Ben ik te licht/zwaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bolivia

Ben ik te licht/zwaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 14:21

Ik ben 1.65m lang en weeg 45 kilo. Ben ik te licht? Mijn moeder klaagt erover dat ik meer moet eten omdat mijn botten uitsteken, maar ik heb juist het idee dat ik te zwaar ben. Wat denken jullie?

BertBaley

Re: Ben ik te licht/zwaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 14:22

Nou te zwaar ben je zeker niet!

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 14:24

Je bent medisch gezien wel te licht (Je hebt een BMI onder de 18), en ik vind 45 kilo ook vrij weinig voor jou lengte. Je bent zeker niet te zwaar hoor!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 14:25

nee te zwaar ben je zeker niet! kijk anders eens op voedingwijzer.nl daar ken je je gewicht en lengte intypen en dan geven ze aan als je te licht, te zwaar of juist ''goed'' bent.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 14:26

Chonelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 14:31

Hoe oud ben je?

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 14:33

Ik ben 13 (word vrijdag 14)

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 14:36

je bent absuluut niet te zwaar!

Ogrop

Ik ben nu zo ongeveer 1m 68. En weeg 52. Dus je bent zeker niet dik. Je zit onder je gemiddelde gewicht. Maar dat wil niet persee zeggen dat je heel erg dun bent. Het hangt natuurlijk helemaal van je bouw af. Maar dik ben je zeker niet!

netam12

Ach ja ben wel iets aan de lichte kant niet druk om maken want ik ben zelf ook te licht maar kom gewoon niks aan.
Ik eet en ik eet kan blijven eten maar kom gewoon niks aan mijn ouders zijn allebei ook niet dik of heel slank gewoon normaal postuur.
Ze zeggen dat je als je aan de pil gaat en kinderen krijgt dat je dan dikker wordt nou moet dan maar snel aan kinderen gaan beginnen haha wie weet wordt ik dan zelf ook nog eens dikker Haha! Haha!

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 14:41

Ik eet ook heel veel, maar kom gewoon niet aan. Ik ben wel vrij breed gebouwd. Haha, ja, mij moeder was vroeger ook heel dun, maar sinds ze mij heeft... Ze zegt steeds: Grrr, door jou ben ik dik, haha Haha!. Ik ga zelf nog niet aan kinderen beginnen hoor!

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 14:45

Toen ik zo oud was als jij (ojeej, wat klinkt dat ouwewijverig) was ik ook tussen de 1,60 en 1,65 lang. Ik woog toen 40 Kg.
Ik at genoeg, we zijn nogal grote eters thuis, het was echt mijn bouw, ik ben altijd heel tenger geweest. Toen was het even heel extreem maar dat kwam omdat ik had net mijn groei spurt had gehad, alleen was nog niet in gewicht toe genomen en was dus echt een mager scharminkel.
Op mijn 15e ging ik aan de pil en sindsdien heb ik wel meer vlees op mijn botten of naja botten, alleen mijn kont en borsten zijn vrij fors in vergelijking met de rest. (94-61-96) Ik heb het gewoon echt in mijn bouw mee gekregen want ik eet me een slag in de rondte.
Ik vind het heel moeilijk om te beoordelen of het bij jou aan je bouw ligt, aangezien je ook geen info geeft over wat je eet.
Dat je moeder zegt dat je meer moet eten wijst er bij mij wel op dat je niet veel eet, mijn moeder heeft dat namelijk nooit gezegd tegen mij omdat ze wist wat ik at,hoewel ze zich wel zorgen maakte om mijn gewicht. 45 kg is heel weinig voor jou lengte, maar het kan best zijn dat dat op je 18e weer helemaal recht getrokken is, je bent nog in de groei.
Ik denk dat je het zelf wel weet als je weinig eet en dat je dit dus zelf moet beoordelen.
Je bent namelijk zo dik als je je voelt.

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 15:05

Ik heb net een groeispurt gehad, dus daar zal het aan liggen. 4 centimeter gegroeid in 2 maanden! Daardoor ben ik ook nogal beroerd en heb ik niet zo'n trek. Meestal eet ik nogal veel, maar omdat ik me beroerd voel dus niet.

Chonelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 15:11

Bolivia schreef:
Ik ben 13 (word vrijdag 14)

Op die leeftijd en met dit gewicht hoef je je echt geen zorgen te maken.
De komende jaren wordt je vanzelf wat zwaarder waarschijnlijk. Blijf gewoon normaal eten en maak je niet teveel zorgen.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 16:14

Ik ben al heel mijn leven (op een korte periode in mijn peutertijd na) VEEL te licht.
Ik ben vanaf mijn 13e al 1m83 lang en weeg nu al weer jaren zo'n 59 kilo. Ik ben nu 31 en had toch eigenlijk wel verwacht iets aan te komen rond mijn 30e, maar het zit er denk ik niet in. Ik heb nog geen kinderen misschien is dat mijn laatste hoop om iets dikker te worden al denk ik haast van niet.

Ik heb dit wel altijd als een probleem gezien en heb mezelf dus altijd gedwongen om als ik vol zat nog wat extra te eten.
Gewoon genoeg en gezond eten en vooral op jouw leeftijd nog niet gaan afvallen, dat kan altijd nog als je uitgegroeid bent en er zou iets teveel aan zijn blijven zitten.

Hier even een foto van mij vorig jaar zomer. Mijn rijbroek is maatje 36 (en hoog water) dat geeft een beetje een idee.
De pony is 1m38. Bij mij steken de botjes ook erg uit. Vooral mijn ribben, ellebogen en benen zijn erg knokig
Afbeelding

Groetjes
Nienke

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 16:45

Ik weet zeker dat je niet te zwaar bent Lachen.
Ik zelf ben 1.60m 14 jaar en 54kg. en mijn gewicht is gezond, volgens de dokter en voedingswijzer. Lachen

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 16:51

Als je botten uitsteken, dan weet je toch zelf ook wel dat je niet te zwaar bent?
Maak je hier alsjeblieft geen zorgen om. Misschien is het juist verstandig om wat aan te komen?

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 16:55

Citaat:
dat betekent dat je te licht bent. Er zijn geen medische redenen voor je om af te vallen. Afvallen kan je gezondheid zelfs schaden. We raden je af lid te worden van Fitclub. Gezond leven zou je doel moeten zijn - niet afvallen. Succes!

Dit krijg ik te horen als ik m'n gewicht en lengte op die site invul. Toevallig laats nog naar het clb geweest. (voor m'n gewicht ja, omdat ik vorig jaar te weinig woog.) En nu zit ik wel degelijk op het 'goede' gewicht. Dus ik stel me een beetje de vraag bij dit soort meters Lachen

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 17:15

Volgens de fysio zit alles wel goed. Hij vindt dat ik wel wat te dunne benen heb, en hele bottige schouders. Maar dat ligt ook aan m'n bouw, m'n moeder heeft vroeger in de topsport (rotsklimmen) gezeten, en m'n vader zit er nog steeds in (adventureraces, WK ijsklimmen enz.). Is dus gewoon erfelijk.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 17:23

Als jij jezelf te zwaart vindt dan ben ik megaa zwaar
1.68 en 62 kg
ik zit op een normaal gewicht
ben wel iets breeder maar ik heb het nodig voro het handballen
ik ben keepster en t meeste is ook gewoon spier

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 17:29

Ja, bij mij ook het meeste spier. Bedankt voor alle geruststellende reacties!