ik ben 18 jaar, maar ik word door de meeste mensen geschat als ong. 15 en dat vind ik echt niet leuk! Ook als ik drank haal bij de supermarkt, moet ik vaak mijn id laten zien, als ik een café voor 18+ inwandel moet ik me ook altijd identificeren, terwijl mijn vriendinnen van dezelfde leeftijd gewoon door kunnen lopen..
Ik vraag me af of jullie nog tips hebben om er wat ouder uit te zien, internet staat vol met sites over hoe je je jonger uit kunt zien, maar ouder ho maar! Ik ben ong. 1.75, ik ben niet mollig/gezet, maar ook niet superslank, ik denk gemiddeld, broekmaat ong. 38, verder een grote cup A. Ik heb kleine ogen, en een vrij lang gezicht, met haar tot net over mijn schouders. Ik draag meestal strakke spijkerbroeken, weleens hakken en vaak strakke coltruien of overhemden.
Heeft iemand nog toevallig kleding/make-up/gedragstips om ouder over te komen? Alvast heel erg bedankt!!
(ik heb dit probleem ook heel lang gehad/nog steeds) Ik denk dat er weinig aan te doen is, leg je er bij neer. En over 10 jaar heb je er alleen maar profijt van, dan zie jij er hartstikke jong uit, terwijl je al 'oud' bent .
Id-kaart altijd meenemen en ervan genieten. Er komt een dag dat je alleen maar blij bent dat je er jong uitziet.
Ken het wel een beetje, ben op mijn 19de en 20ste meerdere malen door de politie van de weg afgeplukt met mijn auto omdat ik volgens hun echt geen 18 kon zijn.
Ben nu 27 jaar en wordt nu nog steeds vaak jonger geschat... SUPER is dat.
das toevallig dat heb ik ook(en ik ben 23) als ik met mn dochter (5) in de supermarkt loop vragen mensen me vaak of ik haar zus ben?????? ik heb me daar aan dood geergert maargoed...als ik straks ouder ben dan kun je het ook zien als een compliment dus jah....maar snap je dilemma hoor..
ik heb het ook... moet me altijd overal legitimeren. ben nu 21 en wordt regelmatig 18 geschat. met make-up gaat het nog aardig, maar als ik bij de paarden ben (geen make-up op de kop, haar simpel in een staart gebonden en vaak nog een petje op ook) dan is het helemaal erg moet zeggen dat je er wel aan went en ik denk dat ik er wel blij mee ben als ik 30 ben word ik dan ook jonger geschat
Nou , ik ben 29 en er zijn mensen die mij 18 schatten Ik werk in de thuis zorg dus het gesprek komt regelmatig naar voren. En echt iedereen valt steil achterover als ik ze vertel dat ik 29 ben. Ach, ik vind het niet erg hoor. Eerlijk gezegd voel ik mij ook geen 29.
Toen mijn moeder mij net had, kwam er een keer iemand aan de deur die aan mijn moeder vroeg " is je moeder ook thuis misschien" haha, ik heb het dus van geen vreemde duidelijk!
Laatst bijgewerkt door Jeannine op 23-02-07 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik heb dit ook, ik ben 24 en ik wordt ook vaak jonger geschat. Als ik ergens voor mijn werk kom, denken ze altijd dat ik de stagaire ben. Neem je ID mee, en wees er maar blij mee. Over 10 jaar wil je niet anders
Ik heb geen idee wat je eraan kan doen, want ik had het vroeger zelf ook. Inmiddels ben ik 36 en ik wordt nog steeds jonger geschat. Echt super!!! Dus ik zou zeggen, nog even geduld en dan ben je er echt heel erg blij mee.... Geloof me!!
hihi ik heb het ook ben nu 23 en word ook nog wel eens jaar of 16 geschat ofzo haha idd vooral in het paarden kloffie
Ben niet vaak geweigerd vroeger... gelukkig maar zelf als ik nu nog wel eens uit ga heb ik het gevoel dalijk weigeren ze me ofzo maar goed dat hebben we gelukkig het legitimatie bewijs nog
Vind het nu ook minder erg... heb me er ook gewoon bij neergelegd... zie er nogsteeds jong uit al hoewel ik me wel betrap op steeds meer rimpels haah
Was trouwens wel komisch paar jaar terug.. sprong ik met m n pony tussen de paarden... vroeg een man.. ben je niet verkeerd pony is volgende week hoor whaahha ik zo nee ben al 18 ohohohoh haha dat had ik dus echt niet verwacht zegt ie
Laatst bijgewerkt door Zondebokje op 23-02-07 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Tsjonge dit komt me bekend voor Ik ben 19 en wordt altijd op 14/15 geschat. Ik ben 1.69, weeg 55 kilo en heb kleine cup B, ook gebruik ik nooit make-up wegens allergie. Als ik samen met met 15 jarige zusje ergens heen ga denkt iedereen altijd dat zij ouder is. Heel erg vind ik het overigens niet, ik maak er juist gebruik van Ik krijg vaak 'kinderkorting' bij musea en film, in de rij bij de supermarkt en de bakker laat iedereen mij altijd voor gaan, en ik kan op alle maten pony's rijden (nouja, shetlanders uitgezonderd) omdat ik redelijk klein en licht ben. Ik probeer het dan ook als een voordeel te zien en ga er positief mee om. Natuurlijk is het soms vervelend, en kan je je dr vreselijk aan ergeren, maar dat heeft in mijn ogen niet zoveel zin. Wees blij met hoe je bent
nou heb jij marzel nadya druk leven en veel zorgen krijg je snel rimpels van toch
Tja, een druk leven heb ik altijd gehad en zorgen ook, vooral vroeger, nu gelukkig niet meer. Het zal een kwestie van genen en leefwijze zijn, hoor. Ik eet wel heel gezond, drink veel water, slaap veel en doe rustig aan met de zon. Dat helpt ook, denk ik. Daarbij vind ik persoonlijk een heel glad gezicht minder interessant dan een gezicht met hier en daar een rimpeltje. Als ik die gladde 'barbie' foto's van mezelf van een aantal jaren geleden terugzie, moet ik toch wel een beetje lachen..... Maar hoe dan ook, het is toch wel fijn om jonger geschat te worden als je richting 40 gaat, hahaha.....
ik heb het andersom ook niet altijd even leuk aan mij vroegen ze toen ik 16 was waneer ik het huis uit ging en aan mijn zus van 23 naar welke middelbare school ze ging oops
ja is ook zo hoor nadya zeker fijn dat je jonger geschat word ze noemen mij ook heel vaak eenpopje of een barbie pop dat vind ik niet leuk ... vind barbiepop niet echt een compliment
Ik drink niet echt veel misschien maar meer gaan doen ik gebruikte vroeger altijd een handcreme op mn gezicht mn moeder zei al moet je niet doenn niet goed voor je huid... maar omdat ik altijd zo droge huis heb en die creme zo fijn lekker blijven smeren natuurlijk mn moeder zegt dat ik daardoor die beetje rimpelhuis heb gekregen is niet erg hoor maar in zon licht zie je het wel goed al zeg ik het zelf
Altijd schoenen met een hakje aan en niet te fleurige kleding. Ook geen korte rokjes of diep decollete, dan lijkt het net of je wanhpig ouder wilt lijken.
Ik ken het probleem, ben 20 en werd laatst weer 15 geschat (auw). En eerlijk gezegd is het voor mij een innerlijk feestje als ik drank meekrijg of ergens binnenkom zonder ID. Maar ik ga dan ook nooit op stap of drank halen zonder ID.
Wat veel verhalen, dat verbaast me wel! Helaas kan ik er niet zo om lachen, het begint me steeds meer te irriteren eigenlijk! Ik heb helaas ook geen foto. Weten jullie ook hoe je make-up kunt gebruiken om wat volwassener te lijken? Gewoon donker? En welke punten zouden jullie wat donkerder maken of juist oplichten? Thnks!
Bekend probleem. Ik heb er vroeger flink de balen van gehad. Tegenwoordig kan ik de lol er wel van inzien. Zeker als mensen beginnen te stuntelen als je ze vriendelijk vertelt dat je wat ouder bent dan ze verwachten .
Twee jaar geleden was ik een begeleider bij een kinderkamp (ik was toen 19). Ik stond klaar met de fiets om de kinderen terug te brengen. Komt één van de leiding naar me toe met het verzoek om weer op de berg te gaan zitten omdat alleen de begeleiding de fietsen al mocht gaan halen. De oudste kinderen daar waren 12 jaar (groep 8) .
De laatste keer dat ik mijn ID moest laten zien omdat men zeker wilde weten dat ik 18+ was (en dus de kroeg in mocht) was in Nieuw-Zeeland. Ik was toen 26.
Ben overigens de afgelopen jaren structureel 23/24 geschat, inmiddels zit ik op 27/28. Op papier ben ik bijna 33.
Als je straks 20+ bent, dan kun je erom lachen. En als 30+ helemaal (zoals ik nu doe ). Maar ik kan me voorstellen dat het voor een 18-jarige niet leuk is om steeds voor 15 te worden aangezien. Ik kan erover meepraten... Hoewel ik het vertikte om me 'ouder te kleden' of make-up te gebruiken, de kroeg kwam ik toch wel in (ID-beleid was toen nog niet zo streng als nu en so what, ik was 18) dus daar hoefde ik het niet voor te doen.
Tips kan ik je dus niet geven, ik heb daar zelf nooit aan meegedaan. Ik kan je alleen aanraden je ID bij je te hebben zodat je iig kunt bewijzen dat je ouder bent dan men denkt.