Dacht dat ik de kindertijd al ontgroeid was
Vrijdag kreeg ik een beetje last van mijn kaakgewricht, dacht nog dat ik teveel dropjes had gegeten
's Avonds vond ik dat mijn linkerkaak wat aan de dikke kant was, maar lette er verder niet echt op.Om 4uur 's nachts werd ik wakker en had erg last van mijn kaken. Ibuprofen ingenomen (die pas na 1½uur begon te werken
) en om 6uur weer in slaap gevallen. 's Ochtends werd ik wakker en toen was ook mijn rechterkaak wat dikker. Niet te druk om gemaakt en naar stal gegaan. Een vriendin had wedstrijd en ik zou komen kijken. Voelde 's middags wel dat mijn hoofd steeds dikker en strakker werd, nog maar een paar ibuprofen ingenomen. 's Avonds kon ik bijna niet eten omdat mijn onderkaak door de zwelling naar voren werd gedrukt en als ik mijn kiezen op elkaar wilde zetten was dat, zacht uitgedrukt, niet een fijn gevoel
Toch maar naar de dokter, ik vermoedde zelf al dat het iets met mijn (speeksel)klieren zou zijn. De dokter bevestigde dat idd. Ontstoken speekselklieren, het beeld dat dus past bij "de bof". Nou wat ben ik weer een "bofkont" zullen we maar zeggen. Gelukkig ben ik vroeger wel ingeënt dus ik heb de "zwakkere" vorm. Als dit de zwakkere vorm is, ben ik blij dat ik ingeënt ben
Had niet graag de "normale" vorm willen hebben

Pff echt geen pretje!
De zwelling van de speekselklieren bij mijn oren is gelukkig minder geworden. Mijn gezicht staat nu niet meer strak. Helaas is de speekselklier onder mijn tong flink gezwollen. Rechts meer dan links. Mijn lymfeklier in mijn hals is nu zo groot als een ei
Kan dus hierdoor nog moeilijker slikken en ook praten doet wat zeer omdat ik mijn tong dan met bewegen
.