Geirriteerde huid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Geirriteerde huid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 18:37

Mijn huid is erg geirriteerd, ik douche graag heet waardoor het nog erger wordt.

Wat is een goede gezichtscreme of iets om mijn huid te verzorgen?

Anoniem

Re: Geirriteerde huid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 16:18

als eerste de tip:douche niet zo heet,of probeer dan iig wat te wisselen qua temperatuur...
(ik neem uit je verhaal aan dat het om je gehele huid gaat niet alleen je gezicht?)
Wat lekker is,is na het douchen jezelf insmeren met huidolie.Doen voordat je helemaal droog bent,laat jezelf bv met een badhanddoek om,opdrogen(dan neemt je huid ook nog wat water op) en als je nog net ietsje vochtige huid hebt,lekker smeren.Niet een dikke laag,gewoon dun.
Je gezicht is misschien wel wat te gevoelig voor olie,die zou ik dan bv onder de douche met een milde reiniging doen,en daarna een luchtige creme erop.
Een dikke vette creme zou ik zelf niet doen,omdat (bij mij iig wel)dit alleen maar meer irriteert.
Wat ik fijn vind,is rozencreme van weleda..lekker licht,maakt zacht en trekt snel in...

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 16:48

Het is eigenlijk alleen in mijn gezicht, een beetje droog en heel geirriteerd. Het hete douchen is inderdaad slecht probeer ook zo min mogelijk met mn gezicht onder het water te komen al.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 17:02

Ik heb een heel gevoelige huid & kan weinig crèmes verdragen.
Louis Widmer producten vind ik echt heerlijk; het maakt mijn huid zo aanzienlijk beter!
Je hebt daarvan ook crèmes voor de extra droge of geirriteerde huid.
Kijk maar eens op http://www.louis-widmer.be/004lwd_0202_nl.htm

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 20:46

Bedankt voor de tip!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 21:37

Ik zou voor Vichy gaan, getest op gevoelige huidjes, en wordt bij ons vaak voor geschreven door de huidarts/dermatoloog.
Ik gebruik het zelf ook (ben allergisch aangelegd).
Ik wil wel eens proefjes voor je meenemen?
Of een zakje voor je klaar zetten met proefjes?
Er is van alles van te verkrijgen, reiniging, dagcremes, nachtcremes, bodylotion, oogcreme's, maskers e.d.

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 22:34

Ik heb 1 keer iets van Vichy gehad voor mijn gezicht en dat was heel fijn, alleen dat vond ik gewoon te duur [meer dan 20 euro voor een potje Huilen van het lachen ] .