Tips voor het moment dat je het even niet ziet zitten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sjaslique

Tips voor het moment dat je het even niet ziet zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 22:02

Hey bokkers,

Ik heb het de laatste tijd enorm druk met een heleboel dingen. Ik merk heel duidelijk dat ik mezelf voorbij loop, maar ik kan mijn patroon gewoon niet veranderen. Doordeweeks ga ik naar school en heb een project van school, zaterdags rijdt ik paard en geef ik les, zondags werk ik en ergens tussendoor heb ik ook nog een vriend die aandacht wil, een paar ouders die aandacht willen en ik heb nog een bijrijdpaard. Al met al veel te doen en druk, maar heb steeds meer het idee dat ik binnenkort in ga storten. Wie heeft er tips om dit te voorkomen? Of heeft er iemand ervaring?

Alvast bedankt, moest mijn verhaal gewoon even kwijt.

xx_Merle

Re: Tips voor het moment dat je het even niet ziet zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:17

Als je nu al bang bent om in te storten zou ik het eeven wat rustiger aan gaan doen!
sterkte !

Hanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:20

Iets meer tijd voor je zelf nemen, en minder veel dingen doen. Klinkt makkelijker dan het is, maar je moet prioriteiten stellen wat je echt belangrijk vindt om te doen. Je loopt je zelf anders alleen maar voorbij, stort je in en kan je helemaal niks meer doen.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:23

Goed blijven eten ookal heb je geen trek, zoveel mogelijk op tijd naar bed gaan zodat je igg de hoogstnoodzakelijke rust krijgt.
Als je vage griepachtige klachten krijgt meteen rust nemen ongeacht hoe belangrijk alles ook is, dat is een teken dat je echt te ver bent gegaan. Probeer verder zoveel mogelijk te ontspannen, bijv een lekker bad, massage (twee vliegen in 1 klap, je vriend ook weer blij dat ie aan je mag zitten en jij wordt lekker los). Combineer zoveel mogelijk dingen, eet met je ouders en praat elkaar gelijk bij, als je iets moet lezen/ leren voor school doe dat lekker in bed enz. Stel prioriteiten en jij bent prioriteit numero uno.

Ben zelf ooit overwerkt geraakt, had twee jaar heel druk met paard, werk en avondstudie, geen vakantie geen vrije dagen tussendoor dus ik weet uit ervaring hoe fout dat kan gaan. Als ik grieperig ben zonder dat het heerst weet ik genoeg. Als je een keer goed "out" bent gegaan blijf je er altijd een beetje gevoelig voor dus wees wel voorzichtig.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:50

Oppassen hoor, beter nu even wat rustiger aan doen dan straks maanden thuis zitten uitzieken!

Sowieso proberen gezond te leven natuurlijk: groente en fruit eten, misschien wat extra vitamines slikken, veel drinken en regelmatig slapen. Geen al te gekke dingen doen en oppassen met alcohol ook...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 02:47

Mijn motto is 'geef jezelf een schop onder je kont en ga door', moet ik er ook wel eerlijk bij zeggen dat ik regelmatig denk 'ben benieuwd hoe lang het nog duurt voor ik door m'n benen zak'. Niet op de oplossing dus Knipoog

Proberen tijd te maken? Ik heb het momenteel heel erg druk op m'n werk, draai redelijk wat overuren, gezondheid gaat niet helemaal top (hart) en m'n paard heeft een aantal weken een hoop verzorging nodig gehad i.v.m. een vervelende wond (wat nu eindelijk wat beter gaat). Ik plan nu voorlopig niets meer in het weekend, neem het weekend lekker voor mezelf! Lekker tutten, maffen, knuffen met de paardjes, dingen die mij ontspannen en dingen die ik niet MOET.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 12:40

Neem tijd voor jezelf, las een uurtje per dag in waarop je even kan ontspannen, even een boek kan pakken om te lezen.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 13:23

Op de rem trappen!

Ik wilde ook alles en kon niets laten gaan en toen kreeg ik een burn-out en was ik bijna alles kwijt.

Je moet echt prioriteiten stellen en datgene wat niet noodzakelijk is op een lager pitje zetten.
Wees niet bang voor de reacties van mensen, als je gewoon netje uitlegd wat er is, moeten ze het toch begrijpen.
Begrijpen ze het niet zegt dat meer over die mensen dan over jou.

Succes!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 13:27

Ik heb dat ook gehad, ongeveer een jaar geleden, werk, avondopleiding, vrienden, paard, ouders...pffff. Ik heb vanaf toen elke week een avond uitgezocht die ik helemaal vrij ging houden. Het was even schuiven en plannen, maar toen had ik dus elke donderdag voor mijzelf. Ik sprak met niemand af, en ging dan lekker in bad, en daarna op de bank liggen en op tijd naar bed! Misschien helpt het voor jou ook.
Maar als je echt het idee hebt dat je op instorten staat, dan zou ik toch iets laten vallen.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:19

Mediteren!

Dit helpt echt!

Al zijn het onspanning oefeneningen, zo kun je in ieder geval ff tussendoor rustig ademen.

Ik heb precies hetzelfde als TS; er gebeuren zoveel dingen in mijn leven, dingen waar ik nu helemaal niets aan kan doen, maar wel nadelen heeft, maar ik heb ook deadlines van school, werk, stage, eigen huis, vriend, hond..noem maar op!

Door het mediteren kun je dingen net wat anders bekijken, en kun je de belangrijkste dingen eerst afwerken, etc..

Probeer het maar Ja

Echt ontspannen is echt belangrijk, anders krijg je fysieke problemen erbij!

xMargot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:30

af en toe een uurtje plannen helemaal voor jezelf. Dan koop je een flinke bak chocola of wat je maar lekker vind, laatje het bad vollopen en ga je even lekker ontspannen met een goed boek. het helpt echt!

Precipitator

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 16:31

Neem een weekje vakantie of ga eerder naar bed of stop met een van de dingen die je nu doet....maar een weekje vakantie lijkt mij het beste...

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 16:35

Ik denk dat een weekje vakantie opnemen niet zo makkelijk gaat op school...

Ik heb voor mezelf minstens 1 avond per week voor mezelf, liefst meer.
Ik durf dan ook best het huishouden te laten liggen, dan maar een zooitje.

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:19

Hoi,
Ik heb dat zelf ook een tijdje gehad.

Ik ben zelfs mijzelf voorbij gelopen, waardoor ik een auto-ongeluk door heb gehad.
Ik zag mijn leven voorbij flitsen.

Ik ben 3 weken thuis geweest, ben mijn baan verloren, en zelfs mjin relatie is er bijna kapot door gegaan, mijn paard stond dagen op stal.

Nu ben ik sinds een paar dagen weer aan het werken een nieuwe baan, vaker tijd voor mezelf, mijn vriend vrienden en natuurlijk mijn ouders.
Ik rij mijn paard bijna elke dag dik een uur en ook nog een lekkere flinke uitstap wandeling van 30 min. lekker uigebreid poetsen. Ik ben in 6 maanden tijd van ellende 10 kilo aangekomen ook dit verlies ik langzaam weer.

Ik voel me een stuk beter!
sorry hoor moest dit even kwijt!