Angst voor "leuke" dieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Angst voor "leuke" dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 23:22

Toen ik een jaar of tien was was het helemaal hip om lieveheersbeestjes te vangen en in een potje te stoppen. Don't ask me why, maar dat was toendertijd helemaal je van het.

Dus ik en een dinnetje op een mooie dag heersbeestjes gaan vangen. De buit was gigantisch en al snel zat er een heel jampotje vol. Nadat ik thuis was gekomen zette ik het bewuste potje op mijn slaapkamer.

Jullie kunnen vast wel raden wat er gebeurd was toen ik weer terug kwam op mijn slaapkamer Clown

Ik heb drie nachten bij mijn ouders geslapen en heb nog weken na het gevalletje die vreselijke beesten gevonden.

Ik heb er letterlijk een trauma aan overgehouden Vork Als ik zo'n beest zie begin ik te gillen Nagelbijten / Gniffelen

Hoewel er weinig mensen zijn die zullen snappen wát er eng is aan een lieveheersbeestje Clown , ben ik toch niet de enige met een fobie voor lieveheersbeestjes, wat bleek uit een topic op Uit De Kunst Knipoog

Ik ben erg benieuwd of er bokkers zijn die ook van zulke trauma's hebben Haha!

Ben je bijvoorbeeld bang voor regenwormen, lieve kleine kuikentjes of schattige vlinders, vertel dan hier je verhaal Clown

Ogrop

Re: Angst voor "leuke" dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 23:24

Wauw dat is heftig, een trauma voor een lieveheersbeestje.
Ik denk even; ik denk niet dat ik een trauma heb nee Nagelbijten / Gniffelen Toch nie voor leuke beestjes. (wel voor te bellen met een vaste telefoon. haha)

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 23:24

Ik vind lieveheersbeestjes wel leuk (totdat ze gaan plassen op je hand, getver), maar een vriendje dat ik vroeger had vond ze doodeng:P Je bent dus niet de enige (al snap ik zelf niet echt wat er eng aan is).

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 23:26

Eerst was ik er niet bang voor maar nu wel soms (heel raar) ik ben ook al bang voor een vlinder als ze te lang op mijn hand gaat zitten ofso Tong uitsteken

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 23:26

ik ben dus doods bang voor spinnen waarom weet ik niet! Vroeger pakte ik ze ook gewoon op ofzo, nu doe ik dat echt niet meer. Ik vind die beesten ook gewoon vies Tong uitsteken !

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 23:27

Ach jeetje Haha! Kan me wel voorstellen dat je daar ietwat panisch van wordt. Heb die beestjes ook verzameld, want als je ze weer vrijliet, dan mocht je een wens doen, dus ik mocht dan heel veel wensen doen Haha! Dat was denk ik de achterliggende gedachte Knipoog

Maar enge beesten... Buiten het normale genre van spinnen & wespen zou ik eigenlijk geen lieve beesten weten waar ik bang voor ben, eerlijk gezegd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 23:27

Ooeeeh Nagelbijten / Gniffelen
Ik leef met je mee meid Ach gut
Zoo eng he "vroeger" Clown, Was er in Spanje een lieveheersbeestjes plaag nou en ik had dus een Zwart met geel gestippeld zwempakje aan en natuuuurlijk daar komen een paar miljoen lieveheersbeestjes aan vliegen Nagelbijten / Gniffelen.
Ik zat letterlijk helemaal onder die beesten je zag alleen mijn ogen nog, nou ik in het zwembad gesprongen en hele zwembad vol Lieveheestbeestjes Haha!

margot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 23:29

ik heb eerlijk gezegd niet zo veel met die lieveheerbeestjes, heb er namelijk een keer prongelijk een op gegeten.. Nagelbijten / Gniffelen
ik lag lekker te slapen en voelde wat op mijn gezicht tegen de tijd dat ik in de gaten had wat het was, was dat beesje al in mijn mond gekropen en toen deed ik net mijn mond dicht; tussen mijn tanden zat ie.... brrr als ik er aan denk krijg ik weer kippevel én kotstneigingen.. die smaak..... Misselijk

*edit*
er komen nog wat trauma's omhoog:
op een zomer nacht hoorde ik een keer de sprinkhanen wel erg dichtbij, maar ik schonk er geen aandacht aan.. toen draaide ik mij om in bed en...... SPLAT.. daar lag ik dan op 2 van die vieze beesten die zich op een of andere manier in mijn bed terecht zijn gekomen, toen ik het licht aan deed, zat familie sprinkhaan mij aan te kijken. ik heb een week bij m'n ouders geslapen.
Laatst bijgewerkt door margot123 op 22-02-07 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 23:30

ik voor mieren :p. Komt omdat toen ik 6/7 was mijn hele kamer vol met mieren liep:s. Ik had mijn vader 's nachts geroepen en zei dat ik een mier over mijn pop had zien lopen, maar dat geloofde hij niet (omdat mijn broer autisme heeft en zei ook altijd dat soort dingen maar die waren er niet). En toen ik 's ochtends wakker werd zag ik overal om me heen mieren!!

En nu ben ik dus bang voor mieren

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 23:31

Hahaha, sorry dat ik moet lachen, maar ik vind je verhaal wel echt: Haha!
Typisch gevalletje dus van eigen schuld dikke bult... Nagelbijten / Gniffelen

Ik ben helemaal niet snel bang van beestjes en diertjes, maar pissebedden en regenwormen/larven/mades vind ik echt zooooooooo enorm vies..... Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 23:32

Fairie schreef:
Hahaha, sorry dat ik moet lachen, maar ik vind je verhaal wel echt: Haha!
Typisch gevalletje dus van eigen schuld dikke bult... Nagelbijten / Gniffelen

Ik ben helemaal niet snel bang van beestjes en diertjes, maar pissebedden en regenwormen/larven/mades vind ik echt zooooooooo enorm vies..... Tong uitsteken

Ik moet er stiekem ook heel hard om lachen Haha! Alleen als ik zo'n beest zie dan lach ik niet meer Nagelbijten / Gniffelen Clown

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 23:34

Wespen ..
Vreselijk .. Nagelbijten / Gniffelen
Ben er al vake rop gaan staan, in mn mond gehad ed ..
Vreselijk, als ik er nu een zie ga ik rennen .. Clown

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 23:34

Ehhhhh geen lieveheersbeestjesfobie, wel een zware voor kikkers. Volgens sommigen vallen die onder 'leuke' diertjes.. Wat mij betreft echt niet. Ben er 2 jaar geleden ofzo voor bij een psycholoog geweest maar die had een belachelijke aanpak dus daar hield ik het snel voor gezien. De tijd heelt alles, dit zal dus hopelijk ook wel vanzelf overgaan... En tot die tijd, de angstbuien nog maar even trotseren.

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 23:37

Ik vind het ook lachen om voor zo'n klein beestje bang te zijn (ik ben er wel bang voor Tong uitsteken heb al wat geschreven) maar ik vind sommige beetjes niet eng maar vies zoals maden of naaktslakken Tong uitsteken misschien komt dat omdat ik ze vroeger opat.......

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 23:38

vroeger was ik als de dood voor honden. Rende naar de andere kant van de straat voor een chuwawa (ofzo). Nu kan ik niet meer zinder honden xD

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 23:41

Sannert schreef:
Wespen ..

Wespen noem ik nou ook niet echt leuke dieren. Knipoog

Vlinders, ik vind vlinders maar vies. Zolang ze maar ergens vliegen vind ik het prima, maar dichtbij moet ik ze echt niet hebben.

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 00:03

Bahbahbah! Ik ken jou gevoel helemaal! Ik heb het alleen met kikkers. (bleh dat woord al). Vroeger was het bij ons helemaal in om wedstrijdje kikkervangen te doen. je had dan 2 groepjes en allebij de groepen hadden een paar emmers. en daar moest je zoveel mogelijk kikkers in doen. ging hardstikke goed totdat ik een kikker vast had die een oog en 2 poten miste. BAH! ik ben gillend naar huis gerend, handen gewast en sindsdien als ik een kikker zie gil ik het gewoon uit.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 00:13

Veirl schreef:
Sannert schreef:
Wespen ..

Wespen noem ik nou ook niet echt leuke dieren. Knipoog

Vlinders, ik vind vlinders maar vies. Zolang ze maar ergens vliegen vind ik het prima, maar dichtbij moet ik ze echt niet hebben.

Regenwormen nou ook niet echt bepaald .. Knipoog

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 00:20

Ben ik de enigste die het verhaal niet snapt? Clown Wat is er gebeurd in dat potje toen je terug kwam? Ze zijn dood gegaan, gooi je het potje toch om in de tuin.
Hihi, stiekem moet ik er wel om lachen.. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 00:24

Marchador schreef:
Ben ik de enigste die het verhaal niet snapt? Clown Wat is er gebeurd in dat potje toen je terug kwam? Ze zijn dood gegaan, gooi je het potje toch om in de tuin.
Hihi, stiekem moet ik er wel om lachen.. Haha!

Nee, de deksel was eraf gegaan waardoor er in elk gaatje, hoekje en kiertje van die beesten zaten Nagelbijten / Gniffelen

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 00:26

Okee helemaal duidelijk, ik snap het helemaal! Haha! Daar zou ik ook niet blij van worden

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 00:27

Ik vind lieveheersbeestjes zo'n walgelijke lucht hebben. Scheve mond Ik vind ze schattig om te zien, maar die lúcht! daar word ik gewoon naar van. Haha! (Moet er niet aan denken wat een walgelijke lucht er uit dat potje is gekomen toen je het opende Nagelbijten / Gniffelen ).

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 00:29

Hihi van sommige verhalen moet ik toch wel heel erg hard lachen. Haha!
Ik ben bang voor wespen, logisch want die zijn niet lief en leuk. Vork
Lieveheersbeestjes vind ik lief als ze rondvliegen/lopen, maar ze moeten niet op me gaan plassen, gatver!!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 00:37

haha Haha!
ik heb een fobie voor spinnen die bij elkaar zijn. Vroeger vond ik het wel leuk om ze te vangen, nu heb ik er dus een keer (toen was ik 6/7) een aantal gevangen en in een schoenendoos gedaan. Toen ik die opendeed vond ik al die wiebelende pootjes alolemaal maar vreselijk eng!
1 spinnetje kan ik btw nog wel handelen..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 00:43

Mieren met vleugels Huilen