Fitness & gezond eten..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sooff

Fitness & gezond eten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 20:34

1. Ik fitness nu een paar weken en ik vroeg me af : hoe vaak per week kun je het beste fitnessen als je een paar kilo kwijt wil? Ik fitness nu 2 a 3x per week & dan voornamelijk cardio, maar ik doe ook buikspieroefeningen. Is dit vaak genoeg? Hiervoor sportte ik helemaal niet.
2. Ik probeer ook meer op m'n eten te letten (minder junkfood, meer fruit) & drink bijna alleen nog maar water. Maar vorige week was ik op wintersport en ik heb daar helaas alleen maar ongezond gegeten, simpelweg omdat er niks anders was. Best wel ku_t, want ik ben dus weer aangekomen terwijl ik net 2 kilo kwijt was. Frustrerend. Maargoed, ik ga m'n leven beteren, want ik heb geen zin om er van de zomer bij te lopen als een koe. Wat is nou een goed ontbijt? Ik neem nu meestal magere yoghurt met van dat cruesli-spul met rode vruchten & gedroogde kersen enzo. (geen Special K) Is dit een goed ontbijt?
3. En nog even over het fitnessen: er staat daar ook zo'n roei-apparaat & die 'doe' ik meestal ook wel 10 minuten. Alleen hoorde ik dat dat niet zo goed is, omdat je daar hele gespierde schouders van zou krijgen. Is dat waar? Daar zit ik namelijk niet op te wachten.. Ik wil gewoon wat strakkere armen, maar geen dikke spierballen.
Ik heb hem altijd op de zwaarste stand staan (rond de 20), simpelweg omdat ik anders gewoon niks voel. Ik heb daarna ook nooit last van m'n armen. M'n moeder daarentegen, houdt het maar op stand 10 vol en heeft de dag erna onwijze spierpijn. Ben ik nou zo extreem sterk in m'n armen of is m'n moeder gewoon een sissy?
Ik hoop dat iemand mijn vragen wil beantwoorden. Tong uitsteken

Haagsemeid

Re: Fitness & gezond eten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 17:58

De maatstaaf is sowieso elke dag minimaal een half uur bewegen.
Over dat roeien, als je veel gaat rennen, fietsen of crosstrainen krijg je op den duur weer gespierdere kuiten.
Iedereen heeft weer andere krachten en kan zijn spieren door andere doeleinde trainen waardoor je meer kunt hebben.

Als je wilt afvallen moet je toch goed op je voeding letten en genoeg bewegen.

__rosalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 14:08

hallo, ik ben zelf werksaam in de fitness. en ik kan je vertellen dat 2-3 x peer week fitnessen heel goed is vooral veel cardio lang en rustig dus niet je eigen helemaal kapot fietsen maar kies dan bijvoorbeeld voor een gewichtverslies of manual programma.

en met roeien gebruik je eigenlijk heel je lijf je gebruikt je benen, armen, schouders, buik maar vooral je rug erg belangrijk om op de juiste houding te letten.

en gewoon 3 x per dag eten 2-3 tussendoortjes niet savondslaat nog gaan snoepen, neem dan een bakje yochurt of een stuk fruit inplaats van koek en chips.

en als je sport komt er oko weer gewicht aan spieren bij dus je kan op de weegschaal kijken maar je voelt het wel aan je lijf je word vanzelf steeds fitter en je hebt meer energie.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 21:06

Om echt gezond te gaan eten moet je de boeken eens lezen van Wat je eet ben je zelf. Staan hele lekkere recepten en maakbare recepten in [dus niet recepten waarvoor je alleen de zeer zeldzaame Oost-Egyptische Nijl-garnaal kan gebruiken die je 5 uur en 32.5 minuut moet roeren etc. Gewoon lekker&gezond.)
En verder goed ontbijten -> Veel bruinbrood, kaas of mager vlees (ham, salami) erop, bakje yoghurt erbij.
Tussendoor kan je dan een appel of plak ontbijtkoek nemen, lunch brood of salade (of allebei Haha!); tussendoor kop thee en evergreen of volkorenbiscuitje... avondeten gewoon aardappels en veel groente, rood vlees is ook gezond met mate.
Veel sporten is ook heel goed!
Ik weet niet hoe gezond je nu eet?
Gewoon veel volkorenproducten&fruit&groentes&water...dan ben je al een heel eind op weg!

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 22:51

Van krachttraining en roeien zal je echt niet meteen Arnold worden... maar wat wil jij 'voelen' dan als je roeit? Roeien blijft een cardiooefening, daarvoor kan je hem beter licht zetten en dan langer doorroeien of harder roeien. Stand 20 is een beeeetj hoog.

Cruesli is geen goede keus, daar zit teveel suiker in. Neem liever gewone muesli, havermout, brinta of all bran.