De laatste maanden ben ik nogal wat afgevallen, ongeveer 10 kilo. Ik vind dat het nu wel genoeg is met kilo's kwijtraken, en iedereen in mijn omgeving ook. Ik hoor nu zelfs al van leerkrachten dat ze zich zorgen beginnen maken over mijn gewicht. Daarom wil ik graag mijn gewicht stabiliseren, zodat ik niets meer kwijtgeraak, maar ook niets aankom. Ik weet echter niet hoe dat dat precies moet. Kan iemand mij helpen?
Ik snoep nog wel, maar niet meer zo veel. D.w.z. op feestjes of als iemand mij iets om te snoepen aanbiedt, dan neem ik dat wel aan, maar uit mijn eigen snoep ik veel minder. Vroeger at ik bijvoorbeeld 's avonds voor de tv nog een boterham of een koek. Nu doe ik dat niet meer. Als ik de dag ervoor teveel gegeten had, durfde ik soms ook wel eens een dag heel weinig te eten. Geen ontbijt of slechts een appel, of geen middagmaal. Dan dronk ik gewoon een paar glazen water, zodat het hongergevoel weg was. Dat heb ik er al uit gekregen, omdat dat niet bepaald gezond is.
zo door gaan! niks veranderen.. niets meer niets minder eten, zo blijf je alshet goed is wel op gewicht! ik vind het knap van je... zou ook graag 10 kilo af willen vallen... tprobleem bij mij is dat ik NIET gewend ben om veel te snoepen maar toch zo zwaar ben super hoor!
Als je gezond eet en je valt niet meer af, dan zit je gewicht meestal wel goed. Ik zeg niet altijd, maar meestal. Zodra je aankomt zou ik dan weer even minderen met de wat vettere happen. Of snoepgoed.
Ik vind wat hier word aanbevolen te doen niet echt de juiste manier...
Sowieso wat je schrijft, als ik soms een dag wat teveel eet, sla je dag de erna je ontbijt of lunch over? Dat is echt niet goed hoor... Eet dan inplaats twee boterhammen, een boterham, maar je moet gewoon ontbijten en lunchen.
Ik zou als ik jou was het eten weer heel langzaam iets gaan opbouwen, en dan geen koekje per dag meer gaan eten wat net gezegd werd... Maar iets gezonds van een boterham extra. Zodat je weer op een normaal patroon zit met eten zonder dat je aankomt, maar dat moet je dan langzaam gaan opvoeren.
Mickeytje, zoals ik al zei, heb ik dat er al uit gekregen.
Dankjullie voor jullie adviezen.
Oke Ik zag net dat je best nog jong was, zorg ervoor dat je je stofwisseling niet verziekt wat erg veel jonge meisjes doen... Je bent nog jong en in de groei, dus het komt vast goed
Als je gezond eet (+- 1500 tot 2000 kcal/dag) Dus ontbijt-tussendoortje (hoeft niet koek zijn, kan ook gwn appel ofzo zijn)-middagmaal-tussendoortje-avondeten-later in de avond yoghurtje Zou je gewicht moete stabiliseren... Als je gewoon eet en je valt niet af/komt niet bij dan is dat teken dat je lichaam het gezonde gewicht gevonden heeft, blijf je afvallen moet je niet meer snoepen, maar wel bv smorgens een boterham meer eten of een andere maaltijd wat 'groter' maken...