Allergisch voor Anti-biotica!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Allergisch voor Anti-biotica!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 22:08

Tja dat heb ik weer Clown

Ik moet ff mijn verhaaltje kwijt, want ik ben het even helemaal zat!
Vanaf de jaarwisseling heb ik zo al zeker 3 weken in de lappenmand gelegen Scheve mond

Half januari kreeg ik de griep, dikke week lang plat gelegen,....
Blijkbaar niet goed uitgeziekt en daardoor kreeg ik 2 weken daarna een keelontsteking. Nou is mijn weerstand al niet goed en ben ik snel ziek zwak en misselijk. ( momenteel veel onderzoeken naar reuma/fibromyalgie )
Ik kreeg niet direct anti-biotica want ik had nog geen koorts, dus werd met een ibuprofen-oplosmiddeltje naar huis gestuurd. Na dit een aantal dagen te hebben genomen, vloog ik snachts zowat door het dak van de pijn.

Ik moest langskomen en kreeg anti-biotica.
Ben je allergisch ervoor? antwoordde ik, heb het al eens vaker ook voor een keelonsteking.
Dus ik kreeg Amoxiciline of zoiets voorgeschreven.
Na een 1,5 week braaf innemen,
en de carnaval te moeten missen Verdrietig stopte mijn kur zondagavond!

En wat nou, gisteravond begin het puntje van mijn tong te branden, ach kon me wel verbrand hebben aan de macaroni per ongeluk Clown
Totdat ik vanochtend opstond en mijn bovenbenen vol met rode vlekken zaten Bloos!
En smiddags,.... jaja stond zowat mijn hele tong in de fik, dikke uitslag erop! Verward

Ik dacht, nou is het zat! Bijlage van de pilletjes doorgenomen, en ja hoor! Dikke bijwerkingen!
Ik moest direct langskomen en het laten zien, zou ik de pilletjes thuis bezorgt krijgen. Maar ik moest werken dus vroeg ze om de pilletjes bij de buren te laten bezorgen, die zijn immers altijd thuis!

En wat denk je, ook niet thuis dus Nagelbijten / Gniffelen
Dus daar zit ik nu, zonder pilletjes van top tot teen vol bultjes en een dikke pijnlijke tong! Clown

Nou kijk ik of ik vanavond om 22.00/22.30 nog bij de avond-apotheek aan die pillen kan komen want ik wil niet weten hoe ik er morgen uit zie want de huisarts zei dat het morgen nog veel erger zou zijn Bloos!

Hebben jullie ook zoiets dergelijks meegemaakt? Vork

Groetjes, rood bulten-monster met dikke tong ROFL

Anoniem

Re: Allergisch voor Anti-biotica!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:57

Ik ben allergisch voor sulfa, zit in sommige penicilline. Dan krijg ik enorme hoofdpijn, veel erger dan migraine, echt of mijn hoofd explodeert.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 23:01

En ik moet aan de kamille tegen de aanslag en pijnlijke tong, bah bah Nagelbijten / Gniffelen

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 23:04

Hee dat is een herkenbaar verhaal. Ik heb 2 weken geleden een kaakontsteking een keelontsteking en een bijholteontsteking gehad en kreeg hiervoor penecilline voorgeschreven. Kuur netjes afgemaakt en opeens kreeg ik op een woensdag (laatste pillen op zondag genomen) hele erge uitslag op mijn benen. Mijn benen zaten onder de rode bultjes. En het jeukte ook nog! Vooral op mijn enkels of als ik een wat strakkere broek aanhad.

Op dat moment had ik ook nog eens de griep dus de dokter (die had ik maar even gebeld) kon moeilijk aangeven of het van de griep of van de medicijnen was.

Na een paar dagen werd het wel minder en inmiddels is het bijna weg. Een vriend van mij bedacht de bijnaam vlekkie voor me en dat was ook wel passend... Ik was al bang dat het nooit meer wegging. Maar geloof me het komt goed... en tot die tijd veel succes!

cashmire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 23:11

ik zou zeker langsgaan bij de apotheek die vanavond open is.

soms kunnen apotheken bij elkaar in de computer kijken en dan kunnen ze zo zien welke de dokter heeft voorgeschreven en misschien geven ze het je wel mee.
zo niet vraag dan of ze je een tabletten meegeven voor allergie die zo te koop zijn dan kan je in ieder geval vanavond 1 innemen

succes ermee

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 23:14

Zo net de spoed-apotheek lijn gebeld *LOL*

En ze konden zien wat me voorgeschreven was en vriendlief is het nu ophalen,....

Want Carnaval is morgen afgelopen en ik heb weinig zin om als gremlin verkleed over straat te lopen Nagelbijten / Gniffelen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 23:23

Dat klinkt héél bekend! Ik heb ook een allergie voor amoxilline.

Toen ik een jaar of 17 was, kreeg ik keelontsteking. Mijn jongste zusje kreeg het tegelijk met mij. Allebei hetzelfde medicijn voorgeschreven gekregen (Flemoxin, die naam vergeet ik nooit meer). Mijn zusje had geen bijwerkingen, maar ik zat binnen een paar dagen van top tot teen onder de brandende rode uitslag. Frusty

Eigen HA (die het had voorgeschreven) was niet bereikbaar, zijn vervanger constateerde een allergie en gaf 'tegengif'. In mijn dossier is vervolgens een aantekening gemaakt dat ik allergisch was voor amoxilline. Ik weet overigens niet meer of ik toen al gestopt was met de kuur of dat ik nog bezig was, het gebeurde iig na een paar dagen.

Toen ik jaren later in Australië was en daar met spoed mijn verstandskiezen moest laten verwijderen werd mij gevraagd of ik allergisch was voor bepaalde medicijnen. Ik heb mijn moeder in NL voor de zekerheid nog even contact laten opnemen met mijn HA en het bleek idd amoxilline te zijn. Maar goed dat ik het nog even had nagevraagd, want die kaakchirurg schreef standaard amoxilline voor na een behandeling (en ik kreeg dus iets anders Haha!).

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 23:24

Die vlekken en alles krijg je 2 dagen na het stoppen van de kur Clown
Tijdens de kur heb ik nergens last van gehad.
Zat vandaag met een knalrode kop achter de kassa, net of ik een marathon had gelopen ROFL
Al heb ik wel vaker last van brandende wangen maar dit is echt niet normaal Clown

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 23:42

Ik krijg het benauwd van amoxiciline en sommige andere anti-biotica. Maar ze zijn niet allemaal van dezelfde oorsprong, en er zijn er een paar die ik wel kan nemen.

Het wel belangrijk om de allergische reactie door te geven aan de arts, zodat je de volgende keer en ander type anti-biotica krijgt. Maar ik heb begrepen dat je arts al op de hoogte is.

Veel pijnstillers, zoals ibuprofen en naproxen kan ik ook niet nemen.

Sterkte er mee, trouwens.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 23:50

Ik heb nu Xyzal gekregen,...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 16:41

Bloos! wordt ik wakker vanochtend, zit ik helemaal onder Misselijk
Kan niet eens fatsoenlijk eten met die tong! Mijn gezicht is rood en opgezwollen, echt niet leuk

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:42

Mijn allergie voor Penicilline geeft hetzelfde Gremlin effect Clown

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:47

Ik heb t ook gehad!

Vroeger toen ik klein was wisten ze al dat ik d'r allergisch voor was, maar eigenlijk in de loop der jaren 'vergeten'. 2 jaar terug kreeg ik keel en bijholteontsteking, dus ik aan de penicilline. Ik zei nog tegen mn moeder, was ik daar niet allergisch voor vroeger? maar mn moeder zei, probeer maar gewoon misschien ben je er overheen gegroeid. Dus ik het geprobeerd, en de 1e dag zag ik al een rood vlekje op mn wang, maar verder niks mee gedaan. Ik had dat mn oren steeds dicht gingen zitten Tong uitsteken Toen was mn kur aflopen, zat ik op school, zei vriendin van me: uhm, je hele gezicht is rood! Dus ik naar de dokter, en ja hoor, toch allergisch.. Ik zat helemaal onder de paars/rode vleken, en zooo erg jeuken!! Had t ook benauwd en alles, dus kreeg prednison, aardig paardenmiddel maar t werkte gelukkig wel Lachen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 16:49

Oren dicht zitten had ik ook maar ik dacht dat het meer aan de verkoudheid lag, tja je moet er echt niet aan gaan liggen krabben, want dan is er geen houden meer aan

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 17:35

Nee idd, ken t.. Een beetje lauwe douche hielp wel bij mij!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 22:06

Nou zit nu met talgpoeder en een coolpack voor de pc Clown

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 12:53

Nou nou ik ben vanochtend weer bij de huisarts geweest. Het wil maar niet minder worden!
Xyzal hielp niet en heb nou waarschijnlijk ook een schimmelinfectie in mijn mond! Dus een of andere misselijkmakende gel meegekregen die ik op moet eten Misselijk
En verkoelende gel om te smeren, maar die mag ik nou nog niet smeren Verdrietig ik ben vanaochtend namelijk weer tante geworden en zuigelingen kunnen dan buiten bewustzijn vallen door de geur van die zalf Verward

Boos! Boos! Boos! Ga kapot van de jeuk!!!!

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:53

Okee lekker.. Krijg je ook geen antihistamine dingen dan? Ik kreeg eerst namelijk gewoon antiallergiedingen die je ook krijgt voor hooikoorts, en omdat t echt extreem was en ik wilde dr vanaf, kreeg ik toen prednison wat wel heel goed hielp. Miss kan je wel gewoon die pilletjes halen voor hooikoorts, die zijn niet echt voor hooikoorts maar tegen allergische reacties *omdat hooikoorts ook een allergische reactie is*, ff vragen bij de drogist!

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 20:51

Ja, hier nog 1. Ben ook allergisch voor Amoxiline, maar dat is toch een peneciline?
Heb het ook voor keelontsteking gehad, 2x zelfs omdat de HA z'n dossier niet op orde had. M'n moeder heeft het ook en zag het direct dat ik er niet tegen kon. Zat onder de rode uitslag. Heb er zelf niet zo veel van mee gekregen, voelde me te beroerd Knipoog

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 20:55

Ik ben ook allergisch voor anti-biotica alleen voor penicilline.
Beterschap jij nog

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 20:57

ik ben ook allergisch voor amoxilline, of hoe je het ook schrijft. Heel veel sterkte, ik weet uit ervaring dat het niet fijn is Knipoog

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 23:41

Ik heb Xyzal Clown anti-allergie pil maar die werken niet voldoende,... met die gel en de gel om te eten voor mijn tong moet mijn lichaam het zelf op orde zien te krijgen Scheve mond

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 01:24

Eh ...foto? Clown
Mijn broer had laatst ook uitslag van antibiotica. Bij de apotheek of drogist kun je calendula-zalf (het beste is om de calendula emulsie te nemen) halen en dat helpt erg goed, ook tegen de jeuk!

Zilion

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 01:40

Ik doe ook mee. Tandarts had een foutje gemaakt en 2 keer achter elkaar een kuur met penecilline gehad, wat niet zo heel best is kwam ik achter. Op mijn werk kreeg ik overal jeuk (en dat op zondag) dus een collega heeft me naar huis (dokter) gestuurd. Daar kreeg ik een of ander pilletje waardoor de jeuk en uitslag zou wegtrekken. Uiteindelijk voor de ontsteking naar de kaakchirurg gemoeten om de ontsteking weg te snijden. Sindsdien voor mij geen Penecilline Clown

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 14:59

Het gaat al wel een beetje beter al is die gel die ik moet slikken om te kotsen Misselijk

Ennuh foto´s kan ik niet plaatsen en doe ik ook niet Knipoog