Goede en slechte shampoo? Kappers in de zaal?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LBLGypsyCobs

Goede en slechte shampoo? Kappers in de zaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 12:25

Ik was gisteren bij de kapper en zij ontdekte wat plekjes op mijn hoofdhuid.

Ik had dat ook al eens gemerkt en ik vertelde haar dat ik toch echt goede shampoo had.

Head & Shoulders en de shampoo, creme-spoeling en haarmasker van Fructise namelijk.

Toen kreeg ik dus te horen dat daar zoveel troep in zit en dat ze zelfs mensen heeft gezien die daar kale plekken aan overhielden.

Ze raadde mij Zwitsal of Elvive enzo van L'Oreal aan. In de kapsalon hebben ze Redken, die is ook goed, maar ook erg duur.

Dus ik ben een fles Zwitsal gaan halen en heb thuis de ingrediënten met die van de Fructise gaan vergelijken en het lijstje op de Zwitsal fles is aanmerkelijk korter.

Ik ga voorlopig met Zwitsal wassen, maar is dit een bekend probleem?
En welke shampoo is dan wel goed, want ik keek op de site van L'Oreal en zag dat Fructise (Garnier) daar ook bij hoort.
Eigenlijk vertrouw ik de L'Oreal ook niet zo, maar met alleen Zwitsal is de keus wel erg beperkt.
Iemand tips?

Sence

Re: Goede en slechte shampoo? Kappers in de zaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 13:29

L'Oreal heb ik nooit problemen mee gehad, en mijn kapper raad het ook gewoon aan. Ik en mijn moeder gebruiken het beide.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 14:22

Ik heb het ook een keertje aan mijn kapper gevraagd..En zij heeft me toen gezegd dat sommige shampoo's voor sommige mensen beter geschikt zijn..Jij hebt misschien een hele gevoelige hoofdhuid en kunt bijv niet tegen Fructise oid, Terwijl een ander daar totaal geen last van heeft..Dat is met al die producten zo..Ik heb zlef altijd Andrelon, hele fijne shampoo, werkt super voor mijn haar..

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 14:27

Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk, ik gebruik Herbal Essences, waar ik heel tevreden over ben.
Maar of 't nou zo goed is..

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 14:28

volgens mij is dat inderdaad per persoon verschillend en moet je gewoon net zolang shampoos proberen totdat je de goede hebt Ach gut ikzelf heb gelukkig geen last van mijn hoofdhuid, alleen wel van pluizig/springerig haar en daar heb ik nog geen 1 goede shampoo en cremespoeling voor kunnen vinden Verdrietig

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 15:57

Ik gebruik ook Zwitsal en dan de shampoo en de anitiklit shampoo. Ik heb een hele gevoelige huid en Zwitsal is gewoon heel mild. Ruikt ook nog eens heerlijk!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 16:00

L'Oreal Fructis oid?
In een knal groene fles. Prima spul en ruikt ook lekker.
Nog nooit last van mijn hoofdhuid gehad. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 16:02

ik heb het er ook met mijn kapster over gehad, fructise geeft een vetlaagje over het haar zei ze, en zodra je het met andere shampoo gaat wassen gaat dit laagje eraf.
ik gebruik john frida, en ben er heel tevreden over Lachen dit is ook een kappersmerk, en kost ong 7 euro per fles

hvjmerlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 16:31

dees_daan schreef:
ik heb het er ook met mijn kapster over gehad, fructise geeft een vetlaagje over het haar zei ze, en zodra je het met andere shampoo gaat wassen gaat dit laagje eraf.
ik gebruik john frida, en ben er heel tevreden over Lachen dit is ook een kappersmerk, en kost ong 7 euro per fles

hoi hoi mijn schoonsusje is kapper en die zecht precies hetzelfde over shampop's fructise en nog meer soorten shampoo bv dove zitten siliconen in en dat trekt in je haar bv haarverf wil dan niet goedaanpakken en wordt de kleur snel dof etc van maar ook de hoofdhuid krijg een laagje er over heen.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 16:33

ik gebruik de palmolive shampoo en conditioner. dit bevalt mij prima (en geloof mij ik heb al veel geprobeerd!)

hvjmerlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 16:35

rakkertje13 schreef:
ik gebruik de palmolive shampoo en conditioner. dit bevalt mij prima (en geloof mij ik heb al veel geprobeerd!)

dat is ook 1van de betere shampoos gebruik ik zelf ook en helemaal niet duur

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 16:35

ik koop tegenwoordig alleen nog maar 100 procent natuurlijke shampoo en conditioner...
bij reform en natuurwinkels...
sindsdien vind mijn haar en mijn hoofdhuid me akl heel wat liever dan eerst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 16:37

hvjmerlin schreef:
dees_daan schreef:

hoi hoi mijn schoonsusje is kapper en die zecht precies hetzelfde over shampop's fructise en nog meer soorten shampoo bv dove zitten siliconen in en dat trekt in je haar bv haarverf wil dan niet goedaanpakken en wordt de kleur snel dof etc van maar ook de hoofdhuid krijg een laagje er over heen.

van dove weet ik het niet, maar als je je haar hebt gekleurd, en je gaat het wassen met antiroos shampoo, dan vervaagt de kleur veel sneller

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 16:39

Ik gebruik dove shampoo of gliss kur shampoo of andrelon en verder gliss kur conditioner. Andrelon vind ik de minste goede shampoo en gebruik ik dan ook alleen als die andere op is Knipoog .

edit: leest net dat iemand zegt dat dove niet zo goed is..

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 16:47

Anti-roos is zowieso niet echt goed voor je hoofdhuid, vooral niet als die al gevoelig is.
Het beste bij een gevoelige hoofdhuis is een product zonder parfum, siliconen etc. Zwitsal is een goed merk, palmolive is ook best mild en babyshampoo werkt voor mij toch het beste. Wel moet je daarna conditioner voor de punten gebruiken overigens.
Fructis ben ik geen voorstander van, net als head en shoulders, Nivea hair care (de slechtste, maar ruikt wel lekker)en de meeste l'oreal shampoos.
Dove heb ik nooit gebruikt, dus daar kan ik niet over oordelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 16:59

Mijn kapper raad Fructis sterk af...
Er zitten veel schadelijk stoffen in volgens haar, en op korte termijn is het fijn ja, maar op lange termijn raakt je haar echt heel erg beschadigd.
Zelfs zo erg dat het soms geen verf meer pakt, een meisje heeft zelfs haar hoofd kaal laten scheren omdat het zo erg was.
Geloof het of niet.

Zelfs gebruik ik John Frieda, daar ben ik echt super tevreden over. Lachen

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 17:01

Mijn vader heeft heel wat haar verloren door head en shoulders. Zelf gebuik ik Andrelon. Mijn man het huismerk van Super de Boer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 17:06

ik ook sjemie, vind dit de beste shampoo die ik tot nu toe heb gehad Lachen

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 17:08

Head en shoulders is volgens mijn kapper een 'kalische shampoo', doordat het is tegen roos en schrubt het ook je je hoofdhuid. Maar daardoor beschadigd het ook je haarschubben.
L'oreal is in principe ook een kappersmerk, Kerastase wat ze bij veel kappers hebben is van L'oreal. Zelf heb ik altijd L'oreal elvive, vind ik een erg fijne shampoo+conditioner. Guhl had ik vroeger altijd, was ook heel fijn.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 17:16

Ik wou net zeggen dat ik Fructis heel goede shampoo vind? Ik gebruik het ondertussen al een aantal jaar, en sinds ik het gebruik is mijn haar er duidelijk op vooruit gegaan. Geen gespleten topjes meer (of toch veel minder dan vroeger)

Nuja... of het goed kleur op neemt of niet, weet ik natuurlijk niet. Ik kleur men haar nooit... en ik zet er ook nooit een haardroger of iets dergelijks op...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 17:20

nu werkt het goed Ashkerlon, maar als je andere shampoo gaat gebruiken, gaat het laagje eraf, en word je haar dus wss wel heel droog

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 17:27

Dus dan kan ik het maar beter blijven gebruiken Clown
Ik heb niet bepaald zin om met een strooien dakje rond te lopen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 17:33

ik weet niet of het zo erg is, maar je haar droogt er wel van uit, heb er zelf gelukkig nog geen ervaring mee Haha!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 17:34

Het is zo jammer dat je het niet gelijk merkt met die shampoos.

Ik had wel gemerkt dat m'n haar wel eens gezonder was en verf ook wel eens beter pakte, maar dus nooit de link naar m'n overstap op Fructise gelegd.

M'n kapster had het inderdaad ook over die siliconen die in Fructise zitten en ze zei ook dat die Herbal Essences ook helemaal niet zo 'herbal' zijn.
Barstensvol zuren en siliconen.

Dat Head & Shoulders dé shampoo is om verf uit je haar te krijgen zegt eigenlijk ook al iets over de vriendelijkheid ervan.

Ga vanavond de Zwitsal proberen.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 17:53

Stennisje schreef:
Ik had wel gemerkt dat m'n haar wel eens gezonder was en verf ook wel eens beter pakte, maar dus nooit de link naar m'n overstap op Fructise gelegd.

verf kan ook minder goed pakken door je hormonen heb ik wel eens gehoord Ach gut