Ervaringen met accupunctuur?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kit_for_ever

Ervaringen met accupunctuur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 19:18

Wie is er onder behandeling (geweest) bij een accupuncturist? Hoe heb jij het ervaren? En als je t kwijt wil, waarvoor?

eline_sjordy

Re: Ervaringen met accupunctuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:22

ik heb op 11 januari een auto ongeluk gehad en sinds dien erg veel last van mijn nek.
ik ga nu sinds 3 week naar een shiatzu therapeut die er ook accupunctuur bij doet.
zijmaseerd eerst je hele lichaam via je drukpunten en als laatst doet ze accupunctuur, hier heeft zij een apparaat voor die zij eerst op je oor zet die piepjes afgeeft. slaat ie op hol qua piep geluidjes is dat een plek waar in je lichaam iets mis is. o pdat plekje doet zij dan een naaldje heel klein hoor die laat zij er 5 minuten inzitten en dan doet je er een klein metalen dopje op.
en of het werkt? SUPER! heb helemaal geen last van mijn nek meer!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 10:00

Ik ga voor fibromyalgie en vermoeidheid en hoofdpijn,fibromyalgie ben ik zo als vanaf.Ik heb laatst een bloedtest gedaan en daar kwam ook het 1 en ander uit wat mij weer helpt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 10:01

Ik ben er geweest voor vermoeidheid ME
Geen enkel resultaat

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 10:02

Ik ben een tijd geleden voor mijn pijn aan mijn stuitje geweest.
De acupuncturist heeft getest met naalden waar het probleem zat, en toen moest ik dat gaan trainen bij de fysio.
Hij heeft me dus niet van het probleem afgeholpen, maar wel gelocaliseerd. En in die zin, heeft hij me natuurlijk weer geholpen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 10:02

Ik ben er al vaak geweest en als iets niet werkt wat zij doet dan gaat ze verder zoeken.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 10:07

Ik ben een aantal jaar onder behandeling geweest van een accupunturist.
Voornamelijk was het voor mijn astma, maar later ook voor eczeem en om af te vallen.

Het werkte heel goed, maar iedere keer werd ik banger voor de naaldjes. Gelukkig gebruikte hij de fijnste naaldjes die hij had en niet de hele grote. Ook vond ik het eng om de naaldjes in mijn hoofd te krijgen. Gelukkig was dat niet altijd nodig omdat het lichaam 2 soortgelijke punten heeft.

Ik ben sinds kort gestopt ermee. Ik merkte toch dat ik té angstig was en me onbewust verkrampte.
Daardoor deed het alleen maar zeer, wat het niet hoort te doen. Helaas, want het wertke wel heel goed.

Ben ook deels van mijn asmta-aanvallen af, mijn eczeem is ook weg (ook met behulp van homeopatie erbij) en afvallen ging ook van een leien dakje, langzaam maar dat is juist het betere. (55 kilo op 4 jaar tijd). Als ik niet zo bang was ging ik zo weer terug.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 13:03

Wat jammer dat je bang bent geworden Sita_. Was het alleen het idee dat je naaldjes in je lichaam kreeg of bang van de pijn die heet deed?

Ik heb over 2 weken een afspraak staan. Beide mijn ouders liepen/lopen er ook voor verschillende klachten en het heeft (om even een voorbeeldje te noemen) mijn moeder van haar klachten afgeholpen die ze al 13 jaar op 1 en dezelfde plek had, dit binnen 2 maanden. Het is een lang verhaal om uit te leggen waarvoor ik erheen ga. Voor geinteresseerden wil ik het wel vertellen hoor daar niet van.

Nog meer mensen met ervaringen?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 18:59

Ik ben altijd al bang geweest van naalden. Vroeger teveel in het ziekenhuis aan infuzen ed gelegen. En dat zit er toch wel in.
Doordat ik dus bang was van die naaldjes ging ik verkrampen en deed het zeer. Jammer, maar op den duur zat ik daar helemaal te trillen als ik weer moest. Het hielp wel, maar ik moet me er zelf ook prettig bij voelen.
Nu ik wat ouder ben ik wil ik het binnenkort nog wel eens proberen. Ja

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 19:08

Ik ben op het moment ook bezig met accupunctuur, voor het afvallen, werkt prima want ik ben al zo'n 20 kilo kwijt Bloos

EbbyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 19:18

Ik had altijd erg veel last van mijn knie, doctoren wistten niet wat het was. Op een dag was ie weer heel erg dik, ik kon hem niet strekken of buigen. De Doctor zei dat ik maar moest afwachtten totdat het zou slinken, maar in drie weken was er geen enkele slinking te zien. N aar de acupuncturist geweest, na twee tot drie dagen was het bijna helemaal weg.
Overginds gebruiktte hij bij mij geen naaldjes, daar reageerde ik te heftig op (is overginds vrij uitzonderlijk hoor, ik voelde alles stromen namenlijk, viel bijna flauw, raakte gedesoriënteerd en kreeg een enorm heet hoofd) maar duwde met zijn vingers op de plekken. Bij mij werkte dàt al heel erg sterk, maar dat schijnt niet erg normaal te zijn.

AthenaWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 00:02

Ik ben in de zomer voor mijn lage bloeddruk en aanhoudende vermoeidheid naar de accupuncturist geweest. Dat heeft wel zijn nut bewezen. Dat het geen kwakzalverij was, heb ik aan den lijve ondervonden. Hij vertelde mij op een keer dat ik emotioneel niet helemaal in evenwicht was en had daarop gewerkt... Pfoe, ik had een beginverergering... Dat was zo'n raar gevoel: ik was aan het huilen terwijl ik niet meer bijkwam van het lachen (en die tranen kwamen niet van het lachen).
Maar het heeft me toen wel geholpen!

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 23:11

Het schijnt dat je er niet in hoeft te geloven, dat het toch wel werkt. Ik ga er ook heen om te kijken of ze iets voor mijn stresslijn, zowals mn osteopaat het zo mooi noemde, kan doen. Deze is ernstig in de war en dit verstoord het zelfherstellend vermogen van het lichaam waardoor ik niet van de kleine kwaaltjes afkom die normaal je lichaam zelf kan herstellen. De osteopaat heeft mijn blessures na een val hersteld maar wat er nu nog zit, daarvan word het herstel tegengehouden door de stress

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 16:21

Ik ga ook naar een acupuncturist vanwege spanningsklachten. Ik had paniekaanvallen etc. Alleen de acupunctuur hielp niet (genoeg), maar sinds een aantal weken heb ik er nu kruiden bij gekregen en dat gaat super. Ik voel me veel beter en slik nu voor het eerst in 2 jaar geen andere medicatie meer. Ik ben er heel blij mee!

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 16:31

mijn sportmasseur/kraker deed het ook.
hij deed het in de rugspieren en zette er dan stoom op en man wat deed dat zeer, ik kom hier nu niet meer.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 23:23

Goeie verhalen eigenlijk allemaal!

Mariel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 09:57

ik ben er geweest voor migraine.
Maar t heeft niet geholpen...