Vorige week kwam weer een deeltje door van mijn verstandkies (dit deed overigens vrij zeer)
Nu heeft mijn tandarts verteld dat dat heel normaal is..maaaaar!!! De dag erna kreeg ik rond mijn nieuwe verstandkies een dik gedeelte tandvlees, dus dat was hieromheen helemaal dik en opgezwollen en doet zeer, ook mijn klier tussen mijn kin en oor doet erg zeer en is dik. dus ik dacht dit duid op een ontsteking, dus ik heb gisterenmiddag de dokter gebeld, en het voorgelegd, hij zegt dat het inderdaad een ontsteking kan zijn en du smoet ik Ibuprofen 600 mg 2 a 3x per dag in nemen, tegen de pijn etc, en ik moest naar mijn tandarts toe, maar die is nog een week op vakantie :S en ben absoluut bang voor naalden en of kleine ingrepen in mijn mond.
heeft er iemand hier ervaringen mee? en evt iet sgehad waardoor het minder werd of over ging?
Ik kan ook naar een vervangende tandarts, maar ik ken diegene totaal niet en heb het er dus totaal niet op om daar langs te gaan. naar een wild vreemde.
Door de Ibuprofen 600 (bruis zakjes) gaat de pijn weg, maar het helpt de onsteking niet weg gaan,
wie o wie heeft er informatie voor mij?? ook die klier blijft zicht voordoen :s
Ik heb het ook een keertje gehad. Moest m'n kiezen daar júist poetsen, en ook voorzichtig het tandvlees een beetje. Daarna spoelen met zout water, niet doorslikken! Maar uitspugen. Dan kan de onsteking schoonweken en gaat hij vanzelf weer weg, als het goed is.
okee, en is het bij jou ook helemaal weg gegaan? dan gaik het inderdaad even proberen mijn moeder vertelde ook al zoiets dat t zou kunnen werken. maar ik moet het altijd van anderen ook horen :p eerder ik het geloof, stom hé hehe
Hallo ik weet niet of het al vermeld is ik ben snel door het topic heen gescrolled wil naar mijn bed haha maar toch even snel mijn reactie plaatsen, je kan met gekookt waqter met zout opgelost spoelen, mijn broer had het enige tijd geleden die heeft vervolgens ook nog een spoeling gehaald bij de apotheker. Nu is het weg, weet niet wat nou precies echt geholpen heeft maar dacht plaats het toch maar
Ik heb regelmatig ontstoken tandvlees. Ik poets mijn tanden met elmex (groen = sensitive) Maar als het onstoken is speol ik ook met mondewater van elmex. Het is vrij prijzig maar voor de rest helpt bij miks. Veel succes!!!
mja ik ben nog niet langs de tandarts geweest, dus echt vastgesteld dat het onstoken is weet ik niet, maar het is nu nog steeds dik rondom mijn verstandkies en doet nog steeds zeer, ook die klier doet nog zeer, volgens mijn vriend is het al wel een stukje minder, dus ik blijf gewoon goed poetsen en spoelen met zout water, die bult zegmaar rondom me tandvlees voelt ook aan alsof er pus in zit, ene keer erg zacht andere keer wat harder, maar heel erg snel slinkt ie niet.
Hier nog eentje met ontstoken tandvlees. Ik heb een beugel, en om mijn kiezen (boven) zit een ring, hier kan ik dus ERG moeilijk bij met poetsen. Maargoed, met carnaval (zaterdags) kreeg ik opeens last van mijn kies (linkerkant, waar een ring omzat). We moesten s' middags met de optocht mee, dus dat heb ik ook gedaan, maar de pijn kwam zo af en toe opzetten.
's avonds was de pijn er constant (en het deed ECHT verschrikkelijk veel pijn). Die nacht bijna niet kunnen slapen, ik heb de hele tijd pijnstillers moeten slikken, maar de pijn ging niet weg.
Dag erna de ortho opgebeld (op zondag ja, maar de pijn was niet te houden), helaas had hij geen tijd voor me Op zondag heb ik toen ook niet meer mee gedaan met de optocht, heb op bed gelegen.
Dag erna kon ik om 2 uur terrecht.... Ik weet niet of dit slim is om te vertellen, vooral omdat je bang bent voor naalden... Dus zal niet alles vertellen
Maar ze hebben die ring van mijn kies af moeten halen, tandvlees zag er echt niet uit. Ik moet nu steeds met een soort tandpasta poetsen, dit helpt wel want het is nu al bijna weg.
Ik zou als ik jou was toch even naar de tandarts gaan
ik heb dat ook gehad vroeger met mijn beugel, dat is gewoon een soort allergishe reactie van t chirugisch staal. maar ook geen pretje in ieder geval. maar wat ik heb is heel iets anders zo te horen, maar wel bedankt voor je tip (tandarts is overigens eind volgende week pas weer in (nl)
Ik heb ook ontstoken tandvlees, heb er speciale tandpasta voor gekregen dat ik na het tanden poetsen (met meridol) die speciale tandpasta (weet even niet hoe het heet) doe je na het tanden poetsen een beetje op je vinger en dan moet je met je vinger over je tandvlees wrijven (overal) zodat je andere ontstekingen meteen kunt tegengaan.. (Kirs_86: ik heb dit vanaf dat ik van mijn beugel af ben) maar ik ben er nog niet vanaf.. ik heb al zo'n beetje heel veel geprobeerd.. blijf het ook doen,ik ga maar eens met dat zoute water proberen
ik heb het nu ook bij m verstands kies ik heb het id dat heel me linker kant van me mond dik is! doet ook echt zeer en dat spoelen met zoutwater is een goeie tip hoor werkt wel goed
Bocasan (schrijf je dat zo??) Dat helpt ook.. zijn zakjes die je op moet lossen in water en daar mee spoelen. helpt heel goed tegen ontstoken tandvlees..