ga jij je veroudering tegen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

ga jij je veroudering tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 09:27

Vandaag ben ik (jawel) 42 geworden, ik schenk de laatste tijd meer aandacht aan mijn rijpe (haha) huid.De reden is ook omdat ik te weinig eiwitten binnen kreeg,daar krijg je rimpels van om je mond.Ik ben zuinig op mijn haar dos,en probeer er gewoon wat meer verzorgd uit te zien.Ik werk bijna niet meer dus heb daar ook meer tijd voor.Schenk jij aandacht aan je huid en wat gebruik je daar voor? Helpt het ook een beetje? Je ziet heel veel dure creme,s en heb soms het idee dat die niet helpen.

mickey1989

Re: ga jij je veroudering tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 12:42

Allereerst gefeliciteerd!

Over al die cremepjes, smeerseltjes en olietjes kan ik heel kort zijn: ze zijn héérlijk om te smeren en in huis te hebben, maar je rimpels worden hier echt niet minder van.
Je zegt zelf al dat je te weinig eiwitten binnenkrijgt; zorg dan dat je die op een of andere manier tóch binnenkrijgt. Dit is altijd beter dan een duur cremepje opsmeren met de belofte dat je rimpels binnen tien dagen verdwenen zijn.
Verzorgende dag- en nachtcreme is altijd handig, maar rimpels verwijder je er niet mee.

Probeer gewoon gezond te leven, is eigenlijk mijn enige tip Lachen

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 12:48

Ik ga het niet tegen. Wel plezierig dat mijn partner het ook niet tegen gaat Knipoog . Je blijft niet eeuwig jong, helaas.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 12:51

nee, ik ga de veroudering niet tegen......en waarom ook, het is een natuurlijk proces. bovendien, wat heb je aan een dertigjarig hoofd als je lichaam bv.zestig of ouder is?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:11

die cremes e.d. helpen toch niet, ja misschien een heel klein beetje, het beste is om gewoon zo gezond mogelijk te leven met voldoende water, vitamines en mineralen.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:13

Nou ben ik natuurlijk pas 26 maar ik heb echt een hekel aan allerlei smeerseltjes dus ik gebruik echt bijna niks. wrijf alleen even iedere morgen mijn gezicht in mijn vette creme omdat ik daar een hele droge huid heb maar that's it. Ik geloof ik niet dat zoiets allemaal tegen rimpels werkt.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:14

-> MW

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:18

Ik geloof wel dat goede huidverzorging net als goede levensstijl bijdraagt aan 'gezonde' huid met minder rimpels.

Als mijn moeder naar de dokter moest (55 jaar) zeggen ze al : oh u rookt en u drinkt niet zie ik...... puur aan de huid.
Zelfde geld voor teveel en te vaak zonnebank/zonnen.

Een creme maakt niet dat rimpels weggaan dat geloof ik ook niet, als je het echter bij houdt blijft het wel langer weg.

Maar ligt ook aan je type huid, vette huid krijgt minder snel rimpels dan drogere/schralere huid.

Dus ik hou mijn huid bij maar nog zeker niet om veroudering tegen te gaan, die hou je toch niet tegen Knipoog

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:20

Echte schoonheid komt van binnenuit... Haha!

Genoeg water drinken, sporten en fruit eten en dat is al een héél verschil. Helaas zijn er omstandigheden zoals roken, stress, teveel zonlicht etc. die de uitstraling van je huid behoorlijk kunnen bederven.
Persoonlijk gebruik ik wel dagcrème (heb ook een droge huid) en speciale crème voor rond de ogen en reinig ik mijn gezicht dagelijks door eerst te wassen en vervolgens te reinigen met een tonic. Dat laat ik even opdrogen/intrekken en vervolgens gaat de dagcrème (idd wel anti-rimpel maar voor droge huid) erop.

Ja, ik doe er wel wat aan om er zo goed mogelijk uit te zien, ga geen stap de deur uit zonder íets aan make up op te hebben bv. Mijn haar is mijn heiligdom en zorg ik ook goed voor en daar kwak ik ook allerlei producten in.

En tja...als ik het geld zou hebben, zou ik inderdaad ook mijn borsten laten liften zodra die gaan hangen. Hetzelfde denk ik over oogleden of wallen (die zakjes zeg maar)...ja, daar zou ik dan wel wat aan laten doen idd...

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:54

Als je pas op je 42e begint met het ' tegengaan', ben je al te laat... Je kan nl het beste vanaf je 23e je houd gaan beschermen, vanaf dan begint 'de aftakeling' (klinkt lekker positief he Knipoog )

Om rimpels tegen te gaan moet je gezond eten/drinken, de juiste huidverzorgingsproducten gebruiken, niet onder de zonnebank en SPF in je dagcreme, en niet te veel fronsen Knipoog

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 17:37

iedereen wilt oud worden, maar niemand wilt oud zijn... Koe

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 18:09

De zorg om rimpels, dáár krijgen vrouwen rimpels van. En wat Farouche zegt klopt ook.

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 22:15

Laura schreef:
Als je pas op je 42e begint met het ' tegengaan', ben je al te laat... Je kan nl het beste vanaf je 23e je houd gaan beschermen, vanaf dan begint 'de aftakeling' (klinkt lekker positief he Knipoog )

ben ik het mee eens.. rimpeltjes die je nu al hebt zullen er blijven.. maar gezonde voeding en een goede verzorging en creme zorgt wel dat het niet "verergert" (ook al zo positief) Knipoog

edit: gefliciteerd emt je verjaardag trouwens Knipoog

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 22:32

Helaas is het zo dat de rimpel die nu zichtbaar wordt 15 tot 20 geleden "geboren" is. Cremes helpen gedeeltelijk, het zit ook in de genen.

Gezond leven, goede producten gebruiken en aandacht aan je uiterlijk besteden houden uiteindelijk niet de rimpels tegen maar zorgen wel voor heerlijke momenten in de badkamer en veel complimentjes over je verzorgde uiterlijk waardoor je weer lekkerder in je vel komt te zitten en gaat STRALEN. Strak zijn houdt eens op, stralen kun je de rest van je leven.

Rimpels zijn een teken van levenservaring, zo kun je het ook zien..... Zou ook geen 18 meer willen zijn en ik zie zoveel echt mooie vrouwen van 40, 50 en (ruim) 60+ dat ik me helemaal geen zorgen maak.