Immuun voor pijnstillers?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bestek

Immuun voor pijnstillers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-07 16:11

Ik heb een probleempje, en vroeg me af wie dit nog meer heeft en of iemand er iets tegen weet. Ik ben immuun voor pijnstillers, en dat is in pijnlijke tijden erg balen.

Bijvoorbeeld: Op dit moment heb ik onverklaarbare buikpijn. Ik ben vrijdag en zaterdag in het ziekenhuis geweest, en de artsen zijn het er niet over eens wat het precies is dus maandag mag ik weer terugkomen. Blindedarmontsteking, torsie van de eileiders, gezwollen lymfeklieren, liesbreuk, gescheurde spier, het is allemaal de revue al gepasseerd. Hoe dan ook, ik heb erg veel pijn en heb ook pijnstillers voorgeschreven gekregen. Op hoop van zegen heb ik ze toch maar weer geprobeert en het helpt allemaal geen zier. Ik heb vanmorgen 2 paracetamol en 1 naproxen 500 geslikt, en het enige wat verdwijnt is mijn goede humeur omdat de pijn maar niet weggaat. Iboprufen, asperine, paracetamol, duclofinac, het helpt allemaal geen zier. Zelfs de morfine die ik kreeg bij de operatie aan mijn enkel vorig jaar deed helemaal -niets-. De ruggeprik moest ook met verhoogde dosis. Ik wordt overigens ook niet snel [nooit] dronken.

Wie o wie weet een oplossing of herkent mijn probleem?

Summertjee

Re: Immuun voor pijnstillers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 16:13

aaa dit lijkt me echt heel erg ... Boos! stertke!!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 17:59

Misschien een rare vergelijking, maar mijn paard is ook immuum voor verdovingen. Ze wilde laatst z'n onderbeen verdoven, maar zelfs bij de hoogste dosis werkte het nog helemaal niet. Hij kreeg eerder nog meer pijn.

Sterkte ermee!!

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 19:00

Ik heb dit ook, maar dan (voor zover ik weet) alleen met Diclofenac..dat doet helemaal niks bij mij.. Scheve mond

Edit; ben trouwens ook voor gewone narcose behoorlijk ongevoelig. Propofol bijvoorbeeld slaat niet snel aan, maar nou moet ik er wel bij zeggen dat ze mijn infuus niet goed hadden gezet, zat namelijk naast de ader Boos! dus dat deed goed zeer met inspuiten..
Maar de eerste operatie duurde het met de Propofol ook heel lang voordat ik "weg" was.

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 19:04

Misschien kan je iets homeopathisch proberen ik heb er zelf gelukkig geen problemen mee. Niet dat ik überhaupt pijnstillers neem, want ik ben een harde hoor ik vaak uit mijn omgeving. Bv laatst stootte ik een keer heel erg mijn hoofd werd ff misselijk van de pijn maar daarna ging het weer. Mensen zeiden dat ze echt een harde klap hoorde waarop ik het geintje maken dat je ook niets kan kneuzen wat er niet in zit Haha! .
Maar sterkte ermee. Ach gut

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 16:34

Pfff, ik moet het van herr dockter maar weer gaan proberen, ze weten niet wat het met mn buik is dus ik moet nu 4X 2 paracetamol + 1 duclofinac per dag gaan nemen, 5 dagen volhouden en dat komt uit op een totaal van 55 pijnstillers. euh? nhja.. hopen dat het werkt.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 16:37

hoe je het niet onbewust tegen ofzo?
als ik b.v bij de tandarts zit kunnen ze er ook spuiten in gooien wat ze willen,maar het werkt niet of amper. thuis aan gekomen weer rustig in me eigen omgeving gaat het dan toch werken.
waarschijnlijk zo een stress kip dat me lichtaam het gewoon tegen werkt. Verward

gr

Marjet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:57

Heb je een lage bloeddruk? Of slaat je hart zeer langzaam? Want om de een of andere reden werken aspirines dan minder (niet alleen aspirines, maar ook drugs etc) Dat kan ook de reden zijn dat je zeer langzaam dronken wordt.....

Avanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 23:03

jeetje dat is erg lastig zeg... kan je geen advies geven alleen het best wensen

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 18:07

ik ben zelf ook niet erg gevoelig voor gewone pijnstillers, advil en parecetamol enzo helpt niet echt meer (te veel gebruikt in een periode van veel ziekte) en diclofenac (weet niet precies hoe je het schrijft) helpt alleen als ik 2*50mg neem...
gelukkig werken verdovingen bij mij wel snel, zowel bij de tandarts als bij operaties in het ziekenhuis...

maar mss moet je dan een tijdje (een jaar ofzo) helemaal geen pijnstillers slikken, het kan zijn dat je lichaam het dan weer ontwent en dat je er dan wel weer reactie op krijgt (dat advies kreeg ik laatst)

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 18:16

Dat paracetamol niet helpt oke, maar iets als naproxen zou toch echt wel moeten werken...

ik ken het, ibuprofen en paracetamol enzo doen ook niks bij mij. Maar heb nu dus naproxen en daarmee ben ik dus wel ff onder de pannen. (ook direct half van de wereld, ik word er echt giga suf van, maar de pijn is wel weg)

Ook verdovingen enzo werken niet echt (duurt lang, veel nodig)
best vervelend. En zou ook niet weten wat je er aan kan doen. Huisarts om nóg iets zwaarders vragen? Of iets homeopatisch?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 18:50

Klinkt als een beetje overactieve enzymen in je lever, dat je alles zo snel afbreekt dat het nooit z'n werking kan doen.

Er zijn daar wel een aantal testen voor (met onschuldige stoffen als cafeine), maar voor meer info zou je dan bij de dokter/ziekenhuis moeten zijn.

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 23:51

Hmm, dat klinkt intressant Yessy.. Ik kan ook zo veel koffie drinken als ik wil, chocola eten en daarna slapen als een roos. Mischien dat het daar iets mee te maken heeft.

Ik zit nu dus in mn pijnstillertraject van 40 paracetamol en 15 duclofinac in 5 dagen en het lijkt nu (dag 3) een beetje aan te slaan. Ik ben wel half van de wereld, mischien dat het daar ook iets mee te maken heeft *LOL* .

Skippy01, ik slik eigelijk nooit pijnstillers. De laatste die ik heb gehad voor deze buikpijn waren die met de operatie van mn enkel en dat is nu precies een jaar geleden. Denk dat het daar niet mee te maken heeft..