Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
runningkawa schreef:Ik weet wel dat verdovingsspuiten het bij mij erg laat doen.
Ze doen het wel, maar de dokters willen al gaan snijden als ik nog geen verdovend gevoel heb. Ze staan dan ook erg verbaasd als ik au zeg
Barmat schreef:runningkawa schreef:Ik weet wel dat verdovingsspuiten het bij mij erg laat doen.
Ze doen het wel, maar de dokters willen al gaan snijden als ik nog geen verdovend gevoel heb. Ze staan dan ook erg verbaasd als ik au zeg
Oh ja! Dat heb ik ook - ik heb er gewoon 10 nodig (niet overdreven) als ik een kies moet laten trekken.....
Het enige wat écht wat hielp was die morfine dus.... (Tramadol) maar die krijg ik niet meer, na 8 weken was ik verslaafd en dat vond de dokter niet goed![]()
Ik heb nog Celebrex in de aanbieding - pas gekregen maar mag ik achteraf gezien niet innemen ivm mn hoge bloeddruk, damn....
Maar die valt ook half-half onder de opiaten geloof ik
Citaat:Pijnbestrijdingsschema
In 1990 keurde de Wereldgezondheidsorganisatie een pijnbestrijdingsschema goed - de zogeheten analgesic ladder - waarin de stapsgewijze introductie van steeds sterkere pijnbestrijdingsmiddelen wordt beschreven. Het schema werd aanvankelijk opgesteld voor pijnmanagement bij kanker, maar vindt inmiddels toepassing in alle medische disciplines waaronder heelkunde en anesthesie.
start met paracetamol (500 mg tot 1000-mg iedere 4–6 uur);
toevoeging van een NSAID (bijvoorbeeld ibuprofen, of diclofenac) of een zwak opiaat (zoals codeïne);
toevoeging van sterke opiaten zoals morfine, oxycodon en fentanyl. Als codeïne werd gebruikt in de voorgaande stap, dan vervangt het sterke opiaat de gebruikte codeïne.