ik moet zeggen dat ik van de OK sneller was opgeknapt dan van een galkoliek....
En wat een heerlijke rust in mijn buik na 4 jaar ellende!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 00:02

Mijn zusje, 5 jaar geleden, die had een heel grindpad in dr galblaas Tong uitsteken dr stenen waren zo groot, hihi..
Via een laposcopie oid hebben ze die steentjes weggehaald en na 2 nachtjes mocht zij weer naar huis, met een paar gaatjes rijker in haar buik, de drain vond zij het vervelendste..schijnt een routineklus te zijn.
Veel succes voor je moeder, hopelijk knapt zij snel op Lachen

ennuh, laat ze haar even doorgeven aan de artsen alle operatieklips van haar buisjes van gal naar lever te verwijderen na de operatie..

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 00:09

In 2000 is bij mij de galblaas verwijdert via een kijkoperatie.
Het stelde bij niet zoveel voor.
Geheel geen last van de narcose gehad, ik at de volgende ochtend al weer normaal.
Woensdag opname en operatie en vrijdag alweer naar huis.

Je wordt wel gewaarschuwd dat er tijdens een operatie besloten kan worden dat het toch een normale operatie moet worden.
Dan krijg je een veel grotere buikwond en duurt het herstel langer.

Ik heb geen drain gehad na de operatie, alleen een katheter die iedereen tijdens een operatie in krijgt.

Het verwijderen van de galblaas betekent niet dat je geen last meer krijgt van galstenen, die zoeken wel elders plek.

silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 01:09

Ik heb ook galstenen en bij mij moet mijn galblaas nog verwijderd worden. Op dit moment ben ik bezig met een dieet waardoor mijn klachten een stuk minder zijn. Dus ze willen het eerst nog even aankijken.

Maar ze hebben mij wel uitgelegd hoe de operatie in z'n werk gaat. Je krijgt 3 á 4 kleine gaatjes in je buik. Daar gaan ze met een camera kijken hoe het eruit ziet. Vervolgens zullen ze via die gaatjes de galblaas verwijderen. Je zult er dan nauwelijks littekens aan over houden. Tegen mij zeiden ze dat ik ongeveer 2 tot 3 dagen in het ziekenhuis moet liggen en daarna gewoon thuis moet herstellen.

Het kan idd zo zijn dat ze tijdens de operatie beslissen dat er een grote snee gemaakt moet worden. Dit is alleen zo als er bijvoorbeeld verklevingen zijn of dat er erge bloedingen ontstaan, maar dat is tegenwoordig nog maar zeldzaam.

Ik heb het helaas geerft vanmijn moeder, want haar galblaas is ook verwijderd. Alleen was dat heel wat jaren geleden dus zij heeft nog een groot litteken over haar buik.

Ik hoop zelf dat mijn klachten weg blijven door middel van het anders gaan eten, want wordt natuurlijk liever niet geopereerd.

Heel veel succes gewenst voor je moeder! Knipoog

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 10:05

Dan ben ik dus een zeldzaam geval. Afgelopen oktober is mijn galblaas verwijderd, heb nu een rits van 15 cm op de rechterkant van mijn buik, en daaronder een mooi groot rond litteken van de drain. Ik heb dus ook een spoedoperatie gehad, de operatie heeft anderhalf uur geduurt. Ik ben op dinsdag avond om 20.00 uur geopereerd, op vrijdag heb ik mezelf ontslagen uit het ziekenhuis. Zal niet het hele verhaal vertellen, meestal gebeurd het allemaal laproscopisch, mocht je toch vragen hebben, men PB box staat open...

Veel succes voor je moeder

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 10:09

Ik ben ook vrij lang onder narcose geweest, maar ik was toen geloof ik ook proefkonijn voor die chirurg, mijn galblaasoperatie was in '91. Ik heb vrij lang last gehad van napijnen, operatielittekens zijn verder wel mooi genezen.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 10:13

oei effe denken hoor, 16 jaar geleden, kijk operatie, 3 dagen z.huis. Tegenwoordig mag je al na een dag naar huis. Kan alles eten en drinken. En dat is bij sommige wel anders