gevolgen van stoppen met de pil, ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pellie

gevolgen van stoppen met de pil, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 14:04

zwanger raken... Clown haha, ja dat is één van de grootste gevolgen maar daar gaat het nu even niet over.

Ik heb wat geneusd in de libido-, en anti conceptie topics maar daar wordt meer over andere dingen gesproken, vandaar deze vraag.

ik wil na 18 jaar wel eens stoppen met de pil, en vraag me af wat andere mensen hierbij hebben ervaren, zowel geestelijk als lichamelijk.

bijvoorbeeld, zijn er mensen die ook dikker zijn geworden nadat ze gestopt zijn? Da's één van mijn grote schrikbeelden, ik heb nu een voorbeeldige stofwisseling dus hoop dat ook zo te houden Knipoog

Ik wilde mijn huisarts hierover benaderen maar deze beste man is weer eens een week afwezig, dus vraag ik het tussendoor hier even.

tujuh

Re: gevolgen van stoppen met de pil, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:12

Ik ben na 20 jaar gestopt met de pil, ik ben eerder dunner dan dikker geworden.
Ik heb nu wel een mirena spiraaltje en dat bevalt prima.
Ik geloof wel dat ik na het stoppen weer meer mezelf ben, wat bewuster leef lijkt wel.
Ik heb het idee dat het mij alleen maar goed heeft gedaan om te stoppen.
Ik heb nooit problemen gehad met de pil en heb die 20 jaar altijd dezelfde geslikt.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:14

Ik neem de pil al sinds m'n 15e en ben een jaartje geleden ongeveer eventjes gestopt. Wilde weten of het nou veel verschil maakte. Niet dus. Merkte niks aan mezelf, niks aan m'n lichaam en was ook weer meteen regelmatig ongesteld. Dus ik blijf voorlopig weer aan de pil Knipoog

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:45

Ik voelde me veel beter na het stoppen met de pil, wat energieker en ik moet zeggen dat ook mijn libido (wat een suf woord) verbeterde! Het was net of ik meer mezelf was idd, of mijn gevoel wat afgevlakt was door de hormonen ofzo.
Ben ook absoluut niet dikker geworden.

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:20

ik ben na 3 jaar gestopt met de pil.Ik vergat ze veel te vaak dusja..
Ik heb wel meer last van mijn menstruatie en er ook meer buikpijn door.
Ik heb idd ook een hoger libio zoals wowamige al zei...Is wel een groot pluspuntje want mijn vriend klaagde vaak dat ik "geen zin had" Clown Haha!

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 19:21

Ik ben december 2005 gestopt met de pil, inmiddels wel sinds december aan de nuvaring.

Ik heb het stoppen met de pil alleen maar als positief ervaren, binnen 2 weken voelde ik me stúkken beter Ja
Ik had erg last van moodswings en was 10 kilo aangekomen en moest nog steeds op m'n gewicht letten.
Eenmaal gestopt kon ik weer normaal eten&snoepen en voelde ik me een stuk beter Ja

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 19:23

mijn nadelen waren wel dat mn borsten er minder stevig van worden (van de pil dus steviger dan zonder), en ik had even last van soort nabloedingen.
maar verder voel ik me zonder beter dan met pil.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 19:25

Ben ook na 5 jaar pil gestopt afgelopen december en overgestapt op de nuvaring.
Ideaal naar mijn idee die nuvaring, maar dit even terzijde.
Pil vervlakte mijn emoties vind ik, ben niet aangekomen en merkte verder niet veel.
Maar had met de pil periodes dat ik overdreven emotioneel was, dat heb ik sinds het stoppen niet meer gehad.
Menstruatie is wel wat heftiger geworden, maar niet hinderlijk.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 19:25

ik ben nooit lang gestopt geweest, ik ben eraan gegaan, vanwege teveel bloedverlies ..
ben eens gestopt, maar toen begon ik meteen weer heel hevig te men strueren, dus ben gauw weer eraan begonnen.

vergat dat pokkeding de laatste tijd allleen steeds, zodoende nu ook aan de nuvaring

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 21:28

slappe tietjes... nah ja, ik ben toch al 35 geweest so what the hack... Nagelbijten / Gniffelen Haha!

maar over het algemeen zijn jullie dus erg positief, dat is wel mooi.... dan hoef ik voor dit soort info volgens mij ook niet naar de HA toe. OK dan!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:42

Ik weet wel dat ik inderdaad veel meer zin had toen ik stopte met de pil! Ik weet niet of ik dikker werd. ik krijg wel veel meer last van mijn menstruatie. Gruwelijk veel buikpijn, veel bloedverlies, drie dagen ziek zwak en misselijk. Dus daarom slik ik na al die jaren nog gewoon lekker de pil. De andere optie is het weghalen van mijn baarmoeder, maar dat is ook weer zo iets. Als het niet nodig is, laat hem dan maar zitten. Maar ik heb geloof ik wel veel meer last van stemmingswisselingen zonder pil.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 23:11

Ik heb een jaar of 5 de pil geslikt en ben toen gestopt omdat het niet goed meer voelde. Men wat voelde ik me een stuk beter daarna.
Geestelijk voelde ik me weer stukken beter, veel meer als mezelf. Ik heb nooit gemerkt dat de pil zoveel invloed had op mijn geestelijke gezondheid totdat ik stopte.
Helaas wel weer veel erger gaan menstrueren, maar dat had ik er graag voor over Lachen
Kan niet zeggen dat ik toen dikker ben geworden.

Succes met je beslissing Ja

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 23:15

het is altijd een verassing iedereen reageert er anders op, bij mij was het een dramaaaa Nagelbijten / Gniffelen omdat ik toch toendertijd met een vrouw was zag ik het nut er niet van in.
Ik voelde me depri, was chagerijnig, katte mensen enorm af zonder dat ik het doorhad, ik was gewoon echt niet te genieten, ik miste de hormonen denk ik Haha!

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 23:18

Of je was aan het afkicken Haha!

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 23:24

En degenen die van de pil direct op de nuvaring zijn overgestapt: wat zijn hiervan de ervaringen?

Ik zit erover te denken om over te stappen op de nuvaring. Ik slik al meer dan 10 jaar de pil maar ik krijg steeds meer hoofdpijn in de stopweek plus het lijkt me sowieso fijner om wat minder hormonen binnen te krijgen.

Hebben jullie ook nog veranderingen gemerkt toen je van de pil overstapte naar de nuvaring?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 23:30

marina schreef:
Of je was aan het afkicken Haha!

wat een hel, moest ik daar 2 en een halve maand over doen dan Haha!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 23:56

mja mijn beslissing is al gemaakt eigenlijk, jullie ervaringen overtuigen mij alleen maar.... ik zal vriendlief eens Vork porren dat hij een gesprek met de dokter moet aangaan. Ja

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 00:03

Ik ben ook gestopt. Had geen tijd om de pil te halen, en had zoiets van, even kijken hoe het zonder is.
Het heeft mijn libido erg goed gedaan:p, ben wat afgevallen.
Ben een dag voor de menstruatie opeens wel chaggie en heb meer last van buikpijn.
Het is alleen wel een heel gedoe met rubbertjes enzo:p, wil eigenlijk een mirenaspiraaltje maar zie erg op tegen het inbrengen daarvan....

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 00:30

van mijn levensdagen komen er geen vreemde metalen (niet dat mijn vullingen nou zo goed zijn voor de gezondheid) in mijn lijf...

nooit gewild ook. mijn vriendin heeft er ook eens eentje gehad, ze kwakkelde altijd wat met d'r gezondheid, oa vaak hoofdpijn hebben. spiraal eruit en ze was van de ellende af.

je kan er dus erg gevoelig voor zijn.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 10:24

Slik sinds 3 jaar ook de pil niet meer en wat een verschil!
Ik had ALTIJD hoofdpijn, veel moodswings en gewoon een vreemder humeur Haha!
Ik voel me beter dan ooit. Zoals velen hier zeggen, je voelt je meer 'jezelf'. Hoe gek dat ook mag klinken.
Voor mij nooit meer van die rotzooi in mijn lijf.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 10:29

mm nu ik al die verhalen lees zou ik maar wat graag willen stoppen
al zeggen ze dat de nuvaring wel een stuk beter moet zijn dan de pil
ik merkte van de overstap helemaal niets
ik menstrueer, net als met de pil, lekker weinig, zonder buikpijn of chagerijnigheid..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:57

ik zou ook graag op de nuvaring overgaan, maar heb wat rare vragen dus die moet ik eerst nog stellen aan iemand Nagelbijten / Gniffelen

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 16:12

Na 10 jaar pas gestopt met de pil;nu een tweetal weken.

Voel niet veel verschil,alleen ben ik blij dat ik van die rommel vanaf ben Haha! ,en het is wel een geklungel met die condooms..maar dat is tot ventje eens naar het ziekenhuis trekt.. Knipoog Haha!

Nog 2 weken en ik moet voor het eerst ongesteld worden,ben benieuwd en wel een beetje bang voor een zondvloed als ik dit hier hoor.. Verdrietig

Maar nooit,never ga ik nog aan de pil!!!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 16:41

ik lees hier van iedereen over stemmingswisselingen met de pil, dacht dat ik de enige was... ben nu ik aan de pil ben veel meer aant huilen dan daarvoor, en ook om de kleinste dingen al (ik was vroeger best hard voor mezelf, sinds ik aan de pil ben ga ik al huilen als vriendlief een keertje geen zin heeft of als mijn paardje niet helemaal lekker loopt)

last van verminderd libido heb ik niet met de pil, dus dat maakt niet echt uit...
maar goed, ik wil jong moeder worden, en dan het liefst van best wat kindjes (4 ofzo), dus dan mag ik even stoppen met de pil (paar jaartjes) en als ik vind dat ik genoeg kindjes heb, dan gaan mijn eileiders in de knoop hoor... (sterilisatie), want die hormonen vind ik niets in mijn lijf... helaas durf ik niet anders dan de pil, vind die nuvaring eng en spiraaltjes al helemaal...

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 16:59

Ik wil ook gaan stoppen met de pil, en met zoveel positieve verhalen, weet ik het ondertussen ook zeker! Aan het einde van deze strip is het zover... nu maar hopen dat ik wel regelmatig ongestelt ga worden... Hopelijk doet het mijn libido ook goed, en kan ik binnenkort gezinsverpakkingen condooms gaan kopen Haha!