laxeerend middel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Debbie_

laxeerend middel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 14:28

Ja misschien een stomme vraag maar wat van de gewone eet en drinkers waren werkt laxeerend?
Heb namelijk last van een verstopte darm (denk ik) maar heb het niet zo op echte laxeermiddelen.
Misschien iemand hier die wat weet?

Eeffii

Re: laxeerend middel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 14:29

zou het niet weten

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 14:30

Uhmm volgens mij veel sinaasappelsap..
pruimen(?) heb ik volgens mij ook wel van gehoord.
En veel dingen met vezels erin eten.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 14:34

pruimen zijn goede vruchten die laxerend werken.
hoe lang heb je al last van verstopping? kan je wel ontlasten of gaat dat helemaal niet?

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 14:35

cola light als je er veel van drinkt werkt ook laxerend en van roosvice laxo heet dat

_Debbie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 14:36

benangelique schreef:
pruimen zijn goede vruchten die laxerend werken.
hoe lang heb je al last van verstopping? kan je wel ontlasten of gaat dat helemaal niet?

Nee dit lukt dus niet...het zit er wel maar wil er niet uit om het zo maar te zeggen... Clown
Heb op internet gelezen dat dit waarschijnlijk komt door te weinig vocht en dat het dan gaat uitzetten en dik gaat worden en dat is denk ik precies waar ik last van heb.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 14:39

Veel heel veel water drinken

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 14:40

Veel kauwgom werkt ook laxerend.
Hoe dan ook is t sowieso belangrijk dat je veel vocht binnenkrijgt. Veel water/thee dus voortaan om dit te voorkomen Knipoog
Ook zou ik wel als t te lang duurt even bij je HA langs gaan.

_Debbie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 14:43

Jellie schreef:
Veel kauwgom werkt ook laxerend.

Dat is het volgende probleem van mij,ben echt gestopt met kauwgom aangezien ik kauwgom doorslik en dit dus ook niet helemaal goed ging in me darmen.

Moet ik anders toch maar ergens laxeermiddel gaan halen? Nagelbijten / Gniffelen

XChrisjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 14:49

Ik werk in de verzorging en wat heel goed wil helpen is kiwi's eten op nuchtere maag, verder moet je veel drinken. Minimaal 2 liter per dag en voldoende voedsel met vezels nuttigen en natuurlijk veel beweging. Maar drinken is het aller belangrijkste!!!! Als de ontlasting langer in je darmen zit dan 24 uur gaan de darmen vocht eraan ontrekken waardoor het indikt en je een moeilijke stoelgang c.q verstopping krijgt. Ga ook altijd als je drang krijgt naar de wc en blijf nooit langer zitten dan nodig is. Persen terwijl er geen ontlasting komt heeft geen nut, je heb alleen maar meer kans op aambeien. Ik zou iid geval niet te lang wachten met iets te halen als deze dingen niet helpen, het moet er toch een x uit Knipoog

_Debbie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 14:55

XChrisjeX schreef:
Ga ook altijd als je drang krijgt naar de wc en blijf nooit langer zitten dan nodig is. Persen terwijl er geen ontlasting komt heeft geen nut, je heb alleen maar meer kans op aambeien. Ik zou iid geval niet te lang wachten met iets te halen als deze dingen niet helpen, het moet er toch een x uit Knipoog

Dat is dus echt de pest,heb echt die drang wel maar het wil er gewoon niet uit en het doet zo ongeloofelijk zeer...

XChrisjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 14:59

Ik zou dan als ik jou was toch even iets bij de apotheek halen.....Het beste kan je dan Dulcolax nemen, dit neem je voor het slapen gaan in en s óchtend kan je dan gewoon naar de wc met normale ontlasting(dus niet hard) Mocht je nu gewoon vaker hier last van hebben en al het bovenstaande help niet dan kan je iedere dag een zakje Movicolon of Lactulose nemen(dit is op doktersrecept en word door de meeste zv vergoed). Ik las dat je niet van de laxerende middelen ben ,maar meis het moet er echt een x uit anders ga er nog veel meer last van krijgen.
Laatst bijgewerkt door XChrisjeX op 19-02-07 15:01, in het totaal 2 keer bewerkt

XChrisjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 14:59

Iid geval veel succes, ik weet het ,het kan een hel zijn. Ach gut

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:06

wat ook laxerend werkt is veel kauwgum kauwen. denk alleen niet dat het echt goed voor je is Nagelbijten / Gniffelen niet een kauwgumpje pakken en uren op blijven kauwen, maar elke keer een nieuwe.
heel erg veel succes in ieder geval, is ontzettend balen! hopen dat het snel weer goed komt! Ach gut

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:07

ja je hebt laxo, pruimen, drop, bruine bonen eten hihi... mijn moeder had ook een x laxasin Nagelbijten / Gniffelen is thee van Jacob Hooy ofzo.. bij natuurwinkel ofzo zo te krijgen. als dat niet werkt. weet ik t ook niet meer Nagelbijten / Gniffelen

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:11

en les voor de volgende keer: geen kauwgum meer doorslikken, dat is echt niet goed voor je!
en elke dag ipv wit brood, bruin brood eten en dingen met veel vezels erin eten/drinken.

sterkte!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:20

Ik gebruik af en toe microlax. Dat doe je er van onderen in en dan heb je meteen resultaat. Het maakt de boel meteen glibberig en de drol wat zachter, zodat het er makkelijker uit komt.

Want met orale middelen kan het zijn dat je dan dunne krijgt die er langs gaat en dat de prop niet (meteen)weggaat en het duurt langer voordat ze werken.
Ik weet niet of je het zonder recept kunt krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:21

Drop, sinaasappels...

XChrisjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:22

Vlgs mij is microlax ook alleen op dokters recept.
Je kan daarvan wel hevige buikkrampen krijgen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:25

Ja, even, om de boel eruit te krijgen, maar een verstopping is ook geen lolletje. En daarna is het over.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:26

Op de lege maag een bak koffie drinken en een sigaret roken Clown

Ik heb laxeerpillen gekocht in Turkije toen met de naam Bekunis, die werken heel erg goed.. Misschien verkopen ze die hier ook wel

XChrisjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:26

Lusitana schreef:
Ja, even, om de boel eruit te krijgen, maar een verstopping is ook geen lolletje. En daarna is het over.

Ik geef Ts alleen een indruk van de medicatie met bijwerkingen, ze is toch al niet van de medicijnen Knipoog

_Debbie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 16:06

Ga zo maar eens naar de apotheek dan met me verhaal want dit doet erg zeer ja...

@Lusitana: Is dat een soort van klysma?
@ThaGirl: Eet al geen wit brood alleen maar bruin brood en dat van die kauwgom ik weet het maar het is geloof ik echt een gewoonte,vandaar dat ik geen kauwgom meer eet maar alleen nog maar bijv. Smint en dat soort dingen Haha!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 16:37

de verstopping bij jou klinkt echt als een ingedikte ontlasting door vochtgebrek.
wat je nu kan helpen is inderdaad een laxerend middel, maar houd rekening met (ernstige) buikkrampen.
ga na een goede ontlasting over op kiwi op de nuchtere maag en drink veel.
stop zo snel mogelijk met de laxerende middelen, het legt je darmen lam waarna er na langdurig gebruik helemaal geen stoelgang meer op gang komt.

prii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:51

Nootjes doen het ook goed. En kauwgom Knipoog
Succes ermee, het is erg vervelend !