Lang zitten -> pijn aan stuitje. Oplossing?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Lang zitten -> pijn aan stuitje. Oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 21:01

Hai mensen!
Ik heb erg last van mijn stuitje wanneer ik lang heb moeten zitten, op school bijvoorbeeld. Ik voel het dan een beetje en als ik dan mijn spieren aanspan doet het erg pijn. Als ik een tijdje schuin ga zitten (dus niet met mijn kont recht op mijn stoel) dan wordt het wel wat minder. Ook het opstaan doet best wel pijn. Ik vind dit erg vervelend en ik wil er graag vanaf. Weet iemand misschien waardoor dit komt en hoe ik er vanaf kom? Ik heb dit nou een paar maanden. Ik heb ook snel last van lage rugpijn, vooral als ik een tijd gelopen en gestaan heb. Volgens mijn zus komt dit doordat ik verkeerd sta, ik houd mijn knieen namelijk overstrekt. Ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft.

Alvast bedankt voor de antwoorden!

blazelover

Re: Lang zitten -> pijn aan stuitje. Oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:06

ha bah wat vervelend ben je ooit gevallen op je stuit als dit gekneust is kan dit heel lang duren eer dat het beter is (maanden dus) verder raad ik je aan om op een goede stoel te zitten waar je goed recht op zit liefst ook met een wat zachtere zitting of neem een klein kussentje mee dit kan ook al helpen ook raad ik je aan om niet te lang stil te zitten dus ga een stukje lopen of eventjes staan verder zal ik als de pijn aan blijft houden even een bezoekje brengen aan de huisarts veel succes!

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:09

Ik heb dat ook wel eens. Laatste tijd is het minder. Als ik voel dat het weer pijn doet, ga ik goed rechtop zitten en dan is het na een tijdje gelukkig wel minder.

x

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:05

Ik ben ruim anderhalve maand geleden van de trap gevallen en daarbij is mijn stuitje verschoven en zit er een scheurtje in. Ik ben pas 1,5 week geleden bij de dokter geweest, en daarvoor bij een fysiotherapeut/kinesioloog/acupuncturist voor een aantal behandelingen die mij werd aangeraden omdat hij vaak dat soort problemen op kan lossen. Ik zou dus even langs de huisarts gaan, want je pijn aan je stuitje kan lang aanhouden. De huisarts kan het ook masseren (is niet lekker kan ik je melden). Overigens is het bij mij nog niet over, maar het is echt stukken beter dan het in het begin was. Bij mij was de pijn het ergst als ik een tijd had gezeten, dan was het helemaal stijf en ging ik net als jij scheef zitten, op een bil etc. Succes in ieder geval.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:07

Ik ben 2 jaar geleden van mijn paard gevallen op mijn stuitje en sindsdien heb ik er nog last van als ik lang zit. Precies wat jij beschrijft. Ik ga ook af en toe schuin zitten, maar heb verder ook geen oplossing.
Ik had nog nooit gehoord dat het kon komen omdat je je knieen overstrekt houdt...maar dat doe ik dus ook.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:26

Jaaaaaaaren geleden ben ik heel hard op mijn stuitje gevallen. Het heeft daarna maanden (volgens mij zeker een half jaar) geduurd voordat ik weer langer kon zitten. Dus ik denk dat je het gewoon de tijd moet geven.

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:43

Hoihoi,

Ik heb hetzelfde.
Dit gaat een lang verhaal worden, dus ik stuur het per pm.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 18:12

hier nog een,ook lang erhaal.ff geen puf om t uit te leggen,
maar weet wel een hulpmidel:
Afbeelding
via internet te bestellen,heet een stuitkussen

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 18:15

Heb geen stuitje meer .......

Was toen ik een jaar of 9 was gebroken en is toen weggehaald .....Ik heb sindsdien altijd last van mn 2e zitbotje ,Ik zit dan meestal wel een beetje opzij ..

Het duurt erg lang als een stuitje een opdonder heefd gehad ,en dat het dan geneest .

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 20:08

Ik kan me niet herinneren dat ik ben gevallen oid.. Jammer dat er geen duidelijke oplossing is die echt helpt, fysio of zo. Ik ga misschien toch maar eens een keer langs de huisarts hiervoor. Nu is het nog niet zo erg, en het gaat snel weg, maar misschien dat dit met de tijd wel erger word.. Ik hoop het niet. Maar in ieder geval bedankt voor de antwoorden!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 20:21

misschien een ietwat persoonlijke vraag, maar draag je strings? het kan zijn dat ze te strak zitten en dat dan je stuitje pijn doet. ik zelf ben ook ooit gevallen op m'n stuitje en sindsdien doet ie ook pijn bij zitten enzo.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 20:22

Een kussentje op je stoel? Als je een les lang zit, even naar de wc gaan?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 20:41

Nee, ik draag geen strings, vind ik niet fijn zitten. Knipoog
Kussentje is misschien wel een goed idee, maar dat staat zo stom. Vork Dan denken ze vast dat ik me aanstel. Ik weet het, is geen goede reden..

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:32

Dit heb ik ook altijd, maar zou zo'n kussentje wel werken? Ik heb het namelijk zelfs als ik rechtop in bed zit en mijn matras is behoorlijk zacht Knipoog ik heb verder geen tips ik heb het niet zo heel erg ik blijf gewoon zitten Tong uitsteken ookal doet het pijn dus bij mij valt hte wel mee

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 16:58

ik heb het ook. weet je wat bij mij de oorzaak was? mijn kieffer munchen.
nu ik een gewoon simpel zadel heb met een hele vlakke zit is het veel minder geworden. maar ik voel het idd bij lang zitten nog steeds. en het is 10 jaar geleden dat het probleem ontstond.

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:35

Ik heb echt PRecies!! hetzelfde als wat jij verteld!
Maar ik het het idee dat het niet aan het stuitje zelf ligt maar aan een spier daar in de beurt..
Echt zoooo vervelend, dan zit ik een tijd wat meer op m'n kont en dan weet ik gewoon.. ojee als ik beweeg of opsta dan krijg ik weer zo'n pijnscheut..
Zooo vervelend...
ik heb het soms een tijd helemaal niet.. en nu is het er ook weer..
snap er ook niks van.. heel raar Nagelbijten / Gniffelen

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 12:35

Ik heb dit ook gehad. Mijn probleem was: Mijn houding.
Ik kantelde mijn bekken te ver naar achter waardoor ik 'op mijn stuitje ging zitten' Dit doet erg zeer en het voelt als een blauwe plek nietwaar?

Ik weet natuurlijk niet of het bij jou ook zo is. Maar dit doe je onbewust, dus je denk dat je netjes rechtopzit.
Waar je goed om moet denken hierbij is dat je je billen tegen de rugleuning aandrukt en dat je je rug er netjes bovenzet.
Dit is er lastig om zelf aan te leren. Je moet het kunnen zien en voelen.
Misschien kun je bij je huisarts vragen om Mensendieck of cecar therapie.
Je leert dan je spieren in je lichaam goed gebruiken. En werkt heel erg aan houding.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Heel veel succes Lachen

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 12:38

dit had ik ook tijdens de lange busreis op vakantie, vooral als ik een beetjte schuin zat...

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 13:18

Hej, jah ik kekn dit verhaal.. ik had een trap van mijn paard ertegen aan gehad.. dus ook last, toen was het over, en na een tijd kwam het weer,. ook met te lang zitten of liggen op iets wat te hard is!! Maar bij mij komt het ook door mijn houding, ik ben nu bij een chiropractor en die help mij met een beter houding, en die kraakt het allemaal ook gelijk even.. het heltp egt met mijn staartbonkje!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 17:50

Ik heb sinds een aantal maanden precies van hetzelfde last, ik word er gek van van die pijn. Ik denk ook dat de oorzaak gedeeltelijk zit in het aanspannen van de spieren in de buurt (bovenop het probleem) en dan is de pijn idd behoorlijk erg. als ik de pijn voel komen, dan probeer ik zoveel mogelijk (nuja ervoor ook) recht te zitten. Diep ademhalen, helpt wel om de spieren te helpen ontspannen. Omdat mn probleem heel erg lijkt op dat van mn papa laat ik binnekort foto's nemen. Ik hoop het te kunnen oplossen met accupuntuur, en verbeteren van oa andere spieren.
Ik heb zelf wel een beetje holle rug dus dat speelt er erg in mee. + op school zijn die stoelen (eigelijk van die opklapbankjes) zodanig slecht en ik denk ook dat die de oorzaak zijn, het is iig toen begonnen.