eetpatroon aanpassen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Melvern

eetpatroon aanpassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 15:42

heey

ik moet dringend beginnen met het aanpassen van mijn voedingspatroon.
ik moet nu een assertiviteits training volgen en vandaar uit moet ik ook een dietiste zoeken.
ik eet tussendoor af en toe eens wat fruit en savonds eet ik ook een klein beetje warm.
ik werk dus met paarden en werk daar ook echt hard in door, en nu moet dus wel mijn eetpatroon aangepast worden.
hoe is jullie eetpatroon?
ik ben ook wel aardig afgevallen nu ik veel stage moet lopen en daar nog harder voor mijn best doe.
hebben er nog meer hun eetpatroon aangepast en hoe hebben jullie dat aangepakt ?

alvast bedankt

groetjes

dorientjuh

Re: eetpatroon aanpassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:11

Eet je voor de rest helemaal niks? Ook geen ontbijt? Verder: hoe oud ben je, hoe lang ben je, hoeveel weeg je?
Edit: ik heb even in je profiel gespiekt en je bent nu net 17 jaar geworden. Ben je nog steeds zo slank als op de foto's? Want volgens mij heb je daar aardig ondergewicht. Ik zou beginnen met ontbijten en lunchen en goed avondeten.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 15:33

jah ik ben nog erger als op de foto
ik ben dus 17 ben 1,67 lang en weeg ongeveer zo'n 46 kg

mara_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 16:19

Zo weinig eten, en geen ontbijt?
Dan vind ik het knap dat je je werk in de paarden nog vol kunt houden!! Ik krijg al last na een uurtje rijden als ik te weinig heb gegeten...
Ik zou in ieder geval beginnen met het nemen van een goed ontbijt op elke ochtend.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 17:35

is maar een beetje ondergewicht Clown ik ben ook te mager, je moet idd beginnen met een goed ontbijt,maar je moet jezelf ook niet volstoppen tot je misselijk wordt. Je kunt beter 6 keer per dag wat minder eten dan 3 keer (of minder) een hele maaltijd. Probeer dit ook op vaste tijdstippen te doen,dan leert je lichaam honger te krijgen.Veel vezels eten,veel water drinken en natuurlijk veel fruit en groenten. Probeer tussendoor ook nog koekjes ofzo te eten. energiedranken kunnen ook al veel doen.Heel gevarieerd eten is ook nodig Ja

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 19:21

oke bedankt, ik ben nu al druk bezig sóchtends eens goed te ontbijten ( met een lekker eitje en broodje gezond, dat is het enige waar ik sochtends echt zin in heb )

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 00:38

Eet op vaste tijden, eet afwisselend en eet in balans.

Sochtends gewoon stevig ontbijten (kan bijv. yoghurt met muesli zijn, 2 boterhammen, 2 crackers, een glas melk of thee)
Dan kun je tussendoor een tussendoortje nemen, denk bijv. aan een plak koek, een appel, net waar je trek in hebt.
En dan gewoon je lunch, zoveel mogelijk op dezelfde tijd.
Weer een tussendoortje, hoeft niet allemaal koek&snoep te zijn, maar bijv. weer een stukkie fruit of een liga ofzo.
En dan je eten.
Savonds kun je dan ook nog wat lekkers nemen.

Dat is gewoon een goed en verstandig eetpatroon. Wissel het een beetje af, de ene keer rijst, andere keer aardappels. De ene keer yoghurt, de andere keer weer een boterham.

Je moet dr gewoon tijd voor maken, eten hoeft niet superlang te duren, al ga je er maar even 5 minuten voor zitten.