kindje heeft "griep" met veel bloedneuzen, meer gevallen???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Libiris

kindje heeft "griep" met veel bloedneuzen, meer gevallen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 09:26

mijn zoontje van 4 kreeg vrijdagavond spontaan een bloedneus, dacht eerst dat het kwam omdat hij ze druk aan het spelen was, want was verder harstikke gezond...

later die avond weer en die nacht ook weer....Toch maar huisartsenpost gebeld, we moesten het goed in de gaten houden en kijken of hij ook plekjes over het lichaam had/kreeg....Gelukkig niet.

zatermiddag weer een bloedneus, vannacht diverse bloedneuzen en ook 1 keer spugen en aan de diarree....hij zal dan toch wel de griep hebben denk ik.....Hij is verder niet verkouden of snotterig...

Zijn er mensen die dit ook zo met bloedneuzen hebben meegemaakt bij een griepje?? ik ga zo toch nog maar een keer de huisartsenpost bellen...

Esmeralda

Re: kindje heeft "griep" met veel bloedneuzen, meer gevallen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 12:09

zou die huisartsenpost laten voorwat het is, Gewoon naar de ehbo, die zijn veel kundiger en laten je neit voor jan l*l zitten. Mijn ervaring hoor.
Niet te lang wachten , is tenslotte wel jou ventje

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 18:10

wij zijn vanochtend toch om 10 uur naar de huisartsenpost geweest en het is toch gewoon een virusje.....
Nou maar hopen dat het inderdaad snel ophoudt met bloedneuzen... Ik hou hem maar goed in de gaten en laat hem toch voor de zekerheid maar bij ons in bed slapen...

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 18:16

oppaskindje had dit van het weekend ook. grieperig verkouden en de hele tijd bloedneuzen.
Moest op een gegeven moment overgeven. Bloed erbij (was er zelf niet bij maar de moeder wel) dus die schrok zich rot en dacht dat ze bloed overgaf.
Maar het was een bloedneus. Verder zaterdagochted opgepast, en ze had lekker de hele tijd in dr bedje gelegen maar wel 2 bloedneuzen nog gehad.

Het heerst op het moment ook wel.
En door de verkoudheid griep raken de slijmvliezen geirriteerd wat bloedneuzen veroorzaken kan.
Gewoon goed neusspray gebruiken (voor kinderen, zoutoplossing ed) zodat het lekker vochtig blijft en je niet al te veel zorgen maken. Bloedneuzen zorgen zelden voor grote problemen. Alleen al van een beetje droge lucht kun je een flinke bloedneus krijgen.
Dus voor een virusje/griep is het niet iets waar je raar van op moet kijken.

Al snap ik dat het natuurlijk vervelend is en niet leuk, zeker niet bij je eigen kind.
Veel beterschap in ieder geval Ach gut

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 23:28

Het is idd vervelend, zo'n kind schrikt nogal van al dat bloed..overdag gaat het goed, maar ik legdehem straks in bed en 5 minuten later had hij alweer een bloedneus...

Hij had ook al dat bloed bij het spugen maar kwam ook vanuit zijn neus in zijn keel terecht....het blijft dan toch wel schrikken....
in ieder geval wil hij straks bij mij in bed, want volgens eigen zeggen was hij nou heeeel ziek...hihi, behalve als hij wil computeren dan is hij niet ziek....Tipisch kinderen!! en het is zo moeilijk om ze hun zin niet te geven als ze ziek zijn....

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 09:30

Ik heb daar zelf ook regelmatig last van. Al vanaf dat ik klein ben Als ik verkoud ben/griep heb heb ik regelmatig bloedneuzen. In de winter meer dan in de zomer. gewoon een bloedvaatje die in je neus aan de oppervlakte ligt en makkelijk springt. Niets om je zorgen om te maken.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 09:32

Op het moment hoor je wel veel over griep ja.
Maar vervelend voor een kind steeds een bloedneus.

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 09:43

gelukkig vanacht geen bloedneuzen meer gehad, denk dat hij er nu vanaf is...gelukkig maar....

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 10:16

Libiris schreef:
gelukkig vanacht geen bloedneuzen meer gehad, denk dat hij er nu vanaf is...gelukkig maar....

mooizo!
hopelijk blijft het zo Lachen