Bijna twee weken ongesteld zijn.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BLK

Bijna twee weken ongesteld zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 15:36

Hoi,

ik ben nou al bijna 3 jaar ongesteld, maar het is nog steeds erg onregelmatig en het duurt erg lang.
Tijdschriften etc. geven aan dat de meeste mensen ongeveer 5 a 7 dagen ongesteld zijn, maar ik blijf heel lang '' na pruttelen ''.
In totaal ben ik dan ongeveer 2 weken ongesteld, is dit wel normaal ?
Verder heb ik ook nog altijd last van afscheiding nadat ik ongesteld ben geweest, hoort dat er nog steeds te zijn ?

Groetjes.

kuzzie_anne

Re: Bijna twee weken ongesteld zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:37

Misschien dat de pil een optie is?

Kirs_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:37

ben je aan de pil? zo niet? misschien is dat een oplossing. om zoiezo regelmatig ongesteld te zijn en een stukje veiligheid?

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:38

Afscheiding kan je vaak blijven houden, nadat je ongesteld bent, hoeft niet zo te zijn bij iedereen. Ben je in totaal twee weken ongesteld met bloed of bedoel je dat, met afscheiding?

Onregelmatigheid van je menstruatie kan ook komen door stress, spanning, depressie, slecht slapen, slecht eetpatroon e.d .. Maar het kan ook komen doordat dat gewoon zo is bij jou. Als je dat nu heel vervelend vind, kun je aan de pil gaan áls je dat wilt..

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 15:41

Ik ben niet aan de pil. Eigelijk weet ik weinig af van de pil. Heeft de pil gevolgen of nadelen ?

Ik ben intotaal 2 weken ongesteld met bloed. Ik ben ook zwaar ongesteld want een super tampon gaat er na één uur al helemaal verzadigd weer uit.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:45

Ik ben aan de pil, om dezelfde reden. Ik was altijd onregelmatig ongesteld, kon wel 2 weken ongesteld zijn en het was altijd erg hevig. Tevens heb ik PMS. Ik kan je aanraden om eens met je huisarts over de pil te gaan praten. Zo ben je regelmatig 'ongesteld' en is het minder hevig.

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 16:01

Ik ben nu denk ik ook 3 jaar of zo ongestelt maar ben gelukkig geen 2 weken een week hoogstens 5 dagen meestal en dan is het ook gelukkig wel over..
Maar kan je dan idd de pil aanraden je bent dan constanter en je weet dan ook precies wanneer je het bent

_Zoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 16:11

Ik was ook altijd heel onregelmatig ongesteld, soms was ik een half jaar niet en dan opeens werd ik 2 weken ongesteld, ben nu aan de pil en t is veel beter!

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 16:56

Ja, ik zou ook aan de pil gaan. Laatst was ik ff heel druk met dingen en slikte ik de pil niet, was toen 2 weken te laat ongesteld geworden, was 2 dagen ongesteld en daarna 1½ maand niet, toen ben ik 2 weken ongesteld geweest ook. Heb wel vaker gehad, ook toen ik de pil al slikte dat ik heel lang ongesteld werd, maar dan had ik een paar keer geen stopweek gehad.
De pil vind ik echt handig, omdat je zelf kan bepalen wanneer je ongesteld word. Als je op vakantie gaat bijvoorbeeld is het lekker dat je het ff uit kan stellen.
Ik ben meestal 4/5 dagen ongesteld.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 04:14

ik heb dat ook gehad, was ik in 8 weken tijd 4x ongesteld, heb ik een zwaardere pil gekregen. meestal slik ik 2 strips achter elkaar en dan pauze, ben altijd maar 3 dagen ongesteld waarvan de laatste 2 al bijna niks meer. ik ben aan de pil gegaan omdat het mijn rugklachten zou verminderen. nou niet dus.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 04:39

ik was rustig 3 weken zwaar ongesteld paar dagen niet en dan gingen we weer, bloed armoede de hele santa kraam
was voor mij ooit de rede om met de pil te beginnen , nu wou ik dat ik toen langer had gewacht , pil heeft veel voordelen maar kan ook een groot nadeel hebben

er bestaat een lichtere , niet tegen zwangerschap beschermende versie , zeker als er verder geen redenen zijn om DE pil te nemen zou dat miss een optie zijn

heb je onder gewicht ? kan ook een rede zijn ..
als je der verder weinig klachten bij hebt kan je het ook aanzien.afwachten

vaak ook als je kort de pil hebt gebruikt en je stopt daarna blijf je vrij regelmatig

en bij de ene vrouw verloopt de menstruatie nu eenmaal anders als bij de ander

ga eens naar je huisarts , voor overleg of het nog binnen de gezonde normen en waarden valt

1ding weet ik wel als jij 2 weken lang om het uur moet verversen
en daarna 2 weken niks had je al bloedarmoede oid gehad
=