Pijnstillers werken bij mij niet bij jullie wel??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyElmira

Pijnstillers werken bij mij niet bij jullie wel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 00:03

Hallo,

Ik heb ongeveer een drie kwart jaar met kiespijn gelopen en wil niet weten hoeveel pijnstillers ik ingenomen heb. Van paracetamol naar de ibuprofen en vanuit daar weer naar een grotere soort van de ibu ( weet de naam niet ). Op een gegeven moment werkte het niet meer en ookal nam ik er 4 achter elkaar, het had geen succes. Duss.. ik ben er echt van overtuigd dat pijnstillers alleen werken als je erin geloofd, wat jullie?

De reden dat ik trouwens zo'n kiespijn had was omdat er 1 kies los zat ( volgens dat nachttandarts, naar mijn idee was meneer gewoon lui) en ik moest een wortelkanaalbehandeling ondergaan. Dit is nu gedaan en kiespijn is grotendeels weg, wel heb ik nog wat kleine gaatjes die een irritant gevoel geven.

Gr. kim

Tempus_Fugit

Re: Pijnstillers werken bij mij niet bij jullie wel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 00:06

Ik denk ook dat pijnstillers groot en deels werken omdat men er in gelooft. Maar er moet ook wel iets van een pijnstillende stof in zitten.
Ik voel alleen dat pijnstillers werken, als ze juist weer uitgewerkt zijn.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 00:09

Ik heb ook een hele hoge pijngrens, en idd, soms kan ik 10 pillen per dag nemen, voordat ik ga merken dat de pijn iets minder wordt.. Maar mijn kiezen liggen allemaal in 2en door een val van een paard..

Toch moet ik zeggen dat naproxen-natrium, (zoals Aleve) het beste werkt. Maar dat is toch voor iedereen verschillend..

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 01:07

Het komt waarschijnlijk doordat je eraan gewend bent geraakt. Hoe vaker je pijnstillers neemt, hoe grotere dossering je nodig hebt.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 01:21

Ik heb vorig jaar voor de tweede keer een hernia gehad, en had super pijn. Normaal helpen alle pijnstillers wel. Toen niks!!! Boos!

Op recept van de huisarts heb ik toen paracodeine gehad. Dat is paracetamol met codeinefosfaat en dat hielp wel. Alleen het beinvloed je reactievermogen dus je kunt het helaas niet altijd gebruiken.
Inmiddels is de hernia weg en de pijn dus ook en hoef ik ze niet meer te slikken.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 11:29

Interessant zeg. Dat heb ik dus ook. Bij mij werken ze niet. En het komt zeker niet omdat ik er zoveel neem en daardoor de werking minder wordt. Ik neem ze namelijk bijna nooit omdat ze toch niet helpen Knipoog

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 11:31

Zowieso hoe meer pijnstillers je neemt, des te minder effect je veotl

daarnaast kan je een wortelkanaalontsteking echt niet verdoezelen onder pijnstillers, logisch dus dat je nog pijn voelt.

'gewone' pijnstillers maken de pijn niet weg maar verzachten het minimaal, dus zo dat het draaglijk wordt. Als pijnstillers pijn helemaal zouden verdoezelen, dan zouden ze niet in de winkelschappen liggen.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 11:32

Ik ken het...

Zelfs toen ik een morfine met paracetamol en ibuprofen-coctail kreeg, lag ik nog te creperen van de pijn na mn schouderoperatie....

Misschien zijn we gewoon watjes Clown

Anoniem

Ik hoor ook regelmatig mensen zeggen, ik neem een paracetamolletje en mijn hoofdpijn is weg oid.
Helaas , die kan ik weet ik hoeveel vreten en ik voel niks.

Als ik dan al wat neem is het Aleve, maar dan begin ik met 2 tegelijk anders schiet het nog nisk op
En vaak een paar uur later nog 1 en dan merk ik een lichte verbetering. Maar dat is zo minimaal dat ik nog languit op de bak lig.

Ik weet wel dat verdovingsspuiten het bij mij erg laat doen.
Ze doen het wel, maar de dokters willen al gaan snijden als ik nog geen verdovend gevoel heb. Ze staan dan ook erg verbaasd als ik au zeg Lachen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-02-07 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

CM_

bij iedereen werkt een bepaalde samenstelling het beste

zo heb ik naproxen voor mijn rug, en laatst gekregen voor mijn schouder, die werkt bij mij prima, ibuprofen werkt redelijk..

als je hele erge pijn hebt, kan de arts jou een sterkere voorschrijven
diclofenac helpt ook als de rest niet helpt, maar dat is echte rommel...

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 11:36

runningkawa schreef:
Ze doen het wel, maar de dokters willen al gaan snijden als ik nog geen verdovend gevoel heb. Ze staan dan ook erg verbaasd als ik au zeg Lachen

Oh ja! Dat heb ik ook - ik heb er gewoon 10 nodig (niet overdreven) als ik een kies moet laten trekken.....

Het enige wat écht wat hielp was die morfine dus.... (Tramadol) maar die krijg ik niet meer, na 8 weken was ik verslaafd en dat vond de dokter niet goed Clown

Ik heb nog Celebrex in de aanbieding - pas gekregen maar mag ik achteraf gezien niet innemen ivm mn hoge bloeddruk, damn....
Maar die valt ook half-half onder de opiaten geloof ik Vork

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 11:48

Barmat schreef:
runningkawa schreef:

Oh ja! Dat heb ik ook - ik heb er gewoon 10 nodig (niet overdreven) als ik een kies moet laten trekken.....

Het enige wat écht wat hielp was die morfine dus.... (Tramadol) maar die krijg ik niet meer, na 8 weken was ik verslaafd en dat vond de dokter niet goed Clown

Ik heb nog Celebrex in de aanbieding - pas gekregen maar mag ik achteraf gezien niet innemen ivm mn hoge bloeddruk, damn....
Maar die valt ook half-half onder de opiaten geloof ik Vork

RK; bij mij werken verdovings-spuiten bij de tandarts helemaal niet Boos!
Bharmat: Tramadol is rotspul. Dat heb ik ook ooit gehad maar daarvan waren de bijwerkingen (jeuk, droge keel, jeuk, jeuk, jeuk, jeuk, en depressief worden) zo erg dat ik het na 2 dagen weggegooid heb en de pijn voor lief heb genomen. Trouwens, die Tramadol hielp ook niet tegen de pijn Bloos
Celebrex bevat geen opium. Dat is gewoon een NSAID, en die helpt bij mij ook helemaal niks

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:20

Er zijn heel veel soorten pijnstillers, en ze werken allemaal op een andere manier.
Hoofdpijn is anders dan een griepje.
Je zal dan ook voor elke aandoening moeten kijken wat het beste werkt.

Lees eens onderstaande links, want daar staat het verschil goed beschreven.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pijnstiller
http://nl.wikipedia.org/wiki/NSAID

En het zijn pijnSTILLERS, geen pijnSTOPPERS!

Volgens mij kan je er ook aan wennen. Zelf kon ik vroegen ook cocktails nemen zonder dat ik verlost was van mijn hoofdpijn. Ik doe voetzoolreflexie. Dat helpt: ik heb minder hoodpijn en op de een of andere manier kan ik nu pijnstillers nemen en helpen ze wel iets! Dit werkt voor mij nu al een jaar of 6! Dus gelukkig al die tijd redelijk normaal kunnen functioneren, met hoofdpijn.

Dit las ik overigens onder aan de wikipedia pagina:
Citaat:
Pijnbestrijdingsschema
In 1990 keurde de Wereldgezondheidsorganisatie een pijnbestrijdingsschema goed - de zogeheten analgesic ladder - waarin de stapsgewijze introductie van steeds sterkere pijnbestrijdingsmiddelen wordt beschreven. Het schema werd aanvankelijk opgesteld voor pijnmanagement bij kanker, maar vindt inmiddels toepassing in alle medische disciplines waaronder heelkunde en anesthesie.

start met paracetamol (500 mg tot 1000-mg iedere 4–6 uur);
toevoeging van een NSAID (bijvoorbeeld ibuprofen, of diclofenac) of een zwak opiaat (zoals codeïne);
toevoeging van sterke opiaten zoals morfine, oxycodon en fentanyl. Als codeïne werd gebruikt in de voorgaande stap, dan vervangt het sterke opiaat de gebruikte codeïne.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:45

Scum: Ik vond het heeeeerrrlijk, kon er zalig van slapen.
Maar goed, ik heb in het ziekenhuis ook morfine via het infuus gekregen en iedereen zei vantevoren - je zal wel misselijk worden... Maar ik vond het zaaalig, was écht stoned en dat beviel wel, operatie was nogal dramatisch verlopen in de voorbereiding en de pijn was echt erg.....

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 22:06

.