Wat zouden jullie doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 20:27

Oke, zal het ff kort houden.
Ben 2 maanden gelden geopereerd aan een vergroeid bot in mijn hand.
Er zat echt een bobbel op en die is erafgehaald. Daarna een maand niet mogen werken, maar gelukkig had mijn werkgever iemand anders die die maand kon werken, dus probleem opgelost.
Nou het volgende probleem. Het bot is dus weer vergroeid, er zit weer een bobbel en die doet weer erg vervelend. Maar nou ben ik bang dat als i knaar de HA ga dat ie zegt dat i kweer geopereerd moet worden en dat kan dus niet vanweg emijn werk, kan er niet weer zolang tussenuit, dan hebben ze een probleem. (werk in een manege, erg leuk werk)
Maar wat zouden jullie doen in mijn geval, het is niet zo dat ik er heel veel pijn aan heb, maar het is gewoon een naar gevoel, je voelt echt dat er wat niet goed zit zeg maar maar het is niet zo dat het niet uit te houden is.
Maar het was de bedoeling dat die bult weg zou zijn en die is dus net zo hard weer terug gegroeid. Boos!

Lise81

Re: Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 00:03

Zou toch je even laten informeren door de HA of behandelend arts/chirurg van het ziekenhuis. Je hebt zelf altijd de keus of je wel of niet geopereerd wil worden er aan!
Je werkgever hoort jou in deze situaties bij te staan, en misschien een tijdelijke vervangen voor jou ziekteperiode te zoeken. Eigelijk is dat niet meer dan normaal.

Ken ook een meisje hadden ze ook zo'n bult verwijderd op de hand, groeide ook weer terug. Gebeurd denk ik wel vaker. (Ze is niet voor nog een operatie gegaan).

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 11:35

Jij hebt gewoon recht op ziekteverlof, dus als het nodig is dat je opnieuw geopereerd moet worden, hoef jij je echt niet druk te maken om je baan!

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 14:24

Ik zou er zeker niet mee door blijven lopen! Mijn vriend had ook iets met zijn pols en is ook gewoon door blijven werken..Die heeft er nu nog véél meer last van als eerst..En idd, zoals al gezegd werd, jij heb recht op je ziekteverlof, en uiteindelijk krij je er toch proberen mee als je hiermee door blijft werken..

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 22:47

tuurlijk heb ik er recht op!!! Maar de vorige keer hebben ze al met moeite een vervanger kunnen regelen, en ik ben bang dat dat nu niet meer lukt. Ik heb een hele toffe werkgever, maar ik wil hem niet in die situatie plaatsen (leuk he onmisbaar zijn haha) En naar HA gaan en stel dat ie zegt dat het geopereerd moet worden, en er dan nix mee doen en bijv een paar jaar later weer met dezelfde klacht komen is ook raar, ik hoop dat jullie het een beetje snappen.
De gedachte van ga en laat dr wat aan doen is vrij logisch, maar ik wil dus mijn werkgeven geen probleem bezorgen. (ze doen daar heel veel voor mij vandaar)

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:59

Ik denk dat je in dit geval echt aan jezelf moet denken, ook als is dit niet wat je wilt horen.
Ik zal gewoon naar de HA gaan, en ook het probleem van je werk voorleggen.
Ook zal ik het met je werkgever bespreken!!
Sterkte ermee!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 22:55

Mloesje schreef:
Ik denk dat je in dit geval echt aan jezelf moet denken, ook als is dit niet wat je wilt horen.
Ik zal gewoon naar de HA gaan, en ook het probleem van je werk voorleggen.
Ook zal ik het met je werkgever bespreken!!
Sterkte ermee!

idd helemaal mee eens, echt doen hoor! Ach gut

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 11:10

Ik zou naar de huisarts gaan en er naar laten kijken. Ik kan me voorstellen dat als het telkens terugomt opereren niet zoveel zin heeft, maar misschien kunnen ze wat anders.

het is natuurlijk ook niet zo dat als je naar de huisarts gaat dat je dan meteen akkoord gaat met een operatie. Je mag als patient ALTIJD zelf daar voor een keuze maken als je de voors en tegens hebt afgewogen.

Gewoon voor een adviesje naar de huisarts.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 13:35

Ik zou er ook gewoon naar laten kijken, misschien is het wel niet nodig om opnieuw geopereerd te worden en maak je je voor niks druk. Als je wel geopereerd moet worden kun je toch nog altijd zien?
Ik zou het persoonlijk dan wel doen. Je hebt inderdaad recht op ziekteverlof en ik denk dat je gezondheid toch belangrijker is dan je baan!