centimeters afvallen hoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joki

centimeters afvallen hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 12:30

Hai

De zomer komt er weer aan en wil toch een mooie taille. Wat kan ik het beste doen om centimeters af te vallen?

Wat mag ik wel en niet eten?
Wat moet ik doen

Sportschool werkt bij mij niet laat keer op keer mijn abbo verlopen zonder te gaan

Naamloos1

Re: centimeters afvallen hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 12:31

ehm gezonder eten, meer bewegen, bijv. springtouwen, hardlopen enz.

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 12:31

Veel water drinken en bewegen Lachen
En niet je abbo laten verlopen maar gewoon heengaan Knipoog

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 12:32

Idd, veel water drinken, gezond eten.
Buikspieroefeningen?

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 12:36

Veel water drinken, gezond eten en idd: buikspieroefeningen!!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 12:37

op het moment doe ik 1x per dag buikspieroefeningen, 1x per dag danceworkout, fiets 20 km per dag en eet 3 maaltijden per dag en soms 1 tussendoortje.

Alles wat light kan is bij mij ook light

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 12:38

Hoeveel x doe je buikspieroefeningen per dag? En dan bedoel ik niet bv 1 x, maar hoeveel keer je de oefening dan doet?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 12:39

ik doe 1x per dag 50 buikspieroefeningen

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 12:47

wat ik doe is 50 keer gewone sit-ups, 50 keer van allebei de zijkanten sit-ups en dan nog wat buikspieroefeningen voor mn onderbuikspieren... dus ik kom bij mij aan 200x perdag....

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 12:48

ben je daar ook mee begonnen? Ik ben op het moment nog bezig met opbouwen want wil ook niet met buikspierpijn op mijn paard zitten

EDIT: hoe doe je de onderste buikspieren die andere 2 pak ik al mee

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 12:51

haha nee ik heb het opgebouwd hoor, en ik hou het steeds beter vol.. gewoon elke dag met bijv. 10 opbouwen

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 12:59

Inderdaad opbouwen. Springtouwen werkt ook goed. En dan telkens afwisselen. Knieheffen / snel / langzaam / dubbele sprong.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 13:01

heeft cm's kwijtraken niet meer te maken met in t algemeen lichaamsvet kwijt raken en doen buikspieroefeningen daar dus niet echt veel voor?

Ik heb iig een keiharde buik gehad zonder ooit buikspieroefeningen gedaan te hebben, werkte 48 uur op een stal en ging geregeld een stuk hardlopen met de hond

nu werk ik 36 uur op een stuk relaxtere stal en nu zijn ze aan t verdwijnen, ga maar weer hardlopen met de hond denk ik Knipoog

buikspieroefeningen zijn bij mij ivm rug&nek sowieso not done, maar heb altijd begrepen dat die niet echt voor cm's kwijtaken zorgden alleen voor iets strakkere spieren, maar die spieren zie&voel e pas als t laagje vet erboven weg is en daarvoor moet je gewoon vet verbranden met iets anders dan sit ups.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 13:04

wat Renske zegt klopt.

Om cm's te verbranden moet je geowon vet gaan verbranden. Plaatselijke vetverbranding gaat niet. En omdat je buikspieren maar een kleine spiergroep is ivm je benen, kan je zelfs nog beter beenspieren gaan trainen...

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 13:10

welke oefeningen raden jullie dus aan om te gaan doen

Hardlopen ligt niet echt in mijn vermogen ben na 10 minuten kapot (terwijl ik wel 2 uur achter elkaar kan voetballen maar speel ik niet meer)

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 13:17

Renske_ schreef:
buikspieroefeningen zijn bij mij ivm rug&nek sowieso not done, maar heb altijd begrepen dat die niet echt voor cm's kwijtaken zorgden alleen voor iets strakkere spieren, maar die spieren zie&voel e pas als t laagje vet erboven weg is en daarvoor moet je gewoon vet verbranden met iets anders dan sit ups.

Hier heb ik ook problemen mee. Ik ben vrij slank, maar ik vind mijn buik echt niet mooi. Buikspieroefeningen houd ik echter nog geen 5 dagen vol, want dan krijg ik er rugpijn van (en ja, ik doe ze écht wel goed, maar ik heb een heel gevoelige rug).

Ik beweeg ongeveer 1 á 2 uur per dag, eet niet echt vreselijk ongezond, etc. Ik wil wel van mijn buikje af, maar ik wil er niet verschrikkelijk voor gaan lijnen omdat ik verder best tevreden ben over mijn lichaam.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 14:01

Eet gewoon geen tussendoortjes meer, veel water drinken en lekker bewegen!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 14:14

Ophouden met de light producten want die zijn onzin. Neem gewone producten en dan met mate. Alles wat je light hebt maar met dezelfde mate gebruikt als wanneer je geen light hebt doet alles weer teniet en is slechter voor je.

Wat je sportschool betreft, neem een vriendin mee, spreek een dag en een tijd af en ga gezellig samen! Spreek af dat je van beide slappe excuses niet aanvaard Tong uitsteken
Buikspieroefeningen kan je het beste oefenen in de sportschool want erg veel mensen voeren deze fout uit en ook dan doe je meer slecht dan goed Knipoog
Met buikspieroefeningen verbrand je geen vet op je buik maar kweek je alleen spieren, het word er dus wél iets mooier en strakker op.

Eet gezond (2 stuks fruit en 2 ons groente per dag), drink genoeg (2 liter is onzin, gewoon als je dorst hebt drinken Knipoog ), en na 8 uur 's avonds niets meer eten.
Goed slapen is erg belangrijk, minstens 7-8 uur op een nacht.

Ik vind het iig al wel goed dat je denkt in centimeters dan in kilo's, want spieren wegen meer dan vet Haha!

Hardlopen; ook wat dat betreft kan het best lukken, er staan schema's op internet waarbij je na 2 maanden een half uur kan hardlopen oid achter mekaar. Dan hoef je echt geen 10 minuten te kunnen rennen! Ook hierbij; neem evt een vriendin mee en ga na afloop lekker op een terrasje zitten Knipoog

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 14:22

dan heb ik ook even een vraagje;
kun je ook centimeters bij je boven benen afvallen ?
erger mezelf dood aan die dikke boven benen...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 14:38

Ja hoor, skaten is erg goed voor je bovenbenen Vork
Echt waar super voor je kont en bovenbenen! Fietsen ook trouwens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 14:45

ik volg dit topic even, ik doe al regelmatig hardlopen met me shetlander, mischien maar dagelijks gaan doen Clown

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 15:10

oja skaten dat is wel een goed idee
nou moet alleen het weer nog een beetje mee werken...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 15:12

Ga je schaatsen zolang de schaatsbaan nog open is! Eindhoven is een superschaatsbaan (je kan er ook les volgen uiteraard, volgens mijn moeder echt een aanrader) en Den Bosch is ook een redelijke baan, maar geen 400 meter alleen ijshockey enzo

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 18:41

[LZP] > [MW]

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 18:42

Joki schreef:
welke oefeningen raden jullie dus aan om te gaan doen

Hardlopen ligt niet echt in mijn vermogen ben na 10 minuten kapot (terwijl ik wel 2 uur achter elkaar kan voetballen maar speel ik niet meer)

Je moet ook niet in 1 keer beginnen met 10 minuten, maar met meerdere malen 1 minuut. Ik loop zet op de podcasts van Vlaanderen Sportland. Via deze link kan je kiezen voor 2 afstanden: van 0-5 km (onderaan de pagina) en van 5-10 km (bovenaan de pagina). Als je de podcasts op je mp3 speler zet wordt je precies verteld wanneer te wandelen en wanneer te "lopen" (=Vlaams voor joggen/rennen). Er wordt voor passende muziek gezorgd en je wordt zelfs regelmatig aangemoedigd.