Bultje in lies

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Njen

Bultje in lies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 12:34

Net onder waar je navel begint tegen mijn bovenbeen aan heb ik een bult wat aanvoelt als een onstoken klier, heeft iemand enig idee wat het is? Ik dacht eerst dat ik een spier had verrekt, maar gisteravond kwam ik erachter dat het echt een bult is, het doet pijn als je erop drukt en je kan hem niet zien, alleen voelen.

_Blacky_

Re: Bultje in lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:38

ja dat heb ik ook een keer gehad,
Ik weet niet wat het is.
Maar ik vond het heel vervelend.
En het ging ook weer vanzelf weg
xxx
groetjes

kruumie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:20

heb je dan niet een liesbreuk oid?
een oude vriend van me had ook een liesbreuk en had daar meen ik ook een bultje dat je alleen kunt voelen

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:21

Is het geen lymfeklier die opgezet is?

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 13:27

Kan beide, ik heb echt geen idee. Mijn vriend zei ookal dat het een liesbreuk kon zijn, maar ik heb geen idee hoe dat is enzo.

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:32

Ik ben in het verleden geopereerd aan een liesbreuk, die van mij kwam soms wel tevoorschijn en soms niet. Was een heel raar gevoel. Mijn huisarts wilde me niet geloven maar een vriendinnetje van mijn ma wel, die zei als jij en je ma het gezien hebben dan wil ik je opereren, en dat heeft ze gedaan. Kan nog best eng zijn want dat houd in dat je buikwand op die plek dunner is, en dat er of een darm of bijv. een eierstok beknelt kan zitten, ik had er al meer als 10 jaar mee gelopen tot zij mijn wou opereren en ze gaf ook aan na de operatie dat het een flinke was. Dus als ik jou was zou ik het even na laten kijken. Als het namelijk bijv. een eierstok is die bekneld is geraakt kan je verminderd vruchtbaar worden. Helaas is het moeilijk te zien ook voor een huisarts (blijkbaar) ik wens je heel veel succes!! Je kan me altijd PB-en als je meer wilt weten hierover!

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:33

Pride schreef:
Ik ben in het verleden geopereerd aan een liesbreuk, die van mij kwam soms wel tevoorschijn en soms niet. Was een heel raar gevoel. Mijn huisarts wilde me niet geloven maar een vriendinnetje van mijn ma wel, die zei als jij en je ma het gezien hebben dan wil ik je opereren, en dat heeft ze gedaan. Kan nog best eng zijn want dat houd in dat je buikwand op die plek dunner is, en dat er of een darm of bijv. een eierstok beknelt kan zitten, ik had er al meer als 10 jaar mee gelopen tot zij mijn wou opereren en ze gaf ook aan na de operatie dat het een flinke was. Dus als ik jou was zou ik het even na laten kijken. Als het namelijk bijv. een eierstok is die bekneld is geraakt kan je verminderd vruchtbaar worden. Helaas is het moeilijk te zien ook voor een huisarts (blijkbaar) ik wens je heel veel succes!! Je kan me altijd PB-en als je meer wilt weten hierover!

By the way zij is kinderchirurg haha voordat mensen denken een vriendin die zomaar even opereerd:P

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 13:34

Zit dat ook tegen je bovenbeen aan dan? Het zit echt tussen mijn bovenbeen en net onder waar mijn buik begint heb ik het idee, maar het doet in elk geval pijn als ik er druk op uitoefen. Zelf denk ik aan lymfeklieren, maar weet het niet zeker.

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:41

nee dan weet ik het ook niet, aangezien je onderwerp bultje in lies is, als het echt je lies is kan het een liesbreuk zijn! Anders heb ik geen idee sorry!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 14:42

Een bultje in de lies en tussen het bovenbeen kan een ontstoken talgklier zijn of een ingegroeid haartje. Voor liesbreuk moet je even op je hand blazen en iemand anders even laten kijken of de bult echt naar buiten gulpt. Dit moet je dan kunnen zien. Tenminste zo heb ik het ontdekt.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 14:46

Okee, mijn vriend wist niet precies meer wat je dan moest doen. Het is volgens mij geen onstoken talgkliertje/ingegroeid haartje, want die heb ik vaker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 14:47

Ik zie dat je dit topic ook hebt geplaatst `onderhuids bultje`

Kan je hier iets tegen doen? Denk dat het een puistje of ontstoken haarzakje is. Ik heb het in mijn binnenste schaamlip en op een gegeven moment gaat hij bij mij vaak weg doordat hij open gaat en er wat bloed uitkomt(meestal door wrijving van bijv. fietsen). Ik word er alleen af en toe gek van, dus vroeg me af of er wat aan te doen was.

Misschien is het het zelfde maar dan op een andere plek.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 14:51

Nee, ik merk het verschil wel. Dat is volgens mij wel een onstoken talgkliertje of ingegroeid haartje. Dit is echt meer een soort van knikker/boontje lijkt het, zo beschreven andere mensen op internet het, maar ik kon er niet goed wijs uit wat het nou precies was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 23:10

Je hebt verschillende breuken. Een liesbreuk is een hernia inguinalis. Maar zo heb je bijvoorbeeld ook een Hernia diafragmatica (middenrif breuk) of een Hernia umbilicalis (navelbreuk).

Een hernia kun je inderdaad (zoals berk zei) checken door op je hand te blazen.