Grote cup, kleine omvang, weinig keuze?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sence

Grote cup, kleine omvang, weinig keuze?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 22:13

Oke,
ik ben 17, heb op dit moment cup E, en omvang 65 officieel. (en het groeit waarschijnlijk ook nog een paar jaar door Nagelbijten / Gniffelen )
Maar er zijn helemaal geen bh's bijna te vinden E65! Ik ben dus bijna verplicht om een te grote te kopen! En, maatje E70 hoeveel keus is er? Bijna niets! Ik heb aardig wát, dus ik heb ook een stevige bh nodig. Me moeder betaalt ze gelukkig, want die prijzen zijn niet normaal. Mijn laatste bh koste 99,-! Dan heb je natuurlijk ook wel wat, maar het is gewoon niet leuk meer. Marlies Dekkers heeft dan nog wel leuke bh's voor die maat, maar ze worden al gauw ordinair, maar ze moeten natuurlijk ook weer niet te ouderwets zijn. Weet iemand dus toevallig waar je bh's kan kopen, die maten en dan goedkoper als 75,- maar toch stevig zijn?

En dat zijn dan de bh's, de bikini is helemáál een ramp! Ik heb nog nooit een goed passende bikini gehad! Afgelopen zomer ging ik één passen, ook van Marlies Dekkers want daar val je dan toch snel op terug, 120,- en hij zat niet eens super.

Pfff, misschien start ik zelf later wel een lingerie iets voor grote cup en kleine omvang!

Is er iemand die tips heeft waar ik bijvoorbeeld goede bikini of bh's kan kopen, en er geen 100,- p/s voor hoef te betalen? Lachen

Genee

Re: Grote cup, kleine omvang, weinig keuze?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:15

Kun je je niet op laten meten & laten adviseren in een groten-maten-winkel? Misschien is er wel meer mogelijk dan allen 65/70E.

Ik kan je verder niet helpen, ik heb er niet zo'n last van met mijn kleine B Huilen van het lachen

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:17

Op tv was laatst een stukje over vrouwen die ze zelf maakten, van goeie kwaliteit ook, iemand zoeken die dat kan doen zou ik zeggen, er schijnt ook een cursus voor te zijn, even zoeken op internet misschien

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 22:18

Genee schreef:
Kun je je niet op laten meten & laten adviseren in een groten-maten-winkel? Misschien is er wel meer mogelijk dan allen 65/70E.

Ik kan je verder niet helpen, ik heb er niet zo'n last van met mijn kleine B Huilen van het lachen

Ik kom altijd al bij een speciaalzaak Lachen

Lisett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:19

65E?! Pff en ik heb al moeite met het vinden van een 75 of 80 E.. Bij de hema vind ik nog wel eens leuke bh's maar 9 van de 10 keer zit me maat er dus ook niet tussen en gaat E maar vanaf omvang 85
Als ik geen 80E kan vinden koop ik een 85D, want als de omvang groter wordt. wordt de cupmaat ook wat groter.. misschien 70D eens probere? Dan is de omvang misschien iets te groot, daar heb ik ook altijd wel last van (innemen een optie?). In 70D heb je al veel meer keus geloof ik, het is het proberen waard toch? Lachen

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 22:21

Inderdaad, dankje! Lachen Ik heb wel D bh's gehad, maar die waren voorgevormd en dan word het dus eigenlijk nog kleiner. Dan zou ik dus een normale moeten nemen. Dankje, zal het proberen!

Lisett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:22

Sence schreef:
Inderdaad, dankje! Lachen Ik heb wel D bh's gehad, maar die waren voorgevormd en dan word het dus eigenlijk nog kleiner. Dan zou ik dus een normale moeten nemen. Dankje, zal het proberen!

Wil je geen voorgevormde bh dan? Die geven juist net wat meer stevigheid en een mooiere vorm, vind ik tenminste Knipoog

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 22:24

Het liefst wel een voorgevormde bh ja, maar D is mij eigenlijk te klein, en als ik dan ook nog een voorgevormde neem word het erg krap en steekt de beugel van de bh in me borst aan de zijkant zeg maar.

Dus als ik een niet voorgevormde bh neem, hebben ze wat meer ruimte Clown

(bokt doet erg vreemd bij mij, alles is wit)

Lisett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:27

Ja bij mij is ook alles ineens wit Koe maar ik bedrijp wat je bedoeld. Ik heb dus altijd het probleem dat me omvang te groot is en de achterkant dus omhoog kruipt, als ze mijn goeie maat niet hebben. Veel meiden zijn jaloers op mijn cupmaat, maar af en toe zou ik willen dat ik het niet had

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 22:30

Als het omhoog kruipt is het helemaal vervelend! Ik heb nu met opzet extra brede band voor op mijn rug zeg maar, zodat het nog wat steviger is.

Veel zijn jaloers ja, dat hoor ik ook vaak. Maar soms wou ik dat ik een simpele B of C had, dat ik gewoon bij Livera of Hunkemuller een leuke bh voor 20,- bv kon kopen.

Als ik plat op mijn buik lig, voel ik ook last in mijn onderrug. Misschien later, als ik 30 ben ofzo wil ik ze misschien wel een maatje verkleinen.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:30

bekend probleem.
meestal passen bh's van eve and adam (of adam en eve, weet het zo niet uit mn hoofd) wel goed.
zijn ook mooie bh's.
je moet met deze maat echt wel naar een speciaalzaak gaan hoor, hema ofzo vind je het echt niet.

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:31

ik heb 70E tot 75D (wat uiteindelijk dezelfde maat is zeggen ze) en het is inderdaad een ramp om leuke en dan ook nog eens lekker zittende BH's te vinden...

ik heb wel het idee dat er al veel meer is dan dat er was (gelukkig maar). zo heb ik in de uitverkoop een maand geleden twee leuke gevonden (in de goede maat)bij de livera (of was 't hunkmöller?) (gewoon blijven kijken, heel af en toe hebben ze wel wat)...
als je echt niks kan vinden wat strak genoeg zit (dus de omtrek) zou je eens eraan kunnen gaan denken om het inderdaad in te nemen... volgens mij moet dat wel te doen zijn hoor!

INGEMUIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:13

Dat probleem hebben wij hier ook jaren gehad, was altijd weer drama en echt niet leuk voor haar. Ze kocht haar bh gewoon bij de HEMA? Nee niks moois aan, maar niet duur en ze zaten goed. Maar mijn zus heeft vorig jaar een borstverkleining laten doen dus met dat probleem zit ze niet meer.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 03:44

Ik kan in 70D wat ik heb in elk geval genoeg leuke bh's vinden. Ik draag zelf altijd niet-voorgevormden, ik vind voorgevormd zo euhmmm rond en groot lijken.
65 is totaal onvindbaar geloof ik, of in elk geval absoluut niet gangbaar (ik heb zelf een omtrek van 67/68, dus zit een beetje tussen 65 en 70 in).

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 05:35

Een echt goede speciaalzaak neemt een bh in voor je tot de juiste maat en verzet daar ook de bandjes bij.
Ik ben bekend met het probleem en weet tot nu toe maar 1 echt hele goede, maar die zit in Breda.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 06:16

In de meeste speciaalzaken hebben ze een goede service mbt de juiste maten kiezen en hebben ze ook een groter aanbod. Winkels zoals Livera kunnen vaak ook wel speciale maten leveren. En misschien kun je eens rondsurfen op internet, misschien vind je iets waar je speciale maten kunt bestellen...

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 09:08

Woehoe iemand met hetzelfde probleem Haha!
Ik heb dezelfde maat als jou... van de week heb ik een goede BH gekocht bij de Hunkemuller. Waar ik op let is dat ze brede schouderbandjes hebben en dat de band op de rug goed strak zit zodat deze niet gaat schuiven. Bij de Hunkemuller moet je wel even zoeken maar soms hebben ze er wel wat bij hangen. Ik heb nu een zwarte met mooi kant enz. lekker zo'n meisjesding Go jij! Go jij! en geen ouderwetse oma bh want dat probleem had ik steeds. Kon ik ze wel in mijn maat vinden... maarja het oog wil ook wat Knipoog
Ik wou dat ik ze wat kleiner had... pff bh's kopen bij de H&M, niet hoeven zoeken bij de Hunkemuller, geen mensen die naar je tieten kijken bij de kassa en ze zien je BH maat ... en wat nog meer hopeloos is.... kleren! Ik heb een smalle taille maar een grote voorgevel Vork waardoor ik blousjes enz. allemaal een maat groter moet kopen... en dan ziet het er al niet meer uit : Hamer

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 11:06

O wat klinkt dit bekend... No Cheer Stoom uit je oren

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 17:41

www.bravissimo.com

ik heb 75E, ook een klotemaat.. maar daar kan je wel dingen vinden, ook bikini's enzo

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 18:35

Past er niks in 70D of iets dergelijks? Ik heb het geluk dat ik daarop ben blijven steken, en daar is wel heel veel in te vinden. Kwam op i-net deze site tegen: farfallina lingerie , maar kan me voorstellen dat je gewoon naar een winkel wilt waar je kunt passen.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 18:40

D70 zou om heel eerlijk te zijn, te klein zijn en dat is niet goed, om een bh te dragen die te klein is natuurlijk Nagelbijten / Gniffelen

Ik ben zo blij met mijn nieuwe bh! Aantal weken geleden gekocht, van Marlies Dekker

Afbeelding

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 18:48

Het punt is dat als je in omvang een grotere gaat nemen, dat hij daar dan dus niet lekker zit. En de cup is niet precies evengroot als de cup groter. Alleen een grotere afstand meestal tussen de beugels.
Ik heb eigenlijk 70 E nodig. En laatst had ik geluk in de uitverkoop, 2 voorgevormde stevige bh's.

Ik denk dat het gewoon veel geld blijft kosten. Maar dat is beter dan waardeloze bh's aan hebben. Of idd een cursus volgen om ze zelf te kunnen maken. Ik heb er overgedacht maar uiteindelijk heb ik daar de tijd niet voor Knipoog

Internet is niet heel handig. Aangezien elk merk en elke bh verschilt. Zo paste ik er laatst een stuk of 3 en deze zaten allemaal net even anders, en net niet geod..

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 18:52

Sowieso wil ik eigenlijk geen bh van internet, ik wil 'm eerst passen! Want op het eerste gezicht zien ze er meestal leuk en goed uit, maar als je ze dan aan hebt valt het erg tegen.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 18:54

precies. Dat je van die slechte kwaliteit bh's hebt.. lastig ...

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 18:54

Ik heb hetzelfde probleem en dat is bij mij altijd klieren. De BH die het lekkerst zit is een sportBH, maar dat ziet er niet echt uit. Internet vind ik niets, dus ik moet zoeken, zoeken zoeken. Mijn budget is echt beperkt Knipoog Dus ik moet goed zoeken.