borderline

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

schriklint

borderline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 22:10

hallo allemaal, in overleg met de moderators heb ik een schaduwacount aangemaakt.

Ik heb al lange tijd depresieve klachten ( aantal jaren ) en slik daar ook de nodige medicatie voor.
Sinds korte tijd ben ik hulp gaan zoeken bij psychologen omdat het toch wel bergafwaarts met mij ging. Wat blijkt? ik heb last van borderline. Ik schrok best wel toen ik het hoorde maar aan de andere kant luchtte het wel op, nu weet ik in iedergeval wat ik precies heb en kan ik er aan werken.
Van andere mensen met borderline ( of borderliners in hun omgeving ) heb ik gehoord dat je afgekeurt kan worden om te werken? en weer van andere mensen niet.
Ik hoop dat dat niet het geval is. Ik heb al rond gesurfd op internet en ben iets wijzer geworden met wat het precies is, ik herkende me er ook volledig in. Zo kan ik niet goed alleen zijn, heb bepaalde angsten, depressies en vaak bergijpen mensen mij niet of voel ik me niet begrepen, vaak voel ik me ook eenzaam terwijl ik bij wijze van spreken met 20 vrienden om me heen zit. Er is een soort leegte.
Dit schijn ik al in mijn jeugd te hebben ontwikkelt. Ik vraag me af of er hier meer mensen zijn met borderline of borderliners in hun omgeving hebben? En hoe jullie er mee omgaan etc.

Bedankt voor het lezen

Anoniem

Re: borderline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:21

meldt me.
Maar er liep een tijdje geleden ook al een topic over borderliners hier op Mensenwelzijn...dat zou je misschien terug kunnen vinden.
Je mag me altijd een pb sturen,maar in borderline topics reageer ik meestal niet omdat ik me daar niet fijn bij voel.
Ik heb inmiddels na fikse therapieën een fijne baan,huis,ik voel me goed.
Maar dat is niet altijd zo geweest en soms is het nog niet denderend...

schriklint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 22:24

ik begrijp het, ik heb daarom ook een sa aangemaakt omdat ik het ook niet zo prettig vind. sommige mensen confronteren je er toch mee.

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 23:27

Ja, ik heb het ook. Ik ben begonnen met een therapie, schaduwtherapie heet het. Duurt 3 jaar, ik ben net begonnen en ik weet nog niet of het gaat werken...

schriklint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 00:02

En hoe merkte jij dat je borderline hebt?

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 01:02

Mijn vader had gekeken op internet, die dacht dat ik het had, hij zelf een beetje en mijn zus en zusje ook. i kwas toen 16, ik dacht dathet onzin was. Later ging ik ook meer ervoer lezen, en herkende mezelf er ebstwel in. Een half jaar geleden heb ik een borderline onderzoek gehad, en de uitslag is bekent Lachen Mijn zusje van 15(borderline word normaal pas vastgesteld na je 18e) heeft een borderline diagnose, mijn zus ook..

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 18:08

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 18:15

ik hoor dinsdag of ik het heb of niet.
dus erg spannend, ben trouwens nog maar 18 dus word dan de voorlopige diagnose.
ik loop stage, zit op school, heb het soms erg moeilijk daarmee.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 18:18

Diagnose kan gewoon vastgesteld worden hoor Mellow.
Ik ben namelijk 17. En het is bij mij vastgesteld. Ik sta ook al op de lijst voor Linehan training.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 18:19

ja, nou ja ik heb het er eindelijk door in ieder geval.
ik heb ZELF die test zowat af lopen dwingen daar.

maar dat is een verhaal apart.

@ ts als je er wat aan hebt mag je me pben met vragen, steun of gewoon als praatpaal Knipoog

schriklint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 18:42

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie recties. ben daar erg blij mee, ik ziemij zelf echt terug in jullie verhalen. ik voel me ook nooit begrepen of ze begrijpen me ook echt niet. Ik moest mijn huisarts ook zowat dwingen om naar een psycholoog te gaan, heb daar echt maanden over gedaan tot dat ik een doorverwijzing kreeg, zelfs hij neemt me niet serieus.
En bedankt voor de link! Ik wacht even de reactie van de mod af met de vraag os ik daar ook mag praten onder deze sa

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 18:51

schriklint schreef:
Van andere mensen met borderline ( of borderliners in hun omgeving ) heb ik gehoord dat je afgekeurt kan worden om te werken? en weer van andere mensen niet.

Om op deze vraag antwoord te geven; het UWV keurt juist steeds meer mensen met BPS goed om te kunnen werken, daar het een geonzde bijdrage zou leveren voor de gezondheid van iemand met BPS...
(Regelmaat, ritme en voldoening zou een goed gevoel geven)

Ik ben zelf 100 % afgekeurt maar werk drie dagen omdat het beter voor me is..

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:45

Ik had zelf de vermoedens dat ik borderline heb, maar tis door de HA van niet bevestigd. Eignelijk maar op 1 punt; ik ken een geweten en (probeer) rekening te houden met andere mensen.

Volgens hebben hebben borderliners dat niet. Klopt dat? Want ik heb van sommige mensen in mijn omgeving gehoord dat zij er niet raar van zouden opkijken als ik borderline blijk te hebben. Ze kunnen mij zo erg herkennen in alle symtomen (wel van internet, maar van betrouwbare site's).

Is dat echt zo dat Borderliner's geen "geweten"/schuldgevoel hebben en dat zij geen rekening proberen houden met anderen?

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:04

ik heb een geweten(veeeeeeeeel te goed soms) kan zelfs geen leugentje om bestwil maken.
en hou juist teveel rekening met anderen waardoor ik mijzelf vergeet.
wat heb jij een aparte HA...
[edit] ik ben nog niet gediagnostiseerd, dinsdag hoor ik of het wel of niet zo is.

maar als het niet zo is kijk ik raar op Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 22:16

Nou ik heb wel een geweten hoor.....en houdt ook rekening met andere mensen....vind het een beetje een raar voorbeeld.

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 02:25

Borderliners geen geweten? Bij mij juist het tegenovergestelde! Als borderliner zijn de mensen om je heen heel belangrijk voor je, daar doen ze alles voor om ze niet kwijt te raken. Denk niet dat geen geweten daarbij helpt he Tong uitsteken

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 10:54

Kijk dat bedoel ik dus, ik vond het ook wat raar klinken.
Toen ik dat zei tegen mijn HA legde hij dat zo uit: Borderliners hebben de mensen om zich heen nodig omdat ze bang zijn om alleen gelaten te worden. En ze zouden er alles aan doen om die mensen bij zich te houden. Daarvoor kunnen ze vanalles doen, van smeken/vragen om te blijven tot een heel dramatisch toneelstuk. Maar als ze daarna terug horen wat ze gedaan hebben, hebben ze er geen spijt van. Ookal kunnen ze soms diegene gekwetst hebben...

Ik ga er nog maar eens over praten met de SMW bij ons op school, die heeft me tot nu toe heel erg goed geholpen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 10:55

ik heb ook bordie, en loopt een heel topic over op bokt.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:05

Tatjanaa schreef:
Toen ik dat zei tegen mijn HA legde hij dat zo uit: Borderliners hebben de mensen om zich heen nodig omdat ze bang zijn om alleen gelaten te worden.(klopt) En ze zouden er alles aan doen om die mensen bij zich te houden.(in heel extreme gevallen gebeurt dat inderdaad) Daarvoor kunnen ze vanalles doen, van smeken/vragen om te blijven tot een heel dramatisch toneelstuk.(kan in hele extreme gevallen, maar volgens mij niet letterlijk van smeken) Maar als ze daarna terug horen wat ze gedaan hebben, hebben ze er(dus wel) spijt van(maar in mijn geval weet ik vaak niet eens meer wat ik gedaan heb en doet het me wel wat als ik iemand gekwetst heb en kan ook heel goed sorry zeggen en het menen Knipoog. Ookal kunnen ze soms diegene gekwetst hebben...

.

maar dit is zoals ik het zie Knipoog

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:14

en geen geweten hebben en zo valt meer onder anti sociaal stoornis.

luvlambiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:21

(vriendin van luvlambiek): Me broertje heeft t waarschijnlijk ook. Bij ons is verteld dat 40% v'd borderliners op jonge leeftijd is genezen( vermindert) nadat ze 3 jaar in een soort van inrichting gezeten hebben. waar dus met ze gepraat word, en gezorgt word dat ze goed hun medicijnen nemen. En rond je 40ste neemt borderline af. En kun je dr zelfs helemaal van genezen zijn. Dus er is hoop Lachen van het afgekeurd worden voor werk is niks over verteld, als je goede medicatie neemt, zal dat denk ik niet hoeven.
Sterkte (F)

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:10

_MelloW_ ja zoals jij het zegt klopt het meer ja. Borderline zit echt raar in elkaar en kan echt heel vervelend zijn...

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:13

Ook ik zal me melden maar reageer niet veel op deze topics.. Ik heb vers training gedaan via riagg.. Als je meer wil weten stuur gerust een pb

schriklint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 01:00

en weer bedankt allemaal.
ik mag mee praten in hk topic onder dit acount.
En idd dat geen geweten hebben herken ik niet, ik heb juist een ontzettend geweten! Als ik iets heb gedaan waarvan ik later denk dat het echt niet kon lig ik soms maanden te piekeren en slaap er slecht van! Heb dan ook telkens de drang om er over te praten, steeds weer.somminge mensen worden danhelemaal ziek van me omdat ik het er weer over moet hebben, dat is een bepaalde dwang van mij. Ik weet niet of jullie ook dwang gedachtes hebben?

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 01:04

ook ik heb vers training gedaan bij ggz/riagg
en ben gediagnosticeerd met borderline
dus als je vragen hebt
mijn Haha! pm box staat voor je open