moeheid..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiso

moeheid..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 16:45

hallo
ik heb een haflinger en verzorg een paard van de boer..
maar de laatste tijd ben ik heel erg uitgeput.
ik kan heel weinig dingen doen en als ik uit school/werk kom ben ik helemaal sloom, slungelig en vermoeid.
maar ik heb nu de vraag wat kan ik het beste met de paarden doen.
ik probeer zoveel mogenlijk er heen te gaan maar het lukt me niet om elke dag te gaan.
binnen kort word ik geprikt en gedaan. en gaan we oefeningen doen zodat ik meer kan doen (kan tot maand duren)
mijn haflinger gaan we nu weer mee beginnen van wege dat die een hoefsweer heeft gehad.
en van de boer loopt nu dag en nacht in de weide. (en doe niet te veel mee vanwege dat de boer hem graag dunner wilt hebben en krijgt heel weinig voer..)(ik voer hem zelf wel bij maar niet te veel ivm dat ik niet elke dag er ben, en vind het niet fijn voor het paard als die veel moet werken en weinig voor terug krijgt.)

hopelijk weer iemand iets: ik had wel verzorgers maar daar kon ik niet echt op rekenen dat ze elke keer kwamen.

mischien dat iemand hier ook er varing mee heeft gehad?
of dat iemand iets weet om te doen.

Jennasilver

Re: moeheid..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 17:21

Als je je zo moe voelt zou ik toch voorlopig je verzorgpaardje afzeggen. Dan heb je een verplichting minder kan je ook tijd voor je eigen paardje zetten. Hoe staat je paardje op stal of ook in de wei. Als hij ook dag en nacht buiten staat is het niet zo' n ramp als je niet elke dag kan gaan. Dan heeft hij toch kunnen bewegen. Probeer ook aan je eigen te denken. je eigen gezondheid moet je op nummer 1 zetten anders heeft geen enkel paardje wat aan je. Willen je ouders niet bijspringen met je eigen paard?

Tiso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 18:18

ik doe ook altijd mijn eigen als eerst,maar soms als ik hem zie heb ik echt van zielig..men moeder wil wel alleen ze is bang voor paarden. nou ja niet alle maar aangezien mijn hafje niet echt rustig is. en vaak mensen alle kanten op trekt vind ze het niet echt fijn...
mijn haflinger staat dag en nacht in de weide.. gelukkig met genootjes.. (jonge paardjes).

en ja soms gaan de paardjes iets voor mijzelf.. maar je hebt wel gelijk gezondheid staat op nummer 1 anders hebben de paarden niks aan me

Rebecje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:02

ga niet vermoeid naar je paard. mkomen ongelukken van

fjord12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:56

ja en anders gewoon iets minder doen dan dat je normaal zzou doen

Tiso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 21:49

mja moeilijk:P...
hoop dat het snel voor bij is

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 16:30

Je kan ook alleen even een beetje poetsen enzo. Misschien wat kleine oefeningetjes die je kan doen die jou niet veel energie kosten.

Hij hoeft echt niet elke dag voer te hebben. De meeste paarden kunnen prima zonder krachtvoer. Anouar krijgt ook alleen hooi en gras en ik rij best veel.

Tiso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 20:57

ja die van de boer die heeft wel wat nodig dat kun je merkenals die even heeft gelongeert is die echt bek af en als die een tijd wat extra's heeft gehad dan zie je wel het verschil..

maar voor de haflinger heeft die idd niet veel nodig..
en van de oefeningne ja ik zou is gaan kijken naar dingentjes...
zoals longeren is makkelijk(bij veel paarden) maar jammer genoeg niet bij hem ... gaat hij vaak het gevecht aan : (

Hoppaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 14:34

Misschien ben je wel zo moe omdat je bloedarmoede hebt? Dat heeft mijn vriendin ook gehad, heel vervelend. De avond voordat je naar je pony gaat gewoon lekker vroeg naar bed en gewoon rustig aan doen. Je kunt ook aan de boer voorstellen om een leuke medeberijdster te zoeken voor zijn paard, dat kun jij ook voor jou haflinger doen? In ieder geval veel sterkte!!!

Jessica15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 18:07

miss pfeiffer dat heb ik ook ik kon niks meer .. een klein stukje lopen was me al te veel.. maar bleef tog trouw me paardje rijden.. en kom ik thuis op de bank en kan niks meer.. het is nu al een stuk minder geworden ..(in juli 2006) had ik het ongeveer,, zit er nu al bijna een jaar mee..
maar misschien dat jij het ook hebt.. als me vrage hebt ofzo kun je me wel pm en

Arlette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 18:11

heb je misschien bloedarmoede?

Tiso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 23:55

dat weet ik niet hoor het na dese week vanwege dat de dokter een week weg is..
hoop dat er tenminste iets uit komt waar ik iets me kan doen

p.s ik antwoord nu laat vanwege dat ik net terug ben van mijn paardjes na 3 dagen : (
maar heb nu smiddags geslapen ivm vakantie en dan gaat het wel:)... maar het is maar een week jammer genoeg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:30

OMG --> MW.