Sociale Fobie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Sociale Fobie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 23:16

Ik heb geen echte 'sociale fobie' maar om het even een naam te geven is dit handig!

Ik zelf ben 13 jaar en zit net in de 1e maar ik ben dus ontzettend bang om alleen in de school te zijn
ik zit hier enorm mee omdat ik ook niet mee wil met vriendinnen naar bijv. een winkeltje, in een van de pauzes omdat ik dat ook weer eng vind! Ik vind het zelfs eng om alleen op school naar de prullenbak te lopen allemaal van dat soort dingetjes. Het klink erg kinderachtig maar ik ben gewoon heel bang dat mensen mij stom vinden en iedereen tegen mij op gaan zetten, als iemand op msn gewoon als heel droog zonder 'emoticons': Hee.. zegt ben ik al bang dat ze boos op mij zijn en dat dadelijk niemand mij meer mag en ik dan dus helemaal alleen ben.

Heeft iemand dit ook, of heeft iemand misschien tips om er mee om te gaan want ik word er zo ziek van om elke avond maar weer die zelfde spanning te voelen. Hierdoor zijn de pauzes ook gewoon heel stom.. En ik weet ook dat echt heel veel mensen hier last van hebben....

Liedje

Re: Sociale Fobie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:18

Ik denk dat het komt doordat je te weinig zelfvertrouwen hebt? Zou dat kunnen? Probeer daar aan te werken Lachen Zal vast beter gaan! Succes!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 23:21

Ja ik weet ook dat dta het is, maar hoe kan ik eraan werken ik word altijd best wel panisch als ik alleen ben en ook heel bot tegen andere mensen. Maar daar kan ik vrijwel niks aan doen! Ik haat bijvoorbeeld drama ook heel erg omdat ik het gewoon verschrikkelijk vind, ik heb een keer een paniek aanval met drama gehad. Verder heb ik wel een 'rescue spray' maar ik durf die weer niet te gebruiken in de school want dan ben ik bang dat ze dat dom vinden en nu zit ik dus eigenlijk een beetje in de knoop ..

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 00:11

Ow wat herken ik dit zeg. Ik ben hierdoor gestopt met school. Heb wel eens met iemand gepraat en die zei dan je moet niet zo negatief denken en dan zei ik: ach mens dat zeg je tegen iedereen dat is je werk Clown

Sinds ik een vriend heb en ik in zijn vriendengroep ben gekomen gaat het stapje voor stapje vooruit. Doe eens een keer gek doe eens een keer iets wat je anders niet zou doen gewoon 1 punt doordrukken van nu loop ik naar de prullenbak! Als je het daarna gedaan hebt zul je je goed voelen en zo telkens een stapje verder!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 09:56

Oke dankjewel voor de reactie Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 09:59

Lisjuh87 schreef:
Heb wel eens met iemand gepraat en die zei dan je moet niet zo negatief denken...

Tja... dat je niet zo moet denken, dat kun je zelf ook nog wel bedenken. Knipoog

Het gaat erom hoe je ervoor zorgt dat je niet meer zo negatief denkt. En als je dat zelf niet lukt, dan is het misschien handig om daar hulp bij te gaan zoeken. Van een goede 'hulpverlener' (ik noem het maar even zo) krijg je praktische en bruikbare tips die je zelf kunt toepassen waardoor je minder negatief gaat denken, beter functioneert in het dagelijks leven en meer plezier hebt in je leven.

Met alleen de kreet 'je moet (gewoon) niet zo negatief denken' kun je zo weinig. Haha!