Ik wil minderen met eten.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marije112

Ik wil minderen met eten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 22:01

Ja mensen, ik wil minderen met eten en wat meer aan sport gaan doen (ja het kan weer, 't blijft weer langer licht) Haha!.
Ik heb alleen één klein probleem; ik ben denk een beetje geestelijk, en lichamelijk verslaafd aan eten.
Mijn eetpatroon;
's ochtends 3 boterhammen met grilworst.
Eerste pauze (rond 11 uur) 4 boterhammen, 2 met ham, 2 met grilworst
Tweede pauze (rond half 1), 1 broodje gezond.
Na school 1 boterham met grilworst en 1 (grote) bak yoghurt (met banaan en suiker).
's avonds 2 scheppen groentje en een groot stuk vlees.
en dan vlak voor het slapen nogmaals een bak yoghurt met banaan en suiker.
Ik eet overigens geen snoep of koek tussendoor.

Nu ben ik vorige week begonnen met minder te eten, maar ik heb het blijkbaar gewoon nodig.
Ik heb verschrikkelijke honger las ik minder eet.
Ik ben 15 jaar, 1.64 lang en weeg 62 kg (vooral spieren)
Ik rij 7 dagen per week paard (8 a 10 uur per week) en sport ook nog een uur bij de sportschool.
Daarnaast wil ik binnenkort weer beginnen met hardlopen na het eten.

Kan iemand mij helpen of mij dingen aanraden?

Liefs Marije

[Edit] typfout
Laatst bijgewerkt door Marije112 op 28-02-07 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Dribbel_24

Re: Ik wil minderen met eten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:02

Ik ben er ook mee bezig, ben begonnen met hardlopen, eet minder en drink heel veel water en als ik tussendoor nog honger heb eet ik fruit veel fruit, succes !!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:03

Ik heb ook heel erg honger de laatste tijd, en ik eet ook heel gezond, soms kan ik gewoon de chips niet laten staan en eet ik lekker veel

Alleen ik ben 1.80 en 65 kilo

Hanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:04

Misschien moet je wat gevarierder gaan eten? Je beweegt nu iig genoeg, dus dat kan ik je niet als tip geven. Wat misschien zou helpen is die bak met yoghurt met suiker en banaan vlak voor het slapen gaan overslaan.
Ik weet het ,het is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 22:05

Hanin schreef:
Misschien moet je wat gevarierder gaan eten? Je beweegt nu iig genoeg, dus dat kan ik je niet als tip geven. Wat misschien zou helpen is die bak met yoghurt met suiker en banaan vlak voor het slapen gaan overslaan.
Ik weet het ,het is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan.

Ik lust helaas niet zo heel veel, dus ik vind gevarieerder eten erg moeilijk.
Als ik me banaantje met yoghurt en suiker oversla, word ik 's nachts wakker van de honger.. Verdrietig

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:06

Broodje gezond is juist niet zo heel gezond. 2 uur voor het slapen gaan kun je beter niets meer eten. Geen suiker meer, en wat meer fruit Knipoog
Beetje discipline Haha!
Neem dan een appel voor het slapen gaan in je yoghurt Lachen
Ham op brood is ook vet, kijk eens naar alternatieven.

Het is voor jouw leeftijd niet erg om wat zwaarder te zijn, juist goed! Je lichaam heeft dat nodig Lachen
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 28-02-07 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:07

Je beweegt veel, dus je hebt het eten echt nodig. Wat je wel zou kunnen doen is ipv de grillworst kipfilet nemen. Worst is namelijk heel vet. Die yoghurt met suiker en banaan zou ik vervangen voor een appels, of in ieder geval iets zonder suiker.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 22:09

Welshcobfan schreef:
Broodje gezond is juist niet zo heel gezond. 2 uur voor het slapen gaan kun je beter niets meer eten. Geen suiker meer, en wat meer fruit Knipoog
Beetje discipline Haha!
Neem dan een appel voor het slapen gaan in je yoghurt Lachen

Ja, ghehe die discipline Haha!.
Die suiker laten staan zal ik inderdaad doen, dat wilde ik mezelf niet toegeven dat het slecht was Sigaar (anders is het een beetje smerig, de yoghurt Knipoog Haha! )

Kikka schreef:
Je beweegt veel, dus je hebt het eten echt nodig. Wat je wel zou kunnen
doen is ipv de grillworst kipfilet nemen. Worst is namelijk heel vet.
Die yoghurt met suiker en banaan zou ik vervangen voor een appels, of
in ieder geval iets zonder suiker.

De kipfilet ga ik zeker uitproberen, dankjewel!

Sannii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:10

Je moet vooral erg veel zelfkarakter hebben ; was je het niet van plan => nee dan ; )

Maar ik vind niet dat je erg veel eet(je beweegt ook veel dus), alleen niet echt gevarieerd..
Je gewicht lijkt me toch in orde !
Qua meer sport : zoek iets wat je fijn vindt , en wat je dus ook blijft doen !

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:10

Neem dan halfvolle kwark Lachen
(eet je wel halfvolle yoghurt?)

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:13

Marije112 schreef:

Ander gezond broodbeleg:
Magere smeerkaas
Andere 30 of 40+ kaas
Rosbief
Sandwichspread
(Halva)jam
Appelstroop
Vruchtenhagel (niet te vaak, zit ook veel suiker in)

cracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:20

Waarom wil je precies minderen met eten?
Je verteld hartstikke veel te sporten en grotendeels spiermassa te hebben.
(misschien lees ik ergens overheen maar dat werd mij niet helemaal duidelijk Knipoog

Eet je wel bruin brood? (heel cliché maar dit vult vaak stukken meer) en misschien voor de afwisseling ontbijtdrink?

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 22:26

Welshcobfan schreef:
Neem dan halfvolle kwark Lachen
(eet je wel halfvolle yoghurt?)

Magere yoghurt Haha!

Kikka schreef:
Marije112 schreef:

Ander gezond broodbeleg:
Magere smeerkaas
Andere 30 of 40+ kaas
Rosbief
Sandwichspread
(Halva)jam
Appelstroop
Vruchtenhagel (niet te vaak, zit ook veel suiker in)

Smeerkaas eet ik afentoe bij vriendlief, maar krijg ik op sommige momenten echt niet door me strot Knipoog
Rosbief is inderdaad erg lekker, maar vinden mijn ouders wat prijzig.
Sandwichspread heb ik ook een tijdje gegeten, maar ik was toe aan wat anders (heb ik vaak; als ik het teveel eet begin ik het minder lekker te vinden).
Jam en appelstroop eet ik afentoe, zal ik ook weer eens proberen ja!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:29

Je bent zeker niet te zwaar en je beweegt genoeg. Je kan idd de magere soorten broodbeleg gaan proberen of Optimel control. Dat helpt je ook om minder te eten, omdat je gewoon vol zit.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 22:31

cracker schreef:
Waarom wil je precies minderen met eten?
Je verteld hartstikke veel te sporten en grotendeels spiermassa te hebben.
(misschien lees ik ergens overheen maar dat werd mij niet helemaal duidelijk Knipoog

Eet je wel bruin brood? (heel cliché maar dit vult vaak stukken meer) en misschien voor de afwisseling ontbijtdrink?

Ja, waarom? Dat is een goede vraag. Mijn vetlaagje begint een vetlaag te worden, en mijn broeken wat strak te zitten.
Het is gewoon puur om mijn gevoel; moeilijk uit te leggen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:37

Jij wil gezonder eten, daar is niets mis mee Knipoog

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:38

Marije112 schreef:
Ja mensen, ik wil minderen met eten en wat meer aan sport gaan doen (ja het kan weer, 't blijft weer langer licht) Haha!.
Ik heb alleen één klein probleem; ik ben denk een beetje geestelijk, en lichamelijk verslaafd aan eten.
idem, en ik eet vooral uit verveling of gewoon omdat ik zo'n vreeeselijk zin erin heb
Mijn eetpatroon;
's ochtends 3 boterhammen met grilworst.
Eerste pauze (rond 11 uur) 4 boterhammen, 2 met ham, 2 met grilworst
Je kan beter 's morgens 7 boterhammen eten en om 11 uur een kleine versnapering zoals een appel of dergelijke. Probeer tussen je 3 hoofdmaaltijden zo weinig mogelijk andere dingen te eten
Tweede pauze (rond half 1), 1 broodje gezond.
Na school 1 boterham met grilworst en 1 (grote) bak yoghurt (met banaan en suiker).
's avonds 2 scheppen groentje en een groot stuk vlees.
en dan vlak voor het slapen nogmaals een bak yoghurt met banaan en suiker.
Ik eet overigens geen snoep of koek tussendoor.
Waaw, dat je dat kan!

Nu ben ik vorige week begonnen met minder te eten, maar ik heb het blijkbaar gewoon nodig.
Ik heb verschrikkelijke honger las ik minder eet.
Ik ben 15 jaar, 1.64 lang en weeg 62 kg (vooral spieren)
Ik rij 7 dagen per week paard (8 a 10 uur per week) en sport ook nog een uur bij de sportschool.
Daarnaast wil ik binnenkort weer beginnen met hardlopen na het eten.
of gewoon 3 keer een half uurtje per week, dat scheelt echt veel Lachen Gewoon rustig opbouwen, je kan ook gewoon joggen met je ipod in je oren of zo Lachen hoeft niet hardlopen te zijn

Kan iemand mij helpen of mij dingen aanraden?

Liefs Marije

[Edit] typfout

even in vet antwoorden Knipoog

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:40

Vooral niet mínder gaan eten, je lijf heeft het blijkbaar nodig. Wat je wel (vrij makkelijk) kan doen, is beleg vervangen, snelle suikers laten staan (en brood is niet wit neem ik aan?) en bij je maaltijden groente of magere eiwitproducten toevoegen. Die hebben de goede eigenschap dat het je meer calorieen kost om ze te verbranden dan dat ze opleveren. Daarbij denk ik dus aan kipfilet, tonijn, kwark, etc.
Zeer zeker de grillworst laten staan! (veeeet) En misschien kan je ontbijt vervangen door havermout/allbran oid zodat je wat minder brood binnen krijgt. Succes Lachen

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:43

Marije112 schreef:
Smeerkaas eet ik afentoe bij vriendlief, maar krijg ik op sommige momenten echt niet door me strot Knipoog
Rosbief is inderdaad erg lekker, maar vinden mijn ouders wat prijzig.
Sandwichspread heb ik ook een tijdje gegeten, maar ik was toe aan wat anders (heb ik vaak; als ik het teveel eet begin ik het minder lekker te vinden).
Jam en appelstroop eet ik afentoe, zal ik ook weer eens proberen ja!

En als je nou iets meer afwisselt? Als ik elke dag sandwichspread zou moeten eten op 4 broodjes zou het mij ook gauw m'n keel uit gaan hangen? Iets meer afwisseling lijkt me wel prettig, dus vandaag ham, morgen sandwichspread en overmorgen jam ofzo.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:46

gewoon niet zo veel brood eten Tong uitsteken
Je kan je brood ook heerlijk beleggen met gewone komkommer, ei, tomaat... noem maar op!

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:46

Laura schreef:
Die hebben de goede eigenschap dat het je meer calorieen kost om ze te verbranden dan dat ze opleveren.

Negatieve calorieen bestaan toch helemaal niet?

Citaat:
Negatieve calorieën

Van een aantal voedingsmiddelen wordt wel beweerd dat zij ‘negatieve calorieën’ bevatten. Er doen verschillende verhalen de ronde over welke voedingsmiddelen het dan gaat. De verbranding van deze voedingsmiddelen zou meer energie vragen dan de energie die ze toevoegen aan het lichaam. Dit zou betekenen dat het gewicht daalt naarmate meer van deze producten wordt gegeten.

Deze theorie is een typisch ‘klok en klepel’-verhaal. Er is wel energie nodig om voedsel te verwerken maar die hoeveelheid is gering in vergelijking met de energie die het eten levert. Negatieve calorieën bestaan dus niet. Als het gewicht afneemt, dan heeft dit andere oorzaken, zoals verandering van eetgewoonten en meer lichaamsbeweging.

http://www.voedingscentrum.nl

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:47

neem eens een boterham minder.
In het begin zal je het wel merken aan je maag, maar na een paar dagen went dat wel en gaat het over.

* na 8 uur s'avonds niet meer eten.
* liefst om de 3 uur kleine pories eten.

Maar zowiezo ben je kwa gewicht niet te zwaar voor je lengte.
Enne spieren wegen zwaar hé Knipoog
Heb zelf ook een een hele tijd fanatiek gesport en veel hardgelopen.... nou ook mijn broeken gingen steeds strakker zitten.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:50

In puur calorisch opzicht misschien niet, maar groenten bevatten veel vezels (houden darmen aan het werk - is ook werk voor je lijf Knipoog ) en Eiwitproducten bevatten nauwelijks vet of koolhydraten, en eiwitten worden als eerste naar je spier getransporteerd om daar aan te vullen ipv dik te maken. Bovendien zorgt eiwit bij koolhydraten eten voor een lagere stijging van je bloedsuiker. Als je er tonnen van eet zal je er vast nog te dik van worden, maar het geeft wel degelijk positieve effecten Lachen

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:55

Laura schreef:
In puur calorisch opzicht misschien niet, maar groenten bevatten veel vezels (houden darmen aan het werk - is ook werk voor je lijf Knipoog ) en Eiwitproducten bevatten nauwelijks vet of koolhydraten, en eiwitten worden als eerste naar je spier getransporteerd om daar aan te vullen ipv dik te maken. Bovendien zorgt eiwit bij koolhydraten eten voor een lagere stijging van je bloedsuiker. Als je er tonnen van eet zal je er vast nog te dik van worden, maar het geeft wel degelijk positieve effecten Lachen

Oh, oke Lachen

Toch meer tonijn eten dan Ja

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:58

Je zegt dat je bij het avondeten 2 sheppen groenten eet en een groot stuk vlees. Je hebt op een dag niet meer nodig dan 100g vlees. Neem er eventueel wat aardappelen of rijst ofzo bij en een extra shep groenten kan ook geen kwaad Knipoog Houd er wel rekening mee dat fruit gezond is door de vitaminen, maar dat er wel veel suikers in zitten (vooral banaan voorzover ik weet).
Ook kan je denken aan eten wat wat lichter verteerbaar is, maar wel vult zoals: bruin brood en makkelijk verteerbare groenten (wit brood en banaan bijvoorbeeld 'stopt' in de darmen). Misschien als je tussendoor honger hebt wat crackers eten? Het is verder volgens mij normaal om tussen de 6 en 8 boterhammen te eten als ik me niet vergis.
Afwisseling is idd belangrijk in al het eten. Je hoeft natuurlijk niet al je boterhammen te smeren met hetzelfde, je kan ook per dag afwisselen met bijvoorbeeld 3 soorten beleg dat je lekker vind (zoals 2 boterhammen met kipfilet, 2 met 30+kaas etc... en natuurlijk niet te veel en niet te vet)
Veel succes!