Pijnlijke kaken....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

This_is_me

Pijnlijke kaken....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 13:36

Mijn vriend heeft mij sinds vorige week aangestoken, sinds dien ben ik flink verkouden. Mn neus, oren keel en ogen deden flink pijn. Ik snuif mij rot aan neusspray. Nu is de pijn achter mn oogbol gelukkig weg getrokken

Eergisteren wilde ik lekker uitgebreid gapen, maar kwam er achter dat ik mijn kaken niet verder dan de helft van normaal open kreeg.. Het leek wel alsof er elastiek aan de achterkant verbonden was. Sinds die tijd heb ik erge last van mijn kaken,en het lijkt wel steeds erger te worden.

Ik kan mn kaken niet normaal meer van elkaar halen en een normale boterham eten lukt ook niet echt. (schuif schuif/prop prop)
Als ik veel gepraat heb dan voel ik het ook. De pijn loopt van halverwege mijn boven kaak, door naar mn oren en dan naar beneden en weer door naar halverwege mijn onderkaak. Het zit echt aan de binnen kant. Het is niet dik of rood. Ook niet aan de binnen kant.

Heeft een van jullie een idee wat dit zou kunnen zijn??? Bloos

Amanda_T

Re: Pijnlijke kaken....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 14:20

Ik heb geen idee wat het precies is..Maar ik heb er soms ook lat van, bij mij schiet het dan gewoon helemaal verkeerd als ik bijv gaap..Of als ik veel dropjes heb gegeten, en dus veel heb moeten kauwen..Misschien even een bezoekje brengen aan dokter/tandarts? want goed is het niet..

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 16:03

Ik heb sinds een paar maanden dat mijn kaak knakt zodra ik mijn mond open. Doet erg zeer en het dreunt door in je hoofd.
Sinds eergisteren kan ik mijn mond nauwelijks meer openen. Precies het zelfde gevoel als jij beschrijft. Alsof mijn spieren ineens de helft korter zijn. Ook doet het erg veel pijn in mijn nek?
Heb werkelijk geen flauw idee wat het is. Volg dit eventjes. Lachen

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 16:15

Ik heb er ook weleens last van; de vorige keer was het heel erg, ik kon net als jij haast niks naar binnen krijgen omdat m'n kaken niet ver van elkaar wilden. Mijn pink paste er net tussen Nagelbijten / Gniffelen
Ik denk dat het bij mij te maken had met m'n verstandskiezen, die beide rechts (boven en onder) zijn doorgekomen. Mede omdat die dingen in de weg zitten, kreeg ik denk ik last van een (kaak) gewrichtsontsteking.
Misschien heb jij daar ook last van, een ontsteking in je kaakgewricht? Ik zou maar even naar de dokter gaan, misschien kan die je ontstekingsremmers geven. Ik ben zelf niet naar de dokter geweest, maar dat was ik eigenlijk wel van plan, het heeft wel een week geduurd voordat 't helemaal over was.

Talitha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 16:26

Mij is een keer verteld (volgens mij op school) dat wanneer je iets van oorontsteking/oorpijn hebt, je het vaak voelt als pijn in je kaken. Misschien is dat het wel. Het verklaart in ieder geval wel waarom het doortrekt naar je oren. Waarschijnlijk kan je het beste gewoon even naar de dokter, die kan je er goed mee helpen.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 17:34

Ja naar de dokter gaan is idd een optie. HEt is niet zo vreselijk pijnlijk dat ik er niet mee kan leven iod het is gewoon erg irritant dat je niet lekker kan geeuwen haha. Ik kan nu twee vingers ver mn mond open krijgen.. Ik heb nu geen last meer van mijn oren, alleen nog van mijn keel en van mn kaak dus. Ik snuif nog wel steeds neusspray (hihi) omdat mn neus dus wel flink dicht zit. Ik kijk het nog even aan. Misschien hoort het wel bij de verkoudheid..

Bedankt voor jullie reacties

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 17:57

Pas op dat je niet teveel neusspray gebruikt, dat is niet zo goed voor je Knipoog Misschien kun je een stoombadje maken met wat eucalyptusdruppels of iets anders sterks, daar gaat je neus ook goed van open staan. En met die kaken: zoveel mogelijk proberen te blijven eten en praten, want als je je kaak stil houdt gaat ie alleen maar vaster zitten, dat was iig bij mij zo. Sterkte Knipoog

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 18:18

Ja dank je zwart/witje, maar ik gebruik het netjes zoals op de gebruiks aanwijzing. Dus drie op een dag. Het spul werkt echt mega goed. Het werkt ook voor mijn keel want ik heb op de een of andere mannier geen lastvan slijm ed.

Ik moet juist proberen om niet te veel te eten en te praten want als ik dat wel doe dan heb ik er het meeste last van. Net andersom dus

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 18:30

Oh okee, dan is het bij jou net wat anders als bij mij Lachen
Nee over dat neusspul, ik gebruik het ook hoor, vind het fijn spul. Maar ik heb weleens gehoord van mensen die eraan "verslaafd" raakten, en dan werkt het alleen nog maar averechts Knipoog

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 21:29

haha als je dat zo neer zet moe tik direct aan lijm denken haha..

Nee zeker niet aan verslaafd. Ik gebruik het echt zodat mn slijmvliezen wat slinken, ik stik anders zowat in slijm, en normaal adem halen is er ook niet meer bij. Maar ik gebruik het echt als het niet anders kan. Ik ken het gevoel als je er te veel van gebruik. JE neusschotje brand dan zowat weg als je het spul gebruikt

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 22:02

Ghehe.. lijm snuiven ja.. nee sommige mensen zijn zo bang voor het gevoel van een verstopte neus, die blijven snuiven. Ik gebruik het zelf inderdaad ook alleen maar als ik snipverkouden ben, of 's avonds als ik een dichte neus heb, anders moet ik de hele nacht door mn mond ademen Scheve mond
Hoe is het nu met je kaak? Al iets beter?

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 11:23

Ja ik moet zeggen dat ik er vanmorgen mnder last van had. Ik krijg mn kaken nu al iets verder open, maar dan hoor ik hem flink kraken aan de linker kant. Ik denk dat het gewoon komt door de flinke verkoudheid. (laten we het daar maar op houden hihi)

Bedankt voor je belangstelling iig!

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 16:00

Heb je niet gewoon een griepje?

Debbyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 16:46

Elessar schreef:
Ik heb sinds een paar maanden dat mijn kaak knakt zodra ik mijn mond open. Doet erg zeer en het dreunt door in je hoofd.
Sinds eergisteren kan ik mijn mond nauwelijks meer openen. Precies het zelfde gevoel als jij beschrijft. Alsof mijn spieren ineens de helft korter zijn. Ook doet het erg veel pijn in mijn nek?
Heb werkelijk geen flauw idee wat het is. Volg dit eventjes. Lachen

ikook elke keer die knak die helemaal je hoofd in dreunt :S

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:26

Ik heb wat gaatjes moeten laten vullen en nu heb ik ook nog steeds last van mijn kaken. Moest wel lang met mijn mond open zitten en dat al 2 keer anderhalf uur., Donderdag nog 1 keer en dan ben ik er vanaf. Hopelijk gaat de pijn in mijn kaken dan ook over, want ze zijn superstijf.

FotoYvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:54

Ja das idd erg lastig. Ik hoop dat de pijn inmiddels al wat minder is? Kan idd komen door een griepje...