Ik heb ook galstenen en bij mij moet mijn galblaas nog verwijderd worden. Op dit moment ben ik bezig met een dieet waardoor mijn klachten een stuk minder zijn. Dus ze willen het eerst nog even aankijken.
Maar ze hebben mij wel uitgelegd hoe de operatie in z'n werk gaat. Je krijgt 3 á 4 kleine gaatjes in je buik. Daar gaan ze met een camera kijken hoe het eruit ziet. Vervolgens zullen ze via die gaatjes de galblaas verwijderen. Je zult er dan nauwelijks littekens aan over houden. Tegen mij zeiden ze dat ik ongeveer 2 tot 3 dagen in het ziekenhuis moet liggen en daarna gewoon thuis moet herstellen.
Het kan idd zo zijn dat ze tijdens de operatie beslissen dat er een grote snee gemaakt moet worden. Dit is alleen zo als er bijvoorbeeld verklevingen zijn of dat er erge bloedingen ontstaan, maar dat is tegenwoordig nog maar zeldzaam.
Ik heb het helaas geerft vanmijn moeder, want haar galblaas is ook verwijderd. Alleen was dat heel wat jaren geleden dus zij heeft nog een groot litteken over haar buik.
Ik hoop zelf dat mijn klachten weg blijven door middel van het anders gaan eten, want wordt natuurlijk liever niet geopereerd.
Heel veel succes gewenst voor je moeder!