Nu staat er nergens in de bijsluiter dat ik geen alcohol mag hebben..
Zou dit wel samen kunnen? Wat zijn dan de bijwerkingen?
Op mijn eigen feest vind ik het natuurlijk wel fijn als ik ook een wijntje achterover kan slaan!

Hebben jullie een advies?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Antibiotica
Bij bijna alle antibiotica is het drinken van alcohol geen probleem. Alleen metronidazol (Flagyl) veroorzaakt in combinatie met alcohol een aantal bijwerkingen. Dit middel wordt voorgeschreven bij bepaalde geslachtsziekten en vaginale infecties. U kunt last krijgen van een verminderde eetlust, misselijkheid, hoofdpijn en soms een rood gezicht. Mogelijk geldt dit ook voor ketoconazol (Nizoral).
roest schreef:Ik heb er totaal geen last van als ik alcohol gebruik.
Het geld voor een heleboel medicijnen dat alcohol de werking van het medicijn versterkt, in dit geval versterkt het niet de werkzaamheid van de antibiotica, maar de symptomen, en dat is per persoon verschillend. (Een goeie tip voor mensen waarbij pijnstillers niet goed werken)
anneliesdj schreef:Het ligt wel aan het soort medicijnen dat je hebt en een pijnstiller is wel wat anders dan antibiotica, bovendien zijn de meeste pijnstillers prima in combinatie met alcohol te gebruiken, ik heb nog nooit een waarschuwing op zo'n pakje zien staan. En als die er wel op staat is dat niet voor niets...
roest schreef:anneliesdj schreef:Het ligt wel aan het soort medicijnen dat je hebt en een pijnstiller is wel wat anders dan antibiotica, bovendien zijn de meeste pijnstillers prima in combinatie met alcohol te gebruiken, ik heb nog nooit een waarschuwing op zo'n pakje zien staan. En als die er wel op staat is dat niet voor niets...
Waar moeten ze voor waarschuwen dan? Dat de pijnsteller nog beter werkt, kijk uit!!!!