hey,
toen ik 12 was ben ik met mijn paard in het bos gaan rijden.. en ben ik tegen een tak aan geknald.. ( hoe dom het ook klinkt
)
2 van mijn voortanden waren er finaal uit en zijn daarna direct door de kaakchirurg er weer in gezet.. wortelkanaal behandeling gehad..
alles ging perfect.. elke jaar even een controle..
tot augustus 2010.. kreeg last van mijn linker voor tand.. foto laten maken.. wortel zo dusdanig verbrijzeld dat ie der uit moest.. wortel is er toen afgehaald.. week later het "zichtbare" deel van de tand is tussen de andere tanden in geplakt..
dachten we daar eindelijk vanaf te zijn..
in februari 2011 ontdekte ik een gaatje in mijn linker snijtand.. dus ik vrolijk de tandarts opgebeld.. ( nog nooit een gaatje gehad ) zegt de tandarts.. maar dit is niet zo maar een gaatje.. deze zit ook helemaal onder je tandvlees dus in je wortel.. en de rechter voortand zitten ook gaatjes.. oftewel.. naar amsterdam gestuurd.. tandvlees gelift alles schoon gemaakt en opgevuld.. ala hebben we dat ook weer gehad..
en ja hoor.. 2 weken voor de controle bij de tandarts.. word het allemaal weer gevoelig.. en verteld de tandarts het vriendelijke verhaal.. dat we dan maar een plan moeten maken voor implantaten..
dan vraag je je ook af.. waarom heb ik al die tandbesparende dingen ondergaan.. maar ja helaas is het niet anders..
mijn vraag aan jullie:
mij is verteld dat het verstandig zou zijn om pas vanaf je 23ste met implantaten te beginnen omdat je kaak dan is uit gegroeid..
hadden jullie deze leeftijd al bereikt toen jullie implantaten kregen?
en was jullie eind resultaat wat je er van had verwacht?
ik hoor graag van jullie..