Slapeloosheid en werken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Slapeloosheid en werken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 10:18

Ik heb al mijn hele leven last van periodes van slapeloosheid...wordt er nu toch wel moe van!!

Ik probeer altijd gewoon naar mijn werk te gaan, maar ben nu bijvoorbeeld zo moe dat ik pijn in mijn ribben heb, blij ben dat ik zonder ongelukken met de auto naar het werk ben gekomen en dus niet wakker ben en dus ook niet kan functioneren...

Ik neem af en toe een ochtend vrij omdat ik het niet meer trek, maar dat is dan ook weer zonde van mijn weinige vakantiedagen.

Ik slaap nu al een week niet goed, en ben nu echt op en kapot...weet niet hoe ik vandaag mijn werk moet gaan doen!

Graag hoor ik van lotgenoten hoe zij met hun slapeloosheid om gaan en toch weten te functioneren op hun werk.

Meikje

Re: Slapeloosheid en werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 10:35

Hee Laetitia. Ik heb van jongs af aan ook last van periodes van niet goed slapen. Bij jou klinkt het alleen wel iets erger, slaap je helemaal niet 's nachts? Of lig je gewoon lang wakker voordat je slaapt..?

Een paar maanden geleden werd het bij mij ook weer erger en was ik echt moe overdag. Waarschijnlijk was ik ook een beetje overspannen. Op een gegeven moment trok ik dat ook niet meer en heb ik elke dag een paar vakantie-uren opgenomen. Dat is inderdaad zonde! Ik heb besloten langs de bedrijfsarts te gaan en hij stelde voor halve dagen te gaan werken. En dat bevalt prima. Ik zit nu alweer op 6 uur per dag (werk vier dagen).

Ik weet niet hoe het bij jou zit... waardoor slaap je zo slecht? En ben je altijd moe? Heeft het ook iets met ME/CVS te maken?

Heel veel sterkte vandaag... Mijn tip is dus eigenlijk, ga eens langs de bedrijfsarts.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 11:13

Ja het feit dat ik in mijn puberteid ziekte van Pfeiffer heb gehad, waar ze echter te laat achterkwamen en ik dus nooit uitgeziekt heb speelt ook erg mee dat ik echt heel veel slaap nodig heb.

Als ik niet goed slaap dan functioneer ik gewoon niet.

We hebben helaas geen bedrijfsarts, ik had net wel een gesprekje met de manager over lopende zaken en ik gaf aan dat ik niet goed slaap en heel erg moe ben en dat ik dus deze dagen niet super kan knallen op het werk en er niet veel uit mijn handen komt.

Hij heeft niets gezegd over halve dagen werken ofzo, alleen dat hij het vervelend voor me vond en hoopt dat ik snel weer goed slaap.

Ik heb geen stress op het werk, maar misschien dat het met een nieuw 'vriendje' te maken heeft, al lig ik niet de hele nacht aan hem te denken!

Wel heel erg fijn dat ze bij jou zo coulant zijn en met je meedenken...

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 11:24

Roept!

Ik ben waarschijnlijk een heel stuk jonger dan jullie ( ben 18 jaar). Maar ik heb ook echt dat ik altijd moe ben en slecht slaap. Noujah ik slaap wel gewoon vrijwel de hele nacht, en ik ga meestal om half 10/10uur naar bed en dan moet ik s ochtends om half 8 weer op. Maar ik heb s ochtends dan gewoon niet het gevoel dat ik uitgerust ben, al tijden niet en het word alleen maar erger. Maar ik ben dan s ochtend wel om half 7/7uur al wakker, nog voor me wekker gaat.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 12:25

Hoi Thagirl, als je wel goed slaapt (en je slaapt vrij lang!) maar je bent echt doodmoe zou ik eens naar de dokter gaan om uit te sluiten dat je de ziekte van Pfeiffer hebt...

Zit hier op mijn werk en heb echt nog niets conctreets gedaan...echt zonde!!

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 12:30

Ik heb ook van die periodes. Soms gaat het maanden goed en dan heb ik weer een maand of twee maanden dat ik bijna niet slaap.
Bij mij komt het wel door stress of piekeren over iets.
Gelukkig werk ik niet fulltime, dus de dagen dat ik werk ben ik meestal wel redelijk wakker.

Hanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 12:31

Ik hier ook last van. Ik ga vrij vroeg naar bed( half 10 ongeveer) en moet er om 7uur weer uit. Voor normaal persoon ben je dan niet zo vreselijk moe s'ochtends, eerst was ik dat dan ook niet. Ik heb vandaag ook maar eens een vrij ochtendje genomen en heb 2 uur langer geslapen. Ik ben 2 jaar geleden getest op pfeifer(toen had ik nog geen last van die vermoeidheid door slaaptekort) en ik had het niet.
Ik ben ook benieuwd naar ervaringen, heeft het misschien te maken met de manier waarop je slaapt? Ik slaap vrij onrustig.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 12:39

Ik zou als ik jou was eens laten testen op de aanmaak van melatonine (slaaphormoon). Vriendin van mij heeft hier een tekort aan overghouden na de ziekte van Pfeiffer. Ze zijn er pas jaren later achter gekomen en zij is dus gaan parasiteren op haar eigen lichaam een heeft er uiteindelijk CVS aan overgehouden. Bij een "normaal" mens zijn de eerste sporen van melatonine al om 19.00u te vinden in het lichaam bij haar zijn die pas om 23.30u voor het eerst gevonden maar dan nog heel weinig. Zij heeft daar nu tabletten voor en sinds ze die heeft gaat het steeds wat beter.

Bij mij is stress een factor van niet slapen, ik heb echt tijden gekend dat ik maximaal 3,5 uur sliep per nacht. Na een paar weken loop je dan als een zombie rond op je werk. Het minder slapen 's nachts is voor mij nu een graadmeter om weer even pas op de plaats te maken.

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 13:18

viewtopic.php?f=136&t=732188 hier heb ik vorige week al een topic over geopend, over slaapproblemen. (is nou al de 2e keer in 2 dagen dat iemand mijn topics na-aapt Tong uitsteken)

dajos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 13:24

Ik ken iemand die dat ook heeft (waarschijnlijk ook na pfeiffer). Zij heeft melatomine tabletjes bij de drogist/apotheek gehaald, om het eens te proberen. Het ging gelijk een stuk beter, maar deze waren net niet sterk genoeg, nu heeft ze na wat testjes idd melatomine op recept en het gaat prima.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 13:27

Ik meld me ook.
Ik heb ook vaak last van slapeloosheid.
Nu heb ik er alweer weken last van dat ik 's nachts gewoon niet goed slaap.
Vaak wakker worden enz.
Ik heb ook Pfeiffer gehad in mijn puberteit waar ze pas achter kwamen toen het al in het laatste stadium was.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 13:30

Meld zich!
Ik heb ook veel problemen met slapen. Een groot deel is bij mij opgelost door een minder stressvolle baan te nemen ( van de commercie naar een overheidsfunctie ). Maar nog steeds heb ik er last van. Ik meld me in principe niet ziek, ik ga altijd. Ondertussen ben ik wel handig geworden in het wakker blijven ( en vooral veel koffie drinken ). In het weekend probeer ik wel wat in te halen, eventueel door overdag te gaan slapen.
Op het moment gaat het bij mij trouwens heel aardig, ik slaap al zeker een paar weken bijna elke nacht door. Alleen inslapen heb ik nog erg veel moeite mee ( tot ergenis van mijn man Bloos ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 13:36

Hier nog een
ook pfeiffer patient, maar ik sliep daarvoor ook vaak niet goed Lachen

Geen tips
Ik heb me met stank voor dank kapot gemaakt met redbull, koffie en ladingen aleve's
Dus ga dat aub niet doen

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 13:36

meld zich ook,
als ik geslapen heb tot 2 uur,en ik sta op kan ik zo weer na bed,
ben altijd moe,op mijn werk als ik vroege dienst heb dan ben ik zo melig,van de moeheid,echt niet normaal,
en ik slaap gemiddeld 10 uur,
als ik vrij heb dan lig ik bijna de hele middag in bed,
en als ik vroege dienst heb dan kom ik meestal helemaal niet in slaap,echt erg,
gr

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 13:43

Ik slik zelf valeriaantabletjes extra fort, om je hoofd rustig te maken zeg maar en dat werkt wel een beetje!

Sorry dat er al een topic overwas hoor! Maar wil ook specifiek weten hoe jullie dit met werken aanpakken.

Waar loop je tegen aan op je werk? Is er begrip voor? Heb je een regeling kunnen treffen?
Functioneer je uberhaupt (ikke dus amper, ben meer aan het dagdromen en proberen mijn ogen aan het openhouden dan dat ik echt aan de slag ga).

Ik werk 40 uur en daarna nog naar mijn paardje, dat is echt ontspanning voor me en kom er heerlijk tot rust. Waar ik dan ook niet van kan slapen weet ik niet, de een is het dit de andere keer is het dat.

Ik denk dat het nu te maken heeft met net een nieuwe lover (en nee hij houdt me niet wakker hoor, spreek alleen maar 1 x per week in het weekend af omdat ik het zo druk heb en ik s avonds dus geen puf heb om hem te zien en daarnaast doen we het rustig aan).

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 13:46

Oh ja graag wil ik ook weten wat jullie lichamelijke klachten zijn naar aanleiding van jullie slapeloosheid.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 13:59

laetitia schreef:
Hoi Thagirl, als je wel goed slaapt (en je slaapt vrij lang!) maar je bent echt doodmoe zou ik eens naar de dokter gaan om uit te sluiten dat je de ziekte van Pfeiffer hebt...

Zit hier op mijn werk en heb echt nog niets conctreets gedaan...echt zonde!!

Doodmoe is overdreven. Maar als ik de hele week gewerkt (stage 40 euro per week) heb, dan lig ik vrijwel 't hele weekend te slapen. Ga ik zaterdagochtend nog wel paard rijden (kan toch niet uitslapen) en nog wat huishoudelijke klusjes, en tegen 12/2 uur (s middags) ben ik uitgeteld en ga ik vaak slapen tot etenstijd.

Nog een voorbeeldje: Afgelopen weekend (zo/ma) ben ik naar Antwerpen geweest met paar vrienden. En merk nu gewoon nog steeds dat ik toen niet goed(/lang) genoeg geslapen heb.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 14:12

laetitia schreef:
Oh ja graag wil ik ook weten wat jullie lichamelijke klachten zijn naar aanleiding van jullie slapeloosheid.

Lichamelijke klachten... Vaak hoofdpijn.
En merk dat ik niets kan onthouden.
Als iemand iets tegen me zegt, ben ik het vaak 10 minuten later alweer vergeten.
Kan mezelf gewoon niet concentreren...

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 14:25

he dat heb ik ook!
Ik heb echt heel vaak hoofdpijn (ga daarvoor binnenkort naar osteopaat, zo'n man die kijkt naar je botten enzo)
en ben ook (met vlagen) vergeetachtig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 14:31

Ik heb geen tips voor je, heb jarenlang roofbouw gepleegd en ik werk niet meer in loondienst, zou het niet meer kunnen, zou mijn dood worden. Ik doe dus poetswerk, verdiend goed en ik begin pas om 09.00 u.

Het enige wat je zou kunnen doen is je niet druk maken als je wakker ligt in bed en als je hartkloppingen krijgt er even uit gaan zodat je hartritme zich hersteld. Als je lijf pijn doet van vermoeidheid als je in bed ligt, een paracetamol nemen voor het slapen gaan.

Beter is het om op bepaalde dagen maar gewoon een ziektedag te nemen om even die ochtend in bed te kunnen blijven.

Hou er rekening mee dat je je lijf kapot gaat maken als je denkt hier ongelimiteerd mee door te kunnen gaan, bij mij is iig het een en ander kapot gegaan. Ik slaap per nacht ongeveer een uur of 3 a 4 en dan heb ik geluk, soms een paar nachten helemaal niet en dan weer een nacht een uurtje. Ik heb geleerd om gewoon lekker rustig in bed te blijven, altijd paracetamol in huis te hebben als het heel erg is, een paar melatomatine tabletjes gedurende de dag te slikken en dan heb ik weer een periode dat ik een hele week achter elkaar wel heb geslapen of maar heel weinig en kort wakker geweest. Dat zijn de dagen die mij er weer bij houden.

Slaaptabletten gaan slikken is geen optie, je raakt na 2 weken al verslaafd en overdag mis je te veel wat heel gevaarlijk is. Stoppen met roken als je dat doet, is wel een optie, nicotine maakt wakker.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 18:19

Mijn lichamelijke klachten zijn:
pijn op de borst, kortademigheid.
Niet helder kunnen zien/zwarte vlekken voor mijn ogen
tja algehele staat van totale brakheid
'dood' vogeltje in mijn mond, terwijl ik niet rook
slapheid van mijn spieren door oververmoeidheid

Iemand dezelfde klachten?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 18:21

Oh ja en natuurlijk wallen en slechte huid en pukkeltjes!!

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 18:29

laetitia schreef:

Niet zozeer kortademigheid, maar wel heel snel benauwd.
En steken in mijn borst. Maar dit heb ik niet altijd...

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 21:15

Ik slaap de laatste tijd ook heel slecht, als ik lang slaap dan is het een uur of 4. Ik ben dood op en weet niet meer wat ik er aan kan doen Verdrietig
Van de huisarts heb ik slaaptabletten gekregen maar die helpen ook niet, ik slaap wel makkelijker in maar ben weer na een paar uurtjes wakker. Vind het trouwens ook niet erg dat ze niet helpen, wat een troep is dat zeg
Mijn klachten vind ik wat moeilijk te beschrijven omdat ik last heb van een whiplash en waarschijnlijk iets reuma achtigs, wel ben ik een emotionele tijdbom. Het ene moment lach ik, twee tellen later ben ik over iets heel doms woedend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 09:42

laetitia schreef:

Dit zijn echt klachten van oververmoeidheid. Laat je bloeddruk eens meten, ook daar kun je slapeloosheid van krijgen als hij te hoog is. Veel water drinken, goed eten, mij helpt dan veel zoetigheid, is extra energie ook voor je spieren.