(Mozaiek) wratten, bah!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OneDesire

(Mozaiek) wratten, bah!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 11:59

Ik heb al een jaar of 20 mozaiek wratten onder mijn voet zitten. Ben er echter pas sinds een paar jaar achter dat het mozaiek wratten zijn, daarvoor wist ik nog niet eens wat dat waren. Daarnaast heb ik ook "gewone" wratten onder mijn voeten zitten. Het erge is dat het er steeds meer worden, en niks helpt. Formule W geprobeerd: doet helemaal niks. Bij de dermatoloog geweest. Kreeg ik van die aanstipvloeistof mee (zoiets als formule W): hielp niet. Bevriezen: hielp niet. Speciale zalf (weet de naam niet meer): hielp niet. Hij zegt niet te kunnen laseren of opereren, omdat het volgens hem dan alleen maar erger wordt, door bloed besmetting, en dat mijn lichaam er op een gegeven moment zelf korte metten mee zal maken. Dat laatste geloof ik dus niks van, aangezien ik er al 20 jaar mee rond loop.

Ik word hier nogal wanhopig van. Ik schaam me ontzettend voor mijn voeten Boos! . Daarnaast heb ik er veel last van. Die mozaiek wratten doen vaak pijn doordat het een brandend gevoel geeft. Ook heb ik veel jeuk aan mijn voeten.

Ik ga trouwens iedere 6 weken naar de pedicure. Vraag me wel eens af of het daardoor ook nog erger kan worden.

Mijn uiteindelijke vraag is: is er iemand die dit ook heeft, en goede tips voor mij heeft?

miekelover

Re: (Mozaiek) wratten, bah!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 15:54

heey. ik heb ook al paar jaar lang vast van wratten tussen mijn grote een en die teen ernaast. die scheuren langs elkaar en het worden er alleen maar meer. Het kan echt soms zo pijn doen. Dus ik naar de dokter. kreeg ik een zalfje die ik iedee dag erop moest smeren. nou dat hielp voor geen meter. ik heb ook een silicone stukje voor tussen mijn tenen dat ze niet tegen elkaar zitten.

ik wil er ook onderhand vanaf. ik zei tegen de dokter kan je ze niet wegsnijden. nee zei hij dat doen we niet. ik vind ze zo vies en vooral in de zomer als je op het strand lig. wie heeft de goude tip

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 15:56

Ik heb ze ook gehad, wat is dat een stom iets zeg Zij zijn groot en ik is klein! Het deed echt zeer op een gegeven moment. Slik je iets van medicijnen ofzo, daar kan je weerstand minder van worden. En een slechte weerstand kan zich uiten in wratten.

Bij mij zijn ze overigens wel vanzelf weggegaan. Eerst ook allerlei spullen geprobeerd en bij de dermatoloog geweest enzo. Dus misschien is er ergens nog een hoop Ach gut

monicees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 16:04

er is een heel goed spul voor, vloeibaar in een flesje.
wel een chemisch goedje, maarja
Bij de huisarts op recept te krijgen, ben de naam even kwijt.
werkt tegen allerlei schimmelinfecties.
zal is bij je huisarts gaan navragen

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 19:26

@Soeskia: ik slik idd medicijnen. Maar die had ik volgens mij nog niet toen ik de mozaiekwratten kreeg.

@monicees: ik denk dat dat chemische goedje in dat flesje hetzelfde is als wat ik kreeg van de dermatoloog.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 00:20

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 00:24

WAt bij mij heeft geholpen: gaan wandelen aan het strand (met blote voeten natuurlijk) en omdat het zand schuurde gingen de wratten weg. Dit moet je wel elke dag doen ong. een week lang.

Bij de 2de keer kreeg ik zo'n zalfje en werkte wel.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 02:48

Op mijn 8e de musical Annie nagespeeld met de theather-groep, op blote voeten dus en hield er een wrat aan over.

Die ene wrat werd al snel een hele familie en ze zitten heel knus in eelt. FormuleW, die andere in dat busje met dat aanstipding, aanstippen bij de HA, uitsnijden; niets helpt! Soms jeukt het zo erg dat ik er met een mesje of schaar in ga zitten pielen, maar zodra ik voorbij het eelt kom doet het zeer en durf ik niet meer verder Bloos

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 03:00

Vroeger had ik heel me handen onder zitten met vratten en die heb ik tot me 14de gehad en toen zijn ze opeens weggegaan. Maar nu heb ik ze ook heel erg op me voeten. Ik hoop dat ze daar ook snel weggaan.Ik ben nog niet bij de huisarts geweest ervoor.

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 03:21

probeer het eens in de alternatieve geneeswijzen. mijn vriend is met zijn wratten naar een vrouw gegaan die er overheen wreef en daarna haar handen in de lucht afschudde(tenminste dat vertelde hij mij) en de wratten waren binnen een week verdwenen.

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 10:35

Quellian schreef:
Op mijn 8e de musical Annie nagespeeld met de theather-groep, op blote voeten dus en hield er een wrat aan over.

Die ene wrat werd al snel een hele familie en ze zitten heel knus in eelt. FormuleW, die andere in dat busje met dat aanstipding, aanstippen bij de HA, uitsnijden; niets helpt! Soms jeukt het zo erg dat ik er met een mesje of schaar in ga zitten pielen, maar zodra ik voorbij het eelt kom doet het zeer en durf ik niet meer verder Bloos

Dat heb ik dus ook, dat ze gezellig in het eelt zitten. Met een mesje pielen doe ik ook altijd, maar dan doet het idd zeer voorbij het eelt.

Eigenlijk is het toch te gek voor woorden. Ze kunnen tegenwoordig van alles, in de medische wereld, maar wratten verhelpen lukt ze niet Boos! .

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 10:35

MRmichiel schreef:
probeer het eens in de alternatieve geneeswijzen. mijn vriend is met zijn wratten naar een vrouw gegaan die er overheen wreef en daarna haar handen in de lucht afschudde(tenminste dat vertelde hij mij) en de wratten waren binnen een week verdwenen.

Dank je voor de tip. Maar ik geloof niet in alternatieve geneeswijzen Knipoog .

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:52

ik heb niet 1 wrat maar een hoop allemaal bij elkaar. ik denk dat ze het beste weggesneden kunnen worden. maar mijn dokter wilt dat niet doen. ik heb ze wel eens laten bevriezen maar het zijn er alleen maar meer geworden

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 15:28

@miekelover: bij mij zijn het er ook een hele hoop bij elkaar Boos! . De dermatoloog wil ze dus ook niet wegsnijden, omdat hij zegt dat het dan alleen maar meer gaan worden Boos! .

mijndario

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 15:33

Wat bij mij hielp was langs de homeopaat. Kreeg o.a een flesje mee om met een kwastje erop te doen 3 x per dag en moest nog pillen slikken dacht ik. Dat heeft geholpen bij mij. En het is minder zweverig Knipoog

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 15:36

bij mij zijn de wratten weggesneden. Uitlepelen noemen ze dat. Doen ze met een lepelvormig mesje. Doet even pijn, maar dan zijn ze ook weg!

Oydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 15:42

OneDesire schreef:
Quellian schreef:

Dat heb ik dus ook, dat ze gezellig in het eelt zitten. Met een mesje pielen doe ik ook altijd, maar dan doet het idd zeer voorbij het eelt.

Ik zou toch maar eens verder gaan pielen Knipoog
Ik had ook "trosjes" wratten op mijn voeten en handen. ( door een giftige doorn in mijn voet ) Ik ben toen ook tig keer bij de huisarts etc geweest maar niets hielp. Ik was het zo zat dat ik een schaar heb gepakt en heb toen de 2 grootste weggeknipt. 1 Op mijn hand en 1 onder mijn voet. Na een tijdje kwamen ze weer terug en heb ik dit opnieuw gedaan, en toen kwamen ze niet meer terug en de kleine trosjes gingen uit zichzelf weg. Het is inderdaad wat pijnlijk, maar de aanhouder wint Clown

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 18:34

Oydis heeft lef Nagelbijten / Gniffelen Bloos

Ging het niet bloeden? Want daar ben ik ook bang voor... Ze zeggen dat het bloed weer zorgt voor nieuwe wratten toch?

Saltoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 18:38

Heb ze ook gehad.
Vanalles geprobeerd en jah , niets hielp natuurlijk.
Tot ik TUIA nam , het is een roze tubetje van bij de apotheker.
Het zijn allemaal kleine bolletjes die je allemaal samen onder je tong moet laten smelten.
Je hoeft het maar 1 keer te doen en een maand later waren al mijn mozaiekwratjes weg !

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 19:22

@Oydis: brrr, jij durft. Maar mozaiekwratten zitten in de voet, en liggen er niet op. Die kun je dus er alleen maar uitsnijden lijkt me.

@Saltoke: die TUIA, is die alleen op recept verkrijgbaar, of kan ik die zo halen bij de apotheek? Die wil ik dan nl. wel eens proberen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:09

ik had er ooit een onder m'n voet...intussen een stuk of zeven. had er een op m'n wijsvinger die ik iedere week heb afgeknipt....Elastiekje super straks om m'n vinger gewonden en de schaar erin. Na anderhalve maand was hij weg...ineens
Maar helaas onder m'n voeten werkt dat niet, kan wel zeggen dat als er een eeltig laagje op komt dat ik dat eraf knip en dan is de ergste pijn er ook even af. en onder de douche met een puimsteen afschuren dan haal je alle dode huid eraf en na de douche als de boel week is...de schaar erin Tong uitsteken

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:19

Hoe zien mozaiekwratten eruit? Op google kan ik niet echt duidelijke informatie vinden.

xxsoofxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 22:04

dat vraag ik me ook al af Clown

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 22:14

ik heb er ook heel vaak last van.
volges mij heb ik geen last van mozaiekwratten. maar wat ik heb laten doen :
1e x: is die uitgelepelt(ofzo iets)
2e x: is die weggestipt met stikstof ofzo
3e x: heb ik een glazen flesje met een spul en wat je met een kwastje moest opsmeren en na een tijd zou die zwart moeten worden en zou die er af vallen(klinkt vies) maar hij gaat er bij mij wel van weg. het spul heet volges mij wrattencolodium (gokt ik want het laatste staat er niet meer goed op)

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 22:43

Ik weet niet hoe ik het goed moet omschrijven, maar het zit dus in de huid. Er is dus geen bultvorming. Als je al het eelt weg haalt (wat dus bij de pedicure gebeurd), dan zie je allemaal bloemkoolachtige plekjes in de huid, tegen elkaar aan gegroeid. Ik heb 2 van die plekken met allemaal mozaiek wratjes onder mijn voet. Eentje van zo'n 3 x 4 cm, en de ander van zo'n 3 x 3 cm. Op internet lees ik dat het vergelijkbaar is met een likdoorn. Alleen een likdoorn doet het pijn bij druk van bovenaf, en bij de mozaiekwrat bij druk vanaf de zijkant. Verder heb ik nog een paar "gewone" wratten tussen mijn tenen van beide voeten Boos! .