Night&Day lenzen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alexx

Night&Day lenzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 21:50

Ik heb net van mijn optitien nieuwe lenzen gekregen, daar staat Night&day op, weten jullie wat dit inhoud?

MissDonna

Re: Night&Day lenzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 21:57

dag en nacht! Lachen Mijn vriend wou die misschien ok halen, dit betekend dat je ze 24 uur in kan houden zonder dat je zeker ogen krijgt. Ik weet niet of dit precies de zelfde zijn. Maar je heb ze ook voor "barmannen" die staat op het plaatje. Dan kan je ze een maand in houden. zonder uit te doen. Endan weer nieuwe halen. * deze zijn speciaal geschikt en neem aan oko gezond! *

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 21:58

Nou, waarschijnlijk wil dat dus zeggen dat je je lenzen dag en nacht kunt aanhouden. (logisch?)

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 22:20

allrightie, bedankt! dacht ik al Lachen

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 22:22

Hmm maar dat is wel af te raden hoor, eigenlijk is dat niet goed voor je ogen..
en ook niet fijn voor jezelf denk ik Lachen
kun je nooit eens lekker in je ogen wrijven

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 22:24

denk dat het neit slecht is. Anders zullen ze het neit op de markt brengen. Ik weet wel dat je ze gewon af en toe s uit meot doen. Mijn tante heeft gewoone maand lenzen toen heel lang in gehouden. * psychisch tijdelijk niet op oorde* en waren vast gegroeit op haar hoornvlies. is operatief moeten verwijderd.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 10:48

ik heb het vannacht maar eens uitgeprobeerd, noouuu echt af te raden, ´s ochteds zoo veel pijn. Heb even wat lenzenvloeistof erbij gedaan, nu is de pijn over, mar het voelde niet echt gezond nee

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:58

Waarom bel je je opticien niet om het even te vragen?

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:01

Collega heeft ze ook. je kan ze een week dag en nacht in houden en dan moet je ze 1nacht in vloeistof leggen om schoon te worden. En ze kan ze dan een maand gebruiken.
Maar wel vreemd dat je opticien er niks over vertelt heeft. Want die day & night lenzen zijn ook duurder dan 'normale' lenzen (iig bij me collega wel).
maar die vind ze wel geweldig, en had er ook geen last van s ochtends enzo.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:02

hmm
slapen met lenzen lijkt mij ook niet echt super nee
maar mischien dat idd de opticien meer ervan weet
of even google

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 15:34

MissDonna schreef:
denk dat het neit slecht is. Anders zullen ze het neit op de markt brengen. Ik weet wel dat je ze gewon af en toe s uit meot doen. Mijn tante heeft gewoone maand lenzen toen heel lang in gehouden. * psychisch tijdelijk niet op oorde* en waren vast gegroeit op haar hoornvlies. is operatief moeten verwijderd.

Onzin. Zelfs zachte alledaagse lenzen zijn op den duur slecht voor je ogen. Denk aan ingegroeide haarvaten, grote kans op infecties (die blijvende schade aanrichten). Ik ben nu na zes jaar zachte lenzen overgestapt op harde, echt een aanrader!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 15:50

Hmm... Slecht geinformeerd door de opticien zeg Scheve mond

Ik zou even teruggaan en vragen hoe & wat. Het is belangrijk om zachte lenzen goed schoon te houden en niet langer te dragen dan ze houdbaar zijn. Als je ze dag en nacht kan dragen neem ik aan dat je ze toch een keer uit moet doen om te reinigen?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:37

een soort tante van mij is ook opticien..

Ik heb die day en night lenzen als het goed is ook.
Maar ze heeft me afgeraden ze zo te gebruiken iets met te weinig zuurstof enzo.

Ik heb wel eens per ongeluk dr mee geslapen daarna geen problemen met de lenzen gehad maar ik raad het gewoon af Tong uitsteken

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 12:50

Als ik jouw was zou ik even contact opnemen met je opticiën. Die kan je er alle uitleg over geven.
Trouwens vreemd dat je lenzen meekrijgt waar je niets over weet, heb je verder geen informatie gehad? Verward

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 12:53

Hmm, dit ken ik niet, ik heb gewone nachtlenzen, die moet ik snachts in doen, en dan zie ik overdag helemaal goed. Ze bevallen geweldig Lachen

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 16:47

Ik val weleens in slaap met mijn gewone zachte lenzen...Volgende ochtend wel even goed knipperen, maar daarna geen last meer. Haal ze er dan wel vaak even uit om schoon te maken enzo.
Lijkt me trouwens ideaal, die nachtlenzen! Zie je daar dan ook wat mee, of ben je dan praktisch blind?

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 20:01

ik heb deze lenzen tijdelijk gekregen omdat mijn andere lenzen nog niet besteld konden worden ofzo, ik heb ze dus nu voor een maandje Knipoog

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:32

Ik heb ook de Night en Day lenzen, al een paar jaar, en vind ze heel fijn. Zelf slaap ik er niet mee omdat ik zelf het idee heb dat het fijner is voor mijn ogen om snachts gewoon niks in te doen, om ze wat rust te geven ofzo.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:40

Het is beter voor je ogen om tijdens het slapen geen lenzen in te hebben en regelmatig een lensloze dag in te stellen, vooral als je veel achter de computer zit of veel leest. Zelfs de meest geavanceerde lenzen sluiten het oog toch iets af van zuurstof en dienen zeer regelmatig schoongemaakt te worden om optimaal zuurstof te kunnen doorlaten.

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:20

Ik heb ze al een paar jaar. Ze zitten geweldig bij mij. Ik ben van andere lenzen overgestapt naar deze omdat deze zuurstofdoorlatender zijn en ik bij die andere altijd last kreeg van droge ogen en daardoor vielen me lenzen uit mijn ogen. Ik vind ze echt om aan te raden. Ik slaap er ook gewoon mee. Af en toe doe ik ze uit.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 14:55

Het lijkt mij echt niets! Dag en nacht je lenzen inhouden.
Moet er niet aan denken om met mijn lenzen te moeten slapen Bloos

Maar ik zou het anders voor de zekerheid gewoon nog even vragen aan je opticien. Wel vreemd trouwens als hij/zij je gewoon een ander soort lenzen meegeeft zonder daar iets over te vertellen.