Wat zijn jullie ervaringen met een dietiste?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Wat zijn jullie ervaringen met een dietiste?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 14:01

Ik heb besloten dat ik ga proberen af te vallen met behulp van een dietiste!

Ik heb er erg lang overnagedacht...... Ik ben vorig jaar 20 kilo afgevallen in mijn eentje, ik was erg gedreven omdat ik best veel overgewicht had. Het ging uit met mn vriendje ik had het gevoel dat ik als ik was zoals ik toen was nooit een nieuwe vriend zou krijgen dus ik ging afvallen. In 4 maanden tijd was ik 20 kilo lichter. Ik heb een geweldige zomer gehad want voor me gevoel was ik slank! ik wilde eigenlijk nog wel wat slanker zijn maar was al erg blij met het resultaat.

Voor ik hier aan begon was ik verslaafd aan suiker. Ik werd er zelfs depressief van zoveel suiker at ik.
Als ik me rot voelde ging ik eten met het gevolg ik nog meer suiker binnen kreeg. De overstap van zoveel suiker naar niet meer veel suiker was voor mij zo moeilijk. Ik heb er zolang overgedaan voor ik de disipline kreeg om echt af te gaan vallen en beter te gaan eten...

Ik merk nu dat ik weer in mijn oude patroon begin te vervallen ik ben in de loop van de tijd denk ik weer een kilo of 5 aangekomen en dat gaat dus de verkeerde kant op! Dat is gekomen sinds ik niet meer rijd. Ben in november aan mn ogen geopereerd en mocht toen tot januari niet rijden ivm stof. Ik heb in januari een zaak overgenomen en werk nu elke dag van 10 tot 10 dus het is er nog niet van gekomen ( voor die tijd reed ik elke dag) Ik beweeg nog wel veel want ik werk in een zonnestudio en loop heel veel en ga veel de trap op en af.

Ik merk nu aan mezelf dat ik weer depressief word, ik voel me weer vaker rot vooral als ik wat gegeten heb wat niet gezond is (schuldgevoel) en wil dat het nu echt eens afgelopen is.
Ik wil weer kilo's kwijt het kan me niet schelen hoe maar wil er nu gewoon vanaf Huilen

Nu heb ik vandaag na lang twijfelen de dietiste gebeld en ik heb volgende week donderdag een afspraak, maar weet totaal niet wat ik moet verwachten. Ze zal zeker gaan zeggen dat ik aardappels en groente moet gaan eten en dat is iets wat ik dus niet eet. Het is niet alleen dat ik het vies vind maar waarschijnlijk zit het ook tussen mijn oren. Ik ga kokhalzen als ik groente moet eten en dat moet ik afleren. Ik moet beginnen met groente eten maar van alleen het idee al word ik misselijk. Ik wil het leren maar het lijkt me zo verschrikkelijk moeilijk.

Het is ook lastig want ik durf nooit ergens te blijven eten omdat ik niks lust en mensen vinden dat raar of aanstellerig!

Ik hoop zo dat ik doormiddel van de dietiste een goed eet patroon krijg en normaal gezond kan gaan leren eten en ik een hoop afval!

wat hebben jullie gehad aan een dietiste, hoeveel ben je afgevallen in hoeveel tijd?

Dit was ik eerst
Afbeelding

en dit was ik 20 kilo lichter
Afbeelding

Als ik dit zo zie wil ik zo graag mooi slank zijn! maar het is zoooooooooooooooo verschrikkelijk moeilijk Huilen

Nanda

Re: Wat zijn jullie ervaringen met een dietiste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 14:19

-20 + 5= nog altijd -15 kilo hoor. Dat is nog altijd een prestatie om trots op te zijn. Knipoog
Je zegt dat je bang bent dat de dietiste zegt dat je aardappelen en groente moet gaan eten. op welke wijze ben jij die 20 kilo afgevallen dan?.
Waar houd jij dan wel van? Daar houdt zij echt wel rekening mee hoor!!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 14:31

ik houd van dingen die niet gezond zijn Clown

Ik lus geen bruin brood, zoiezo al niks met pitjes etc er in.
Ik lust dus geen groente, reken maar uit waar overal groente in zit.
vlees eet ik zelde, als ik het eet is het een stukje biefstuk of kip verder niks.
van vis lust ik alleen kibbeling wat juist weer niet goed is.
Wat er uit ziet als een vis begin ik al niet eens aan! Ik heb wel zalm en een wit soort vis geproefd maar vond het ontzettend vies.

Ik eet voornamelijk brood
Ik ben wel weer begonnen met meer fruit eten.

Ik ben 20 kilo afgevallen door te gaan ontbijten en te lunchen wat er nu weer vaak bij in schiet

Ik at meestal halvewege de middag pas voor het eerst om die reden had ik savonds na 8 vaak honger en ging ik snaaien (niet goed dus)

ik ben toen gaan ontbijten met magere joghurt met crusli omdat ik iets droogs niet weg krijg smorgens. Ik deed een half uur over een broodje zo slecht kreeg ik het weg. En gaan luchen gewoon met brood. Ik ben veel water gaan drinken ipv cola, ik was zo verslaafd aan cola dat ik pijn in mn hoofd kreeg als ik het niet dronk zoveel cola dronk ik.

Nu eet ik weer veel te vaak dingen als eiersalade omdat na als die tijd de gezonde dingen te eten dat ete me niet meer smaakt. Ik moet weer vaker gezonde dingen ook op brood gaan eten magere dingen.

Ik weet het allemaal wel maar als ik het niet lekker genoeg vind eet ik niet. ik kan gerust de hele dag niks eten, maar savonds komt de zoete kouwer dan weer in me naar boven en wil ik weer gaan snaaien.

daarom hoop ik dat ik doormiddel van de dietiste een regelmatig eet patroon krijg.

En ik weet ook wel dat ik goed is dat ik ben afgevallen maar ik weet preccies hoe het gaat als ik nu zo door ga dan weeg ik straks nog meer als ik woog voor ik afviel. Mijn familie is allemaal hun hele leven op dieet en ik dus ook, dat maakt het zo verdomde moeilijk want moet er voor de rest van mn leven op letten anders kom ik zo weer aan. zoals nu dus

Liveyourlife

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 14:36

Ik denk dat het heel goed is dat je hulp gaat zoeken van een diëtiste. Niet dat ik vind dat je nu zo nodig af moet vallen, met jouw overgewicht valt het echt wel mee. Maar als je af wilt vallen is het goed om dit niet op eigen houtje te doen maar met behulp van een diëtiste. Ga gewoon met haar in overleg en geef duidelijk aan wat je wel en niet lust. Samen kom je er zeker wel uit.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 14:44

ja maar het zit er dik in dat ik dingen moet geen eten die ik dus niet lust. Want ik moet veel gezonde dingen eten als ik wil afvallen en vraag me af of me dat gaat lukken

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 14:55

Je ziet er heel goed uit op de onderste foto, hang die op een prominent duidelijk zichtbare plek als extra stimulans om te letten op wat je eet en vooral wanneer je wat eet. Ook op de bovenste foto ben je nog leuk om te zien, alleen met wat meer Breitling om van te houden zou Garfield zeggen Knipoog .
Je hebt moeite met regelmaat te brengen in je eetpatroon en ik denk dat je dat zelf moet aanpakken en hij/ zij kan daar heel goed bij helpen. Ze heeft igg genoeg tips voor op het menu dus er moet haast wel iets tussen zitten wat jij ook lust.

Vlees kun je gedeeltelijk vervangen door kaas en noten dus die mis je niet echt maar het zijn wel vette hapjes, vooral de kaas is een dikmaker!!!
Misschien zou je rijst en pasta kunnen proberen en toch proberen groente te eten, desnoods fijngemalen/ gesneden verwerkt ergens in als bijv een quiche of in soep.
Volgens mij eet je wel yoghurt, je zou eens bij de drogist een zakje zemelen kunnen kopen en die door de yoghurt, soep enz kunnen mengen. Met yoghurt even laten staan zodat het een lekkere klontvrije brij wordt. Voordeel van zemelen is dat het de darmen stimuleerd en een goede darmwerking is altijd een voorwaarde om je lekker in je vel te voelen. Bovendien hebben zemelen doordat ze de darmen eens lekker aan het werk zetten het bijkomend voordeel dat je dus minder trek hebt vanwege het verzadigde gevoel uit je darmen.
Verder veel water drinken (stilt hongergevoel) en fruit is altijd goed, ook weer lekkere combi met yoghurt.

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:02

je lust fruit, brood, yoghurt en evt een stukje kip. Dan heb je al de belangrijkste voedingsstoffen te pakken hoor. Dan zie ik het echt niet zo somber in bij de dietiste hoor!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 15:32

ja maarja om dat elke dag te eten zie ik ook niet zitten Haha!
mn moeder wil me graag helpen maar weet van narig heid niet wat ze voor me moet kopen, als ze vraagt wat ik wil eten savonds weet ik het zelf niet eens, laat staan hoe zij dan weet wat ze voor me mee moet nemen.

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:49

Van macoroni of rijst houd je dus ook niet? Haha!
En roerbakgroente?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 16:16

jawel dat lust ik wel maar van pasta's word je ook weer dik, dus is ook niet verstandig om te eten Haha!

de enige manier waarop ik groente lust is in groente soep, en dan moet het zo lang staan dat het een beetje een dikke pap word met vermesellie (weet niet hoe je het schrijft) en ook dat is weer niet goed om af te slanken Haha!

rijst moet ik weer eten met satesaus anders is het voor mij te droog om weg te krijgen en ook daar word je weer tonnetje rond van. Begin je al te snappen waarom het voor mij zo moeilijk is een maaltijd te kiezen? Tong uitsteken

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 16:57

Haha!
Ik snap wel waarom je te dik was. En weer aankomt. Want wat je zelf al zegt, gezonde dingen eet je niet en lust je niet. (Ik ben een nuchtere hollander wat dat betreft: van mij zou je het gewoon moeten leren eten Tong uitsteken )
Brood eten als je koolhydraatgevoelig bent, vooral witbrood (wat je dus blijkbaar kiest omdat je bruin niet lekker vind) is geen aanrader.

Oftewel; je zult creatief moeten zijn. Rijst met satésaus is natuurlijk absurd, er zijn genoeg alternatieven te verzinnen..(natter houden door minder water weg te gooien, andere soort rijst kopen, notenrijst, sojasaus erdoor, salsasaus erdoor, noem maar op)
Houd je niet van vlees, groente en aardappelen, dan mis je belangrijke zaken in je dieet die juist zorgen dat je afvalt. Probeer dan idd kip, pasta (volkoren - zolang je daar een beperkte portie van neemt word je daar echt niet meteen dik van), en probeer toch een groente te vinden die je lekker vindt (er is zóveel heerlijks, rauwkost, gekookt, gegrild, gebakken, noem maar op. Zit vast wel íets tussen...)

De vraag is alleen: hoeveel moeite wil je er voor doen? Je wil afvallen maakt niet uit hoe schrijf je; ik zou daar maar eens mee begnnen dat te beperken tot: gezond en blijvend...

Misschien dat de dietiste je wel kan adviseren mbt alternatieve voedingsmiddelen en producten en gerechten, maar ze zal geen wonderen verrichten. Gezien je post weet je eigenlijk precies waar het aan schort - en de oplossing ligt....

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 17:36

ja dat weet ik ook wel, maar ik kan wel wat hulp gebruiken bij het bedenken hoe en wat ik dan moet eten.

Ik weet ook heel goed dat ik gewoon groenten etc zou moeten eten. Maar vind het zo moeilijk om dat weg te krijgen. En dan eet ik te weinig voor een goede maaltijd met gevolg ik savonds weer honger krijg en ga snaaien waardoor ik weer aankom.

Ik moet zeggen dat ik vorg jaar zo gedreven was door het afvallen dat ik er toen heel goed vanaf kom blijven savonds omdat ik toen echt wist dat ik afviel. Nu moet ik die stap weer over om net ff een paar kilo er af te krijgen waardoor ik weer gedreven word om verder te gaan. Maar het begin is zo moeilijk. Daarom hoop ik dat ik dat begin kan maken met hulp om dan weer verder te gaan! wat als het er eenmaal afgaat weet ik van mezelf dat ik het wel vol kan houden

Roxy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:46

Kun je niet als je lekker honger hebt gewoon fruit pakken ? Ik heb in de avond ook altijd lekker honger of ik negeer het ( wat soms vreselijk lastig is ) of ik pak een stukje fruit Knipoog En natuurlijk neem ik soms wat lekkers vooral in het weekend dan heb ik echt lekker honger doordeweeks niet echt eigenlijk. Knipoog
Maar in het weekend pak ik ook soms gewoon appel. En de dieëtiste ( of hoe je het schrijft Tong uitsteken ) die is volgens mij ook om dingen te bedenken wat jij wel kunt eten, maar goed dat weet ik ook niet zeker hoor Knipoog in ieder geval héél veel succes Knipoog

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:47

Van bruin brood, pasta, aardappelen en rijst kun je gewoon bijna niet dik worden of je moet absurde hoeveelheden wegwerken. Het zijn de jus, sauzen en desserts die een maaltijd een vette hap maken. Rode saus kan overigens releatief weinig kwaad in normale hoeveelheden. Kaassaus en champignnsaus zijn juist bijzonder dikmakend. Teveel fruit en yoghurt is trouwens ook niet goed.
Kijk anders eens op internet of een dumpboekenwinkel voor leuke ideeen.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 21:52

van bruin brood worden sommige mensen wel degelijk dik.
Mijn dietiste ervaring? Die was ronduit klote. Middelbare school, ik had het moeilijk met mn gewicht en wilde alles doen om af te vallen. Ik braaf naar de dietiste: geen snoep, weinig suiker, geen vet en veel bruin brood.
Prima, maar ik deed dat netjes en er ging geen kilo af!! Wel was ik de hele dag ziek, want ik had een hekel aan brood en ging letterlijk bijna over mn nek bij de gedachte alleen al (waardoor ik dus of brood maar wegpropte en misselijk werd, of niks at en dan zat te shaken van de honger). Maargoed, wat moet dat moet he?

Afijn, uiteindelijk werd dat dus echt heel vervelend, ik at bijna niks meer, viel nog geen halve kilo af en was echt ten einde raad, want ik deed mn best en niks hielp. Gevolg? Dat zal iedereen kunnen snappen? Knipoog

En wat blijkt jaren later de "grap"? Ik ben dus allergisch voor tarwe! Mijn afkeer van brood was ronduit terecht, maar ik ben er dus alleen maar gruwelijk voor afgezeken door velen. Ik stelde me aan, moest niet zeuren enz. Zo ook de dietiste...
Ik ging tarwe vrij eten, maar verder niks aangepast (sterker nog, at misschien wel meer extra'tjes of zgn ongezonde dingen als daarvoor omdat ik niet altijd zin heb om ontbijtboek, cornflakes of speltbrood te eten en dus wel eens extra naar 'snack' als frituur grijp)
maargoed, 10 kilo eraf, binnen no time, zonder moeite.... Ik voel me 3 dubbel lekker: hoef niet meer tegen mn zin te eten omdat het gezond zou zijn, ben een stuk fitter en dus een stuk lichter Lachen

Ik zeg niet dat alle dietistes enz slecht zijn, regelmaat en gezond eten is altijd zinvol. Maar blijf dus toch naar jezelf luisteren, gezond is niet altijd gezond en voor mij was die dietiste dus psychisch echt dubbelzwaar daardoor..

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:40

Ik heb geen goede ervaring met dietistes ze zijn zo gedreven om je af te laten vallen en ben je niet afgevallen ja dan zijn ze teleurgesteld. Maja voor mij geen herhaling vatbaar doe het zelf wel

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 16:51

Ik heb heel veel hulp gehad van mijn diëtiste.
Ze spreekt toch veel moed in, en mocht toch veel blijven eten. Lachen